Prawie dobrze
Na każdy poziom PrE dostajesz +2 CL oraz +1 maksimum CL dla twojego żywiołu, oraz -3 CL do żywiołu przeciwnego. Dodatkowo SL-a na każdy poziom PrE ze swojego żywiołu. Oraz jakieś inne bonusy.
Czyli dla przykładu Fire Savant:
- na poziomie 6: Może rzucać Fireball z siłą CL=8 (zamiast CL=6). Natomiast Frost Lance będzie miało CL=3 (zamiast CL=6) czyli jedna lanca.
- na poziomie 10: Może rzucać Fireball z siłą CL=11 (zamiast CL=10, gdyż pomimo bonusu +2 twoje maximum CL zostało zwiększone tylko o jeden). Frost Lance będzie miało CL=7 (zamiast CL=10) czyli dwie lance.
- na poziomie 12: Jeżeli weźmiesz drugi poziom PrE to Fireball będzie miał CL=12 (zamiast CL=10, znowu bonus +4 jest zmniejszony z powodu tylko +2 maximum CL). Natomiast Frost Lance CL=6 (zamiast CL=12) czyli znowu tylko jedna lanca.
Natomiast Specjalizacja dla Czarodzieja (szkoda, że tego nie ma w DDO...) to coś innego. Gdyż dotyczy szkół magii (zamiast żywiołu), nie ingeruje w CL tylko w rzuty obronne (jeżeli dobrze pamiętam to +2 to twojej szkoły oraz -5 to przeciwnej), dodaje dodatkowy slot na czar oraz zakazuje używania szkoły przeciwnej.
Dodam jeszcze, że Archmage w DDO to kompletne nieporozumienie jeżeli chodzi o idee Archmage z DnD. Zamiast czarodzieja ogólnie lepszego w każdej dziedzinie mamy specjalistę w szkole magii...