Ranger 18 / Rogue 1 / Fighter 1.
True Neutral Human.
Jako, iż Azmog nie posiada horca, jako rasy wyjściowej używamy człowieka.
Można by użyć krasnoluda (+50 hp), jak ktoś lubi - Dex w tym buildzie za specjalnie przydatny nie jest, ale jak dla mnie krasnolud z kopeshami to jakaś abberacja. Nie mówiąc o tym, że wtedy możemy sobie darować rozwijanie UMD i mamy trochę gorszą progresje featów.
Statystyki (realne):Str: 18 (baza) + 5 (level upy) + 2 (tom) + 7 (enhancement) + 1 (human) + 2 (ram's might) = 35 siły. Z crafted ringami z Shavarath i tomem +4 będziemy mieli 40 str unbuffed.
Dex: 14 (baza) + 2 (tom) + 2 (ranger) + 7 (enhancement) +1 (human) = 26 dexa.
Con: 16 (baza) +2 (tom) + 6 (enhancement) = 24 cona. Jeśli kiedyś zdobędziemy litany of dead, to zamieniamy enh z człowieka +1 do dexa na +1 do cona.
Int: 10 (baza) +2 (tom) = 12. +6 (enhancement) - sytuacyjnie, kiedy trzeba rozbrajać pułapki.
Wis: 8 (baza) +2 (tom) + 6 (enhancement) = 16.
Cha: 10 (baza) +2 (tom) = 12.
Featy:1 - Rogue - Dodge, Toughness
2 - Fighter - Exotic: Kopesh
3 - Ranger - Mobility, Favored Enemy: Undead
6 - Spring Attack
7 - Favored Enemy: Giant
9 - Power Attack
12 - Imp. Crit: Slashing, Favored Enemy: Evil Outsider
15 - Skill Focus: UMD
17 - Favored Enemy: Aberration
18 - Lighting Reflex (Albo Oversized TWF) - wymagane do Tempesta III.
HP:Heroic durability +20
Ranger +144
Fighter +10
Rogue +6
Con +140
Agent of agronessian favor +10
Toughness +22
Racial toughness II +20
Fighter toughness I +10
HP bez zbędnych kombinacji: 382
greater false life +30
shroud hp +45
Toughness (z itema) +20
HP z lepszymi itemami: 477
Yugo Pot +40
Rage +20
HP z buffami: 537
To-Hit:19 (BAB) + 5 (broń) + 15 (str) + 4 (gh) -5 (pa) = 38
vs. Favored:
+2 = 40
Rzeczy w stylu recitation, prayer czy inspire courage zwiększają dość znacznie, ale nie zawsze są dostępne.
Madstone boots i czary rage z reguły są pod ręką - ranger bazuje na wrzucaniu długotrwałych buffów, wiec bez problemu może biegać w madstonach. Kolejne +3-+5.
Dmg:15 (str) +5 (broń) + 5 (pa) +2 (ram's might) = 27 main hand/ 19 off hand
vs Favored:
+12
= 39 main hand/31 off hand
Tu także jak wyżej: bonusy setowe z shavarath, pieśni barda, czar rage i double madstone rage mogą zwiększyć o kolejne +15.
UMD:23 rank
2 luck
1 cha
6 cha skills
3 sf: UMD
= 35 bez buffów
4 gh
= 39 = No fail heal scroll.
DD:23 rank
2 luck
4 int
1 enh
15 item
6 int skills
= 51 unbuffed
+4 gh
= 55 buffed
+4 yugo pot
+5 human versality
+2 inspire competence
= 66 short-term-buffed
Search:j/w tyle tylko, że o +2 więcej z enhów.
Enhancementy: - Tutaj naprawdę był problem, bo ranger nie ma tak naprawdę nic ciekawego, poza wzmocnieniami do Favored Enemy. Na szczęście, mamy aż cztery typy wrogów wybrane, które skupiają się na 75% wrogów z którymi będziemy walczyć.
Enhancement: Rogue Haste Boost IEnhancement: Ranger Sprint Boost IEnhancement: Human Adaptability Strength IEnhancement: Human Greater Adaptability Dexterity IEnhancement: Human Improved Recovery IIEnhancement: Human Versatility IVEnhancement: Racial Toughness IIEnhancement: Ranger Favored Attack IIEnhancement: Ranger Favored Damage IVEnhancement: Ranger Favored Defense IIIEnhancement: Ranger Favored Resistance IIIEnhancement: Ranger Tempest IIIEnhancement: Rogue Sneak Attack Training IEnhancement: Improved Disable Device IEnhancement: Improved Search IIIEnhancement: Ranger Energy of the Wild IIEnhancement: Ranger Dexterity IIEnhancement: Fighter Toughness IEnhancement: Rogue Improved Trap Sense IPozdrawiam i proszę o ocenę.
Mogłem się także gdzieś walnąć, od tak dawna nie robiłem buildów... =)