Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:15


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Vezka
Offline
 Temat postu: Vizka - The Mad Artificer
PostWysłany: 25 Sie 2011, 07:38  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 23 Mar 2011, 19:42
Posty: 16
Favor: Neutralny
Miejscowość: Kraków

Serwer: Hardcore
Postacie: Vizka
Opis: Madwoman
Płeć: Facet
Jak wszyscy wiemy już niedługo na DDO pojawi się nowa klasa - Artificer.
Jejku jej. Ekhem. Przepraszam. Nadmiar entuzjazmu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unikalną mechanika tej klasy (swoistego połączenia między magiem, rogalem i inżynierem) będą trzy rzeczy:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rune Arms - Mechaniczne ręce, będą zajmowały slot offhand. Oprócz wielu bonusów które dają, są także craftowalne (tj, można na wszystkie z nich nakładać dodatkowe efekty poprzez Cannith Crafting) i... można z nich strzelać. Drżyj Harry, bo już niedługo otoczą cię wściekli artificerzy strzelający laserami z rąk. (Aktualna lista Rune Arms: http://ddowiki.com/page/Category:Rune_Arms)
- Infuzje - czyli czary Artificera. Przepisywane ze scrolli. Listę czarów przedstawie niżej, natomiast tutaj największą niespodziankę sprawiły mi unikalne dla Artificerów infuzje - olbrzymia pula buffów robiących naprawdę różne ciekawe rzeczy (np. nadająca tymczasowo broni trzymanej przez kogoś w ręce silver albo good xD).
- Zwiększanie caster levela używanych clickies i consumables - Capstone Artificera będzie powodował, że wszystkie będą rzucane z jego levelem jako caster levelem - natomiast w trakcie levelowania będzie można podnosić te wartości do +5. Jestem ciekawy, czy to się sumuje - bo jeśli tak, to ze zwykłego clicka stoneskina dostawalibyśmy stoneskina CL 25.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oprócz tego oczywiście będzie miał też dostęp do innych zabaweczek:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rozbrajanie i wyszukiwanie pułapek, a także ich tworzenie.
- Otwieranie zamków.
- Pet, z całą gamą enhancement pointów które go będą ulepszały.
- Umiejętność posługiwania się wszystkimi kuszami (także repeaterami, od pierwszego poziomu).
- Zwiększenia poziomu crafting skilli (co drugi poziom, aż do +10 na 20).
- Tworzenie bełtów.
- Enhancementy zwiększająca UMD.
- Dla nie-wf - możliwość poświęcenia feata i -25% healinga, żeby móc być leczony czarami naprawczymi (repair) z karą -50% (które tak jak czary leczące dla kleryka, artificer dostaje automatycznie).
- Co cztery poziomy Artificer może wybrać bonus feata z listy swoich bonus featów. (czyli +5 - Dzięki uprzejmości Asgardny lista: http://ddowiki.com/page/Artificer#Artificer_Bonus_Feats

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wady:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ograniczenie broni białej do simple weapons.
- (Narazie) Brak ciekawych PrE (Battle Inżynier tier 1 jest dość ciekawy)
- Mało SP (jak bardowie)
- Mało hp - kostki d6 (jak złodzieje/bardowie - w stosunku do kleryków na 20 różnica wynosi o 40 mniej, wojowników i rangerów o 80 mniej, i barbarzyńców o 120 mniej :P)
- Średni BAB.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Featy:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mnogość bonusowych featów, a także swoiste ograniczenie do walki jedną bronią bądź kuszą (w offhandzie większość artificerów będzie trzymała rune arm) będzie pozwalało na dość szeroką specjalizację.

Inne featy które dostają to (prawie co poziom) featy zwiększające caster level consumables, scrolli i clickersów.
Featy zwiększające crafting levels. (co drugi poziom)
I jednorazowy bonus +1 do wszystkich skilli na 13 poziomie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PrE:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na koniec dodam jeszcze o PrE dostępnym dla Artificerow: Battle Engineer
Wymagać będzie jednego z featów:
Point Blank Shot, Weapon Focus: Bludgeoning Weapons, Weapon Focus: Piercing Weapons, Weapon Focus: Slashing Weapons, Weapon Focus: Ranged Weapons, Weapon Focus: Thrown Weapons, Power Attack
Oczywiście Power Attack bądz Point Blank Shot są najlepszymi kandydatami.
I następujących Enhancementów: Artificer Crossbow Damage I, Artificer Crossbow Attack I, Artificer Damage Boost II
Czyli koszt AP tych enhancementów będzie wynosił 6.

W zamian dostajemy:
+10 hp
-10% arcane spell failure (tak, infuzje są prawdopodobnie podatne na ASF)
+2 do confirm critical hits (+2 do trafienia przy drugim rzucie na trafienie który określa czy krytyk to krytyk)
+2 do critical dmg (przed mnożnikami)
+2 do trafienia i obrażeń dla broni w głównej ręce (duże prawdopodobieństwo, że działa na kuszę)
Enhancement Ability: Endless Fusillade - jest to dość ciekawa zdolność, która powoduje, że przez 6 sekund nie musimy przeładowywać kuszy - więc efektem będzie dość zbliżone do manyshota dla łuków (jako, że większość z artificerów i tak będzie używało kusz samopowtarzalnych). Możemy jej użyć niestety tylko 5 razy na rest, CD wynosi 30 sekund.

Czyli całkiem sporo, i to nie tylko do walki kuszą.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Infuzje
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czary artificera nazywane są infuzjami, ponieważ zgodnie z prawem Clarke'a - "Odpowiednio zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii." - natomiast DDO stwierdziło niestety, że jego czarowanie tak jak w przypadku wszystkich innych klas będzie opierało się na spell pointach. Cóż.

Główną statystyką jeśli chodzi o rzucanie czarów będzie dla Artificerów inteligencja, od niej będzie zależało DC naszych czarów, dodatkowe SP które otrzymamy a także - w przypadku jeśli uda nam się zdobyć Capstone - DC na czary rzucane z wandów/potków/ciastek/clikersów (!) - o ile oczywiście modyfikator będzie wyższy niż DC danego efektu.

Opis infuzji: (Opisuje tylko unikalne dla artificera czary)
Krąg pierwszy:
- Ablative Armor - Pochłania otrzymywane przez cel obrażenia - maksymalnie 5 na każdy poziom artificera (czyli 50 max). Nic dodać, nic ując.
- Curative Admixture: Cure Light Wounds - Posiadając w plecaku eliksir leczenia lekkich ran (Cure Light Wounds) możemy zmienić go w granat, który po trafieniu w cel leczy wszystkich dookoła za 1d8+1 hp (max +5) i zadaje tak jak zwykły czar lecznicy obrażenia nieumarłym. Artificer Knowledge: Potions działa także na wszystkich czary Admixture. Cóż, prawdopodobnie będzie to jeden z ciekawszych czarów leczniczych na niskie poziomy, i non disputanti pierwszy lecznicy AoE jakie dostanie jakakolwiek klasa. Minusy - cóż, materialnym komponentem jest eliksir, AoE nie jest specjalnie wielkie, wiec grupa musi się trzymać w kupie albo zbierać w grupe w momencie leczenia żeby używanie tego czaru naprawdę się opłacało.
- Static Shock - Zadaje 1d3+3 obrażenia plus dodatkowo 1d3+3 za każde dwa poziomy artificera celowi. Rzut obronny na refleks niweluje połowe obrażeń. Jeśli sie nie uda, cel musisz rzucić rzut obronny na wolę, albo zostanie oszołomiony (daze) na chwilę albo do momentu otrzymania obrażeń. Mój komentarz? Useless. Artificer to nie sorc, tak jeśli chodzi o ilość sp, jak i siłę czarów ofensywnych.
- Conjure Bolts - Przywołuje 100 bełtów +1 do kuszy. Bardzo przydatna sprawa :)
- Enchant Armor - dodaje pancerzowi dodatkowe +1 ac, item buff.
- Enchant Weapon - dodaje broni dodatkowe +1 do trafienia i obrażeń, item buff.

Inne czary z pierwszego kręgu: resist energy, shield of faith, grease, inflict light dmg(zadaje obrażenia... konstruktowi), repair light dmg.

Krąg drugi:
- Lucky Cape - Płaszcz celu dostaje dodatkowo +1 luck bonus do wszystkich rzutów obronnych, item buff. Cóż, są na pewno lepsze czary do wyboru.
- Curative Admixture: Cure Moderate Wounds - Jak wyżej, tylko zamiast granatu z cure light wounds mamy granat z cure moderate wounds.
- Insightful Strikes - Zaklina broń jednoręczną bądź kuszę, żeby używała modyfikatora inteligencji do trafienia, jeśli jest większy niż obecnie używany, item buff. Dość ciekawa sprawa, niestety lepiej by było gdyby był to modyfikator i do ataku i do obrażeń. Item buffa można mieć tylko jednego na danym przedmiocie.
- Elemental Prod - Zadaje 1d3+3 obrażeń za każdy poziom artificera istotom typu elemental. Połowa obrażeń jest elektrycznych, druga połowa od mocy (force). Ponadto jeśli elemental nie zda rzutu na wolę, zostaje oszołomiony (daze). Nie jest to niezwykle silny czar, ale na pewno przydatny przy robieniu trudniejszych dungeonów w których występuja elementale, takie jak Taming the Flames na wyższych poziomie trudności.
- Elemental Weapons - Broń celu dostaje dodatkowy efekt: zadaje 1d6 dodatkowych obrażeń od wybranego przez Artificera żywiołu. Item buff. Cóż, ciekawe i nic ponadto.
- Lightning Sphere - Coś w rodzaju fireballa tylko opartego na piorunie, zadający 1d4+4 obrażenia na każde dwa poziomy artificera (do max 25-40 na 10) celom w obszarze wybuchu. Oprócz tego cele które nie zdadzą testu na fortitute zostaną oszołomione (daze) przez krótki czas, albo do momentu otrzymania obrażeń.
- Reinforce Construct - Konstruktowy odpowiednik Virtue paladyna. Daje tymczasowe 10+1 na poziom hp, maksymalnie 20.
- Toughen Construct - Konstruktowy bark skin - daje natural armor, aż do maksymalnie +5 na 12 poziomie.
- Byeshk Weapons - Nadaje broni celu możliwość przebijania DR/byeshk. Jeden z serii podobnych buffów, które na pewno ucieszą wielu posiadaczy epickich broni. Item buff.

Oprócz tego: Fire trap, Protection from Energy, Flame Arrow, Bear's Endurance, Bull's Strenght, Cat's Grace, Eagle's Splendor, Fox Cunning, Owl's Wisdom, Inflict Moderate damage, Repair Moderate Damage

Krąg trzeci:
- Curative Admixture: Cure Serious Wounds - J/w tylko dotyczy cure serious.
- Curative Admixture: Remove Disease - J/w, tylko dotyczy remove disease.
- Flame Turret - Tworzy wieżyczkę pod nogami która niczym miotacz ognia będzie atakowała pobliskich wrogów. Można mieć tylko jedną na raz. Cóż, była by na pewno lepsza, gdyby nie to, że większość wrogów na wysokich poziomach jest na ogień odporna.
- Insightful Damage - Pozwala kuszy lub broni jednoręcznej używać modyfikatora inta jako modyfikatora obrażeń. Zdecydowanie jeden z lepszych buffów.
- Blast Rod - Odpowiednik lighting bolta, zadaje 1d4+4 dmg celom w prostej lini, maksymalnie 50-80 na dziesiątym poziomie.
- Adamantine Weapons - Nadaje broni celu możliwość przebijania DR/adamantite. Item buff.
- Positive Energy Infusion - Daje celowi 10% więcej healing amplification, kosztem tego, że artificer dostaje -10%. Trwa 5 minut. Cóż, dość kontrowersyjny czar, szczególnie, że rzucając go na parę celów można sobie ładnie HA zbić do zera. :D

Inne: Shield of Faith mass, Stoneskin, Inflict Light Dmg mass, Inflict Serious Damage, Repair Serious Damage.

Krąg czwarty:
- Curative Admixture: Remove Poison - J/w tylko granat tym razem działa jak potion of poison neutralisation. Nawet przydatne.
- Thundering Armor - Nadaje pancerzowi celu guarda który powoduje, że każde trafienie zadaje 1d6 obrażeń sonicznych, a także daje 5% na dodatkowe 8-48 obrażeń (z rzutem obronnym, który zmniejsza je o połowe). Item buff.
- Armor of Speed - Nadaje pancerzowi celu efekt, który jest blizniaczo podobny do czaru haste - 15% szybsze ataki, +1 ac i reflex save i +1 do trafienia. Natomiast nie zwiększa szybkości poruszania się (a przynajmniej, nic o tym nie pisze). Niestety nie kumuluje się z hastem. :P
- Cold Iron Weapons - Nadaje broni celu możliwość przebijania DR/cold iron. Jest to na pewno jeden z bardziej przydatnych buffów na EADQ. Item buff.

Oprócz tego: Lesser Glove of Invulnerability, Protection from Elements, Inflict Critical Damage, Inflict Moderate Damage Mass, Repair Critical Damage

Krąg piąty:
- Radiant Forcefield - Ciekawy czar który tworzy krótkotrwałą otoczkę ochronną która zmniejsza otrzymywane przez cel obrażenia o 25%.
- Curative Admixture: Remove Curse - J/w, tylko, że tym razem jest to AoE remove curse. Ciekawe.
- Prismatic Stike - Pstrykając palcami strzelasz lazorem z palca, który powoduje trzy efekty:
Pierwszy lazor zadaje 1d3+3 obrażenia soniczne na poziom (do max 40-60 na 10), jeśli wrogowi nie uda się test na wytrwałość (fortitude) to się kulturalnie przewraca.
Drugi lazor zadaje 1d3+3 obrażeń od mocy (force) i jeśli wrogowi nie uda się test na refleks, to oszołamia go na chwilę (daze).
Trzeci lazor zadaje 1d3+3 obrazeń od ognia, i jeśli nie uda się wrogowi test to dostaje na chwilę karę -75% do obrażeń w walce wręcz i na dystans (ciekawe czy działa na bossów?).
Generalnie wszystkie trzy lazory lecą bardzo daleko, tak, jakby były pod działaniem metamagii enlarge spell (podwójny zasięg).
Ps: Nie mogłem się powstrzymać. :)
- Planar Weapons - Broń dostaje możliwość przebijania DR/good, evil, chaos, lawful. Item buff. Jedna z ciekawszych rzeczy. :)
- Silver Weapons - Broń dostaje możliwość przebijania DR/silver. Item buff. Drżyj Harry. :)

Oprócz tego: Repair Moderate Damage Mass, Tenser's Transformation, Inflict Serious Damage Mass, Bear's Endurance Mass, Bull's Strength Mass, Cat's Grace Mass, Eagle's Splendor Mass, Fox's Cunning Mass, Owl's Wisdom Mass.

Krąg szósty:
- Deconstruct - Działa jak odwrotność reconstructa, oprócz tego zmniejszając fort wroga o 25% i repair effects które wróg dostaje także o 25%. Działa oczywiście tylko na konstrukty i żywe konstrukty.
- Deadly Weapons - Jedna z najpotężniejszych zabawek artificera - ten item buff dawany na broń powoduje, że podwajają się bazowe kostki broni. Czyli jeśli mamy kopesh zadajacy 2d4 obrażeń, to będzie zadawał 4d4. Natomiast jeśli w nasze ręce wpadnie taki Epic Antique Greataxe mający 3d10 to liczba ta zmieni się w... 6d10. :)
- Tactical Detonation - Jedna z ciekawszych zabawek w arsenale Artificera, wystrzeliwuje kule plazmy która zadaje 1d3+3 obrażenia od ognia wszystkim celom w zasięgu (duży zasięg działania) a także przewraca jeśli nie wyjdzie im reflex save, by potem implodować zadając 1d2+2 obrażenia od mocy (force) wszystkim celom dookoła. Nie ma maksymalnego limitu obrażeń.

Oprócz tego: (Uwaga, tutaj się skupić) Globe of Invulnerability, Blade Barrier, Reconstruct
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogólne konkluzje:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Każdy artificer (prawdopodobnie) będzie jedną z najlepszych postaci jeśli chodzi o posługiwanie się kuszami.
Mogą z powodzeniem zastąpić złodziei jeśli chodzi o bycie trapmonkey.
DPS będą mieli raczej przeciętny, ale nadrabiają to unikalnymi buffami które mogą rzucać na innych bądź na siebie.
Jak doznam jakiegoś olśnienia to coś jeszcze dopisze.

Pozdrawiam, i już niedługo zapewne pojawi się build do oceny. :)


Détruisons tous, c'est une obligation!


Ostatnio edytowany przez Vezka 26 Sie 2011, 08:44, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: Vizka - The Mad Artificer
PostWysłany: 25 Sie 2011, 14:19  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Drobniutkie poprawki :)

Vezka napisał(a):
- Rune Arms - Mechaniczne ręce, prawdopodobnie będą wymagać zastąpienia sloty na rękawice albo offhand. Oprócz wielu bonusów które dają, są także craftowalne (tj, można na wszystkie z nich nakładać dodatkowe efekty poprzez Cannith Crafting) i... można z nich strzelać.


Mogą być trzymane tylko w offhand (nie slot na rękawice). Zawsze dodają bonus do broni w main hand (także kusz). Na razie występują tylko unikatowe, nie ma losowych.

Vezka napisał(a):
- Rozbrajanie i wyszukiwanie pułapek, a także ich tworzenie.


Także otwieranie zamków.

Vezka napisał(a):
Featy:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mnogość bonusowych featów będzie pozwalał artificerom, tak jak wojownikom czy magom - na dość szeroką specjalizację.


Niestety. Z bonusowych featów (dostęnych do 4 poziomy) jedyna specjalizacja to Ranged Combat, Metamagic oraz bonusy Warforged. Lista tutaj

Vezka napisał(a):
Enhancement Ability: Endless Fusillade - jest to dość ciekawa zdolność, która powoduje, że przez 6 sekund nie musimy przeładowywać kuszy - więc efektem będzie dość zbliżone do manyshota dla łuków (jako, że większość z artificerów i tak będzie używało kusz samopowtarzalnych). Możemy jej użyć niestety tylko 5 razy na rest, CD wynosi 30 sekund.


Efekt jest o wiele lepszy niż manyshot dla łuków. W ciągu 6 sekund możemy wystrzelić 30 bełtów z repeatra albo 16 bełtów z innej kuszy od poziomu 6. Manyshot może mieć podobną ilość dopiero od 16 BAB (16 poziom dla klas z pełnym BAB)

No i kilka odpowiedzi na twoje pytania:
Vezka napisał(a):
Czy rune arm będzie zajmował te sloty?

Tak - zajmuje off hand.

Vezka napisał(a):
Czy bonusy do dmg z rune armów będzie działał na kusze?

Działają. Taki też był ogólny zamiar, bo dla Artificera kusza są traktowane jak jednoręczne bronie.

Vezka napisał(a):
I czy tylko na broń ręczną w pierwszej ręce?

Tylko, bo na drugiej ręce będzie Rune Arm.

Informację podrzucam z Lamanni, więc niektóre szczegóły mogą się jeszcze zmienić.
Góra
 Profil E-mail  
 
Vezka
Offline
 Temat postu: Re: Vizka - The Mad Artificer
PostWysłany: 26 Sie 2011, 07:33  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 23 Mar 2011, 19:42
Posty: 16
Favor: Neutralny
Miejscowość: Kraków

Serwer: Hardcore
Postacie: Vizka
Opis: Madwoman
Płeć: Facet
Dziękuje za odpowiedz, i przepraszam za chaotyczną formę. :)

Postaram się ładniej zredagować pierwszego posta, żeby ludziom bardziej przybliżyć tą klasę.


Détruisons tous, c'est une obligation!
Góra
 Profil E-mail  
 
Nsuidara
Offline
 Temat postu: Re: Vizka - The Mad Artificer
PostWysłany: 13 Wrz 2011, 22:15  
Awatar użytkownika

Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 10 Wrz 2009, 15:35
Posty: 35
Favor: Neutralny
Miejscowość: Saturn

Serwer: Hardcore
Postacie: Nsuidara : Wizard 2
Płeć: Facet
Fajny element, tylko że nie jest darmową klasą >_< ciekawe ile kosztuje... 1500 ? :F


Nick : Nsuidara Wizard 8 [Cannith]
Nick : Nsuidare Cleric rosnie [Cannith]
Góra
 Profil  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: Vizka - The Mad Artificer
PostWysłany: 17 Wrz 2011, 20:05  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
995 TP
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|