Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Ostatnia wizyta: 23 Maj 2018, 05:34 Obecny czas: 23 Maj 2018, 05:34


 [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
Kavalorn
Offline
 Temat postu: Rasy: Ogólny przegląd
PostWysłany: 26 Gru 2012, 01:14  
Awatar użytkownika

Redaktor DDOpl

Redaktor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 10:19
Posty: 59
Favor: Dostrzeżony
Image

Witam serdecznie.

Temat ten poświęcony będzie ogólnemu przeglądowi Ras dostępnych w DDO.

1. Czym jest rasa?

Rasa to typ postaci jaką gracz będzie kierował. Obecnie dostępnych jest 8 ras bazowanych na kampanii Eberron opartej na systemie Dungeons and Dragons 3.5. Gracze (free to play) muszą nabyć Half-Elf'a, Half-Orc'a i Warforged jeśli chcą zagrać wymienionymi rasami. W przypadku Drow, gracze mogą wykupić rasę, lub odblokować ją za zdobycie 400 punktów favor pojedyńczą postacią. Podczas tworzenia postaci w DDO trzeba pamiętać o rozsądnym zaplanowaniu postaci w relacji - Rasa/Klasa - co może przełożyć się na późniejszą efektywność postaci. Mimo wszystko, każda rasa może być dowolną klasą. Możliwa jest też wieloklasowość postaci.

2. Podsumowanie ras - przedziały statystyk początkowych oraz bonusy rasowe.
Image
3. Rasy w pigułce:

3.1. Drow Elf
Image
Drowy Eberrony różnią się od tych bardziej znanych z Faerunu (Forgotten Realms). Są bardziej podobne do normalnych Elfów z Eberronu ale mają inne statystyki startowe. Nie mogą być tworzone jako 32 punktowe postaci z powodu otrzymywania bonusowych statów przy kreacji postaci.
Statystyki:
+2 Dexterity, +2 Intelligence, +2 Charisma, -2 Constitution.
Plusy:
+2 do rzutów przeciwko zaklęciom Enchantment, wrodzona odporność na czary, +2 do Listen, Search, Spot; Dodatkowo posiadają umiejętność posługiwania się rapierami, krótkimi mieczami oraz shurkinen'ami.
Minusy:
Mniejsza Constitution.
Sugerowane klasy:
Sorcerer, Wizard, Artificer, Rogue, Bard, Ranger lub Paladin.

3.2. Dwarf
Image
Statystyki:
+2 Constitution, -2 Charisma.
Plusy:
Rasowe ulepszenia Toughness i Spell Points, bonusy do rzutór przeciw czarom i truciznom; bonusy przy walce z gigantami czy stworzeniami goblinowatymi; bonusy do szukania i balansu.
Minusy:
Mniejsza charyzma a co za tym idzie, mniejszy potencjał dla klas profitujących z charyzmy jak Sorcerer.
Sugerowane klasy:
Fighter, Barbarian, Cleric, Monk

3.3. Elf
Image
Statystyki:
+2 Dexterity, -2 Constitution.
Plusy:
Odporność na uśpienie, +2 do rzutów przeciw zaklęciom ze szkoły Enchantment, +2 do Listen, Search i Spot. Wrodzona umiejętność posługiwanie się długimi mieczami, rapierami, długimi i krótkimi łukami. Elfy klasy Wizard mogą uzyskać dodatkowe spell points poprzez ulepszenie Arcanum a Cleric może uzyskać umiejętność wskrzeszania poległych członków drużyny na poziomie 6. Elfy posiadają klasę prestiżową (Arcane Archer) niezależną od klasy Ranger.
Minusy:
Mniejsza Constitution przekładająca się na niskie Hit points.
Sugerowane klasy:
Ranger, Cleric, Rogue, Wizard.

3.4.Halfling
Image
Statystyki:
+2 Dexterity, -2 Strength.
Plusy:
+1 rozmiar do Armor Class, +1 bonusu do rzutów ataku brońmi miotanymi, +2 do Jump, Listen, Move Silently oraz +4 do Hide. Halflingi dostają też +1 do wszystkich rzutów obronnych i +2 do rzutów obronnych przeciw Fear. Dodatkowo dostają ograniczoną możliwość leczenia przy użyciu Mark of the Healing.
Minusy:
Halflingi mają tylko 75% możliwości udźwigu co przekłada się do mniejszego ekwipunku a ich rasowe zmniejszenie siły (STR) ogranicza zadawane obrażenia.
Sugerowane klasy:
Rogue, Monk

3.5. Half-Elf
Image
Statystyki:
Bez zmian.
Plusy:
Dostęp do Dilettante oraz dostęp do ulepszeń Ludzi i Elfów.
Minusy:
Brak
Sugerowane klasy:
Podobnie jak w przypadku ludzi - każda :) Podobnie jak Elfy mają dostęp do klasy prestiżowej Arcane Archer.

3.6. Half-Orc
Image
Statystyki:
+2 Strength, -2 Intelligence, -2 Charisma.
Plusy:
Większa siła to więcej obrażeń. Dostępne ulepszenia zalecają używanie broni dwuręcznych.
Minusy:
Kara do Inteligencji i Charyzmy ograniczają możliwości w kombinacjach z niektórymi klasami jak Sorcerer czy Wizard.
Sugerowane klasy:
Głównie walczące w zwarciu i polegające na zadawaniu obrażeń. Barbarian, Fighter

3.7. Human
Image
Statystyki:
Bez zmian.
Plusy:
Dodatkowy Feat na 1 poziomie. Dodatkowo, Ludzie dostają 4 dodatkowe Skill Pointy przy tworzeniu postaci i jeden dodatkowy przy otrzymywaniu poziomu.
Minusy:
Brak.
Sugerowane Klasy:
Fighter, Paladin (Ze względu na możliwość wykorzystania potencjału Chimera's Fang.

3.8. Warforged
Image
Statystyki:
+2 Constitution, -2 Wisdom, -2 Charisma.
Plusy:
Odporność na trucizny, zaklęcia uśpienia, paraliż, petryfikację, wyczerpanie. Nie oddychają pod wodą; otrzymują efekt Feat Diehard domyślnie.
Minusy:
Zaklęcia leczenia są o 50% słabsze gdy rzucane są na Warforged. Potwory oparte na rdzy zadają dodatkowe obrażenia oraz mają szansę na ogłuszenie przy każdym ciosie.
Sugerowane klasy:
Z bonusem do Constitution stają się dobrymi w klasach takich jak Warforged czy Barbarian, ale radzą sobie nieźle także jako Sorcerer, Artificer czy Wizard.

Więcej informacji o poszczególnych rasach będą dostępne w osobnych, dedykowanych tematach.

Pozdrawiam serdecznie,
Kavalorn.


Image
Góra
 E-mail  
 
 [ 1 post ] 



Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum


Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry