WizardCharakter: Każdy
Hit Dice: d4
Umiejętności klasowe:Skill Pointy na 1 poziomie (2 + modyfikator inteligencji) x4
Skill Pointy na poziom: 2 + modyfikator inteligencji
Concentration (Con)
Repair (Int)
Bronie i Pancerze:Jedynie podstawowe, proste bronie (Maczugi, różdżki, sztylety, kostury, lekkie i ciężkie kusze oraz sztylety do rzucania.
Brak umiejętności posługiwania się pancerzami, które ograniczają znacząco możliwości i ruchy Wizarda i możliwości rzucenia czarów.
Ścieżki:- Necromancer
- The Ingenious Sage
- Elementalist
Prestiżowe ulepszenia:- Archmage
- Pale Master
- Wild Mage
Tabela Rozwoju:Bonusowe Feats:Na poziomach 1, 5, 10, 15, 20 Wizard otrzymuje bonusowy feat. Musi być to jednak feat z grupy metamagic, Mental Toughness, Improved Mental Toughness lub Czar z zakresu Focus. Pełen spis obejmuje:
- Augment Summoning
- Empower Spell
- Enlarge Spell
- Eschew Materials
- Extend Spell
- Heighten Spell
- Improved Mental Toughness
- Maximize Spell
- Mental Toughness
- Quicken Spell
- Spell Focus (but not Greater)
Spellbook:Wizard musi studiować swą księgę zaklęć aby z nich korzystać. Nie mogą przygotować czarów nie wpisanych w spellbooku. Wizardzi zaczynają ze spellbookiem (3+modyfikator INT) 1 poziomowych czarów. Na każdym nowym poziomie otrzymywane są dwa nowe zaklęcia z dowolnego poziomu z którego jest w stanie rzucić czar z jego księgi. Poziomy czarów wzrastają wedle schematu:
LVL 1 Wizard = zaklęcia 1 poziomu
LVL 3 Wizard = zaklęcia 2 poziomu
LVL 5 Wizard = zaklęcia 3 poziomu
LVL 7 Wizard = zaklęcia 4 poziomu
LVL 9 Wizard = zaklęcia 5 poziomu
etc. aż do zaklęć poziomu 9 na 18 poziomie doświadczeia Wizarda. Wizard może używać Inscribe aby dopisać czar ze zwoju do znanych czarów w jego Spellbook'u. Potrzebne są do tego odpowiednie materiały służące do inskrypcji.