Recca napisał(a):
Jeżeli chodzi o broń to chyba najlepszym wyborem byłby scimitar (rapiery w sumie mają takie same statystyki, tylko, że zadają pierce damage a nie slashing).
No i jeszcze, że rapiery mają banishing, puncturing a scimitars tylko vorpal.
O tym jak rozłożyć ability points już ci pisali. Dodam jeszcze, że moim zdaniem masz klasy nie rozłożone optymalnie tak, by zmaksymalizować skills. Dwóch monków na start? Po co? Lepiej dać rangera, fightera, monka i wzmacniać te skills, które w danym momencie są klasowe. Np. ze skili klasowych fightera chcesz tylko jump. To nie bierz nigdy jump jako ranger czy monk i upewnij się, że zawsze jako fighter możesz wsadzić wszystko w jump.
Monk da ci na pierwszym poziomie mniej skill points niż ranger (20 vs. 12 przy INT
w dodatku jak weźmiesz rangera i fightera to już masz BAB 2 co pozwala brać niektóre featy zależne od BAB. Monk ma BAB 3/4.
Teraz ja bym planował tak, by jako ranger brać hide, move silently, spot i listen, jako fighter jump a jako monk balance. Jak bym chciał więcej w balance to bym poświęcił co nieco z rangera skilli (np. listen) i dał w balance jako cross class skill.
Co do feats to już ci pisali o Power Critical, który przy dobrym buildzie powinien być bezużyteczny, szczególnie, że do Kensei musisz zużyć dwa poziomy Fighter Critical Accuracy co da ci już +4 do potwierdzenia. Następny feat, którego bym nie brał to Two Weapon Defense, twoje AC i tak będzie mierne.
Ja bym rozdał początkowe abilities jakoś tak:
Strength 15
Dexterity 18
Constitution 12
Intelligence 8
Wisdom 15
Charisma 8
Na koniec bez tomów:
Strength 15 + 5(lvl ups) + 3(fighter STR) + 6(item) = 29 (jeden +1 tome i masz 30)
Dexterity 18 + 2(elven) + 2(ranger) +6(item) = 28
Constitution 12 +6(item) = 18
Intelligence 8
Wisdom 15 + 1(monk) + 6(item) = 22
Charisma 8
Nastawiłbym się na kiecki by mieć bonus z WIS do AC (+6), DEX AC (+9) i jakieś +8 AC bracers, Icy Rainment....
To tak na szybko.