Processus napisał(a):
Race: Human
Class: Cleric
Alignment: xxx Good
Abilities (28 Point)
Strength 16 + 2 (lvl) + 6 (item) + 1 (enchant) + 1 (tom) = 26
Dexterity 8 + 6 (item) = 14
Constitution 14 + 6 (item) = 20
Intelligence 10
Wisdom 16 + 3 (lvl) + 4 (enchant) + 6 (item) + 1 (tom) = 30
Charisma 8 + 6 (item) = 14
Nie chce pisać na którym konkretnie poziomie jakiego feata wybrać bo to zależy od preferencji danej osoby jednak radził bym zainwestować w następujące:
Extend Spell, Mental Toughness, Improved Mental Toughness, Maximize Spell lub Empower Healing Spell, Quicken Spell, Toughness
Nie mam specjalnie doświadczenia z ...tfu... battle clerem ale moim zdaniem dużo optymalniej jest tu użyć dwarfa zamiast człowieka. I tak olewasz CHA, powinieneś olać też DV i inne tego typu bo dla kilku Turn Undead szkoda prądu.
A teraz zalety dwarfa:Startujesz z 16 CON zamiast 14.
Rasowe +4 do balans.
Enhancements:
- extra 60 SP.
- extra +2 do ataku i DMG używając toporków (jedno lub dwuręcznych).
- extra +2 CON
- extra Racial Toughness dające do +40 HP
Wady? Jeden mniej skill point co poziom i jeden mniej feat. Ewentualnie brak enhancement do podniesienia STR lub WIS o 1 punkt.
Uzywając toporków na start masz attack i DMG na poziomie człowieka z 20 STR. Jeśli uważasz, że to co skonfigurowałeś ma dość by machać toporkiem to zamiast podnosić STR lepiej wszystko wsadzić w WIS. Jeśli braknie feat to na wysokich poziomach można wymienić extend na quicken (czary bez extend mają już wtedy niezłą długość a quicken dopiero wtedy może się zacząć przydawać, ja zwykle sobie radzę bez quicken ale jak walczysz w pierwszej linii to pewnie nie masz wyjścia). Z 10 INT jak olejesz heal będziesz mógł podnieść dokładnie to samo co chciałeś.
Kernastel napisał(a):
jeżeli macie jakieś spostrzeżenia to proszę napisać dokładnie o co biega a nie teksty w stylu po co 10 INT ( jakiś przykład gdzie to ulokować albo coś podobnego)
Zgodziłbym się z tym gdyby nie mały problem, Processus nie napisał nigdzie po co mu to 10 INT (nie wymienił skilli, które chce podnieść).
Cytuj:
Po 2 nie jestem pewien ale czy tracenie many na heal zaraz po kapliczce ponieważ nie uzdrowiłeś się cały to dobry pomysł ? często mana stracona na takie coś może przesądzić o walce ( no chyba że każdy wymaga od klera żeby nosił ze sobą sporą ilość butelek z sp w takim przypadku spoko tylko ciekawy jestem na ile to się takiemu klerykowi opłaca)
Nie butelki z SP a cure crit wands lub heal scrolls. W końcu siedzicie bezpiecznie i macie czas na podleczenie. Mana pots powinny być wyłącznie do trudnych sytuacji w trudnych questach jak np. końcówka VoD gdy Sully jest już prawie martwy a wszyscy niemal giną. Jak najbardziej wolałbym, by mój cleric miał choćby średni jump czy balans zamiast heal, który słusznie ktoś napisał, że jest niemal bezużyteczny.