Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 20 Kwi 2024, 03:23


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
rooszeiry
Offline
 Temat postu: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do buildów
PostWysłany: 13 Cze 2010, 09:19  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 12 Cze 2010, 17:25
Posty: 15
Favor: Neutralny

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Tak więc poszukuje dobrego buildu na typowego asasina, rogue. znalazłem tu kilka planów rozwoju na tego typu postać ale nie do końca rozumiem pewne rzeczy tak więc prosił bym o krótki opis lub podanie najbardziej pasującego buildu z tego forum lub innych ( w tym anglojęzycznych ). tak więc potrzebuje sprawnej postać obsługującej podwójną broń ( miecz lub dagery) do tego kusze na dystans jako dodatek do samotnych dungów i ściągania przeciwnika z odległości. wiem że najlepsza klasa do tego to rogue ale z czym to zmieszać jak rozwijać itd. oraz jaką rasę wybrać do tego typu postaci. bardzo bym prosił o wyrozumiałość ponieważ jestem nowy i nie do końca rozumiem rozkładanie skili i innych enchementów itd. nawet nie do końca rozumiem jak tego używać ale z czasem... tak więc wszelkie opinie jak i dopracowane buildy mile widziane. mam nadzieje że nie naruszyłem żadnego regulaminu , a w razie gdyby proszę o powiadomienie :D.

Musze dodać że grę zacząłem barbarzyńcą ale kiepsko mi idzie może przez to że nie do końca rozumiem specyfikę tej gry, lub źle wybrałem...
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 13 Cze 2010, 12:03  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Hej. Wprawdzie nie odpowiem na twoje pytanie, ale dam Ci pewną radę :) Pograj jeszcze trochę i wczuj się w klimat. W ten sposób grę bardziej polubisz (a gra umożliwia dobre wczuwanie się w role) oraz lepiej poznasz mechanikę. Pograj tym Barbarzyńcą, innymi klasami też, nie wybierając żadnej z drogi (path) tylko Custom przy tworzeniu postaci. Poeksperymentuj z postaciami (i tak pewnie je skasujesz wiec rób co dusza zapragnie) W tym czasie na pewno ktoś odpowie na twoje pytanie i będziesz mógł zrobić swoją ulubioną postać :) Sorki za off top :)

EDIT: Tutaj znalazłem Build na ddo.com : http://forums.ddo.com/showthread.php?t=143588
Góra
 Profil E-mail  
 
rooszeiry
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 13 Cze 2010, 16:01  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 12 Cze 2010, 17:25
Posty: 15
Favor: Neutralny

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
A takie pytanie w jaki efektywny sposób szybko lewelować i poznawać nowości i całą mechanikę gry? od jakiegoś czasu gram i mam dopiero 4lvl. nie wiem czy to dużo czy mało, jestem przyzwyczajony do max 100lvl xd z innych mmo możne przez to. jaki mniej więcej lv wbija się w jakim czasie? jak dobrze wykonywać dungi , bo na przykład teraz chodzę i robię dungi z 1lv na elite czyli ten ostatni poziom dunga ma to sens? jak znaleść dobre polskie party? A jescze nie do końca rozumiem system plusowania zbroi i broni gdzie i jak to sie robi, jeśli możecie dajcie mi jakieś topiki czy coś bo znałeść nie moge takiego sensownego co bym zrozumiał wszystko jest takim typowym jezykiem pisane i nie rozumiem do końca.
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 13 Cze 2010, 22:25  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Jeżeli nigdy nie grałeś w żadną grę opartą na D&D (np. Baldurs Gate, IceWind Dale, Planeescape Torment, Neverwinter 1 i 2) to trzeba by zacząć od podstaw.
Ogólnie: mechanikę najlepiej poznawać czytając, fora zagraniczne jak i nasze polskie. Podstawy w grze są ładnie wyjaśnione i znajomość języka angielskiego (a piszesz, że to nie problem) rozwiąże większość problemów. Jest 200 tips które dodają dodatkowe informację - warto przeczytać (te zdania przy wczytywaniu mapy - można je także poczytać w DDOWiki jak i na głównej stronie DDO.com).

W odpowiedzi na twojego posta:
- wbijać szybko level można, ale tracisz dużo na klimacie gry. Jak? To po prostu chodzisz non stop na questy coraz trudniejsze, nie większe niż jeden poziom od twojego. Robisz najpierw na normalu (jak CI sie chce to ze 3 razy) potem Harda i Elite (więcej expa dostajesz). Potem inny quest i tak dalej. Kiedy już dobijesz do 10 lvlu i nadal grasz za darmo, to masz problem z wbijaniem kolejnych lvlów (brak questów darmowych poza paroma wyjątkami). Wtedy możesz robić questy do oporu (możesz 10 razy a potem już nie dostaniesz prawie expa). To tak w skrócie. I jeszcze raz podkreślam, że stracisz wiele z gry. Pamiętaj też, że DDO jest nastawione na grę zespołową.
- Mechanikę poznajesz po prostu grając - możesz też poczytać dział w DDOWiki : http://ddowiki.com/page/Category:DDO_game_mechanics - wiele wyjaśnia.
- w DDO można mieć aktualnie 20 lvl. Jak na początku szybko wbija się lvle (tak do 6 lvlu) to później jest trudniej (do 12) a na koniec bardzo trudno (do 20) głównie ze względu na brak darmowych questów i konieczność wykupienia płatnych - ale do tego czasu uzbierasz już odpowiednią ilość Turbine Points
- Poziomy lochów maja znaczenie. Im trudniejszy tym więcej expa dostaniesz, oraz więcej punktów favor uzyskasz. A im więcej favor tym więcej dostaniesz gratisowych punktów Turbine Points za które można kupić płatne przygody. Z zaznaczaniem ze expa dostaniesz za każdorazowe wykonanie zadania (chociaż im więcej tym masz większą karę - sprawdzasz poprzez klawisz X w zadaniu) to punkty favor dostajesz jednorazowo za najlepsze wykonanie zadania (czyli max za Elite)
- Polskie party najlepiej znaleźć wchodząc do naszej Glidi (DDOpl) albo po prostu spytać się czy ktoś nie chce do party po polsku (chociaż ta druga metoda jest mniej elegancka - w końcu obowiązującym językiem jest angielski)
- nie plusujesz zbroi ani broni - możesz tylko takie znaleść (z plusikiem). Poczytaj ciekawy wątek tutaj: viewtopic.php?f=42&t=409&p=4904&hilit=graczy+WoW#p4904
Góra
 Profil E-mail  
 
rooszeiry
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 14 Cze 2010, 18:19  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 12 Cze 2010, 17:25
Posty: 15
Favor: Neutralny

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
dzieki ci wielkie :D grałem w neverwinter 2 i co nieco kumam , zostaje kwestia craftu ale to z czasem no i tak jak mówisz musze sie dostac do gildi. nadal jesli można czekam na zajebiste buildy już nie tylko rogala
Góra
 Profil E-mail  
 
Ugicywapih
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 15 Cze 2010, 00:31  
Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 09 Maj 2010, 20:41
Posty: 21
Favor: Dostrzeżony
Build zależy mocno od tego, jaką konkretnie rolę chcesz spełniać swoją postacią. Z takich ról wyróżniłbym:

-Trapmonkey - Jedyna rola, do spełniania której niezbędne są poziomy łotrzyka. Chodzi tu oczywiście o rozbrajanie pułapek, które na wyższych poziomach trudności (przede wszystkim elite) potrafią mocno przetrzebić nieprzygotowaną drużynę. Zasadniczo wymaga to tylko pakowania skilli Disable Device oraz Search, ale małpka zwykle otwiera też zamki i powinna mieć niezły Spot, żeby zauważyć na czas pułapki w queście, który ma nieograny albo które ustawione są losowo. Jak już mówiłem, do tej roli wymagany jest minimum jeden poziom łotrzyka, ale często jest ona spełniana przez postacie z przewagą innej klasy - zazwyczaj będzie to wizard (z racji na wysoką inteligencję oferującą dodatkowe skillpointy oraz bonus do szukania/rozbrajania. Widziałem całkiem kompetentnych saperów idących w wiz19/rog1) lub łowca (search i spot są dla niego umiejętnościami klasowymi, poza tym łowcy dostają dość wiele skillpointów na poziom i zyskują na dodatkowych obrażeniach ze sneak attacka więcej niż inne klasy często robione na trapiarza), ale interesującą opcją może też być kleryk ze względu na czar Find Traps oraz wysoką mądrość pomagającą z rzutami na spot.

-Sustained DPS - Druga rola, którą często spełnia łotrzyk. Zasadniczo sprowadza się do znalezienia czegoś poręcznego i w miarę możliwości ostrego, a potem tłuczenia tym wszystkiego, co się nawinie, aż ci się ręce nie zmęczą. Nadaje się do tego każda klasa walcząca w miarę skutecznie wręcz lub za pomocą broni zasięgowej (Rogue, fighter, barbarian, paladin, ranger, monk, w nieco węższym zakresie bard, cleric i FvS. Są ludzie, którzy próbują robić arcane casterów walczących wręcz, ale osobiście uważam to za nieco chybiony pomysł). Na szczególne omówienie w zakresie sustained DPS zasługują IMO dwie kwestie - łotrzyk i łucznictwo. Łotrzyk jako sustained DPS jest o tyle wyjątkowy, że z łatwością może przebić wszystkie inne klasy dzięki ogromnym obrażeniom jakie daje mu Sneak Attack. O ile się nie mylę, od update 5 łotrzyk z wymaksowanym sneakiem - rog20 (10d6)+assassin 3 (3d6)+deadly shadow (4d6)+sneak attack training(12)+halfling guile(12)+Tharne's Goggles(8) - zada średnio +91,5 obrażeń na cios z samego sneaka. Problem polega na tym, że w wielu przeciwników sneak nie wchodzi, a w queście zdominowanym przez takie moby łotrzyk złożony pod DPS musi zadowolić się rolą nieco podrzędnego trapera. Strzelanie z kolei wygląda w ten sposób, że z zasady zadaje pojedynczemu celowi mniej obrażeń niż walka wręcz - sztuczka polega na tym, że postać zrobiona pod łuki/kusze (bo pod broń rzucaną nie robi się postaci :d) będzie zwykle brać featy Precise Shot i Improved Precise Shot, co pozwoli jej w sprzyjających warunkach ranić po kilku przeciwników na atak.

Buffer - Ktoś, kto rozdaje buffy, czyli praktycznie każda klasa mająca dostęp do SP. Najszerzej kojarzeni z bufferami są bardowie ze względu na dość wszechstronny i bardzo potężny zestaw buffów, jaki mają do dyspozycji. Poza tym większość buffów zapewniają zwykle drużynie klerycy, czarodzieje, zaklinacze i FvS, ale paladyni i łowcy również posiadają kilka interesujących czarów tego typu, nie należy też lekceważyć mnichów światła, którzy posiadają kilka pomocnych finiszerów (szczególnie Aligning the Heavens), a w sytuacjach krytycznych można zaufać łotrzykowi z zapasem różdżek i zwojów oraz dopieszczonym UMD.

Healer - Ktoś kto... Rozdaje ciasteczka! Oczywiście żartuję, ale leczenie spotyka się zwykle z entuzjazmem niemal tak wielkim jak słodkie wypieki. Healerami są zazwyczaj klerycy i FvS, ale zdarza się, że taką rolę spełniać będzie w mniej wymagającym queście bard. Poza tym w drużynie złożonej z samych zbrojokutów healerem może być wiz lub sorc. Teoretycznie, bo drużyn złożonych z samych zbrojokutów nie widuje się często. Jako łotrzyk z UMD/łowca/paladyn możesz wyleczyć komuś coś poza walką (jeśli nie będzie lazł do przodu jakby mu do wygódki śpieszno było...) za pomocą różdżek i zwojów, ale to kosztowna zabawa jest. Warto też wspomnieć, że mnich światła trochę leczy, ale nie radzę sprawdzać, czy da radę sam utrzymać drużynę przy życiu (podpowiedź: Nie da rady)

Burst DPS - "Ten drugi" rodzaj DPSa, bardziej widowiskowy niż sustained DPS, ale nie wywinduje cię na szczyt kill lista. Burst DPS oznacza zadawanie szczególnie wysokich obrażeń, których źródłem jest ograniczony w jakiś sposób "surowiec". Typowym burst DPSem jest sorc, rolę tę często spełnia też wiz. Poza tą dwójką nieco mniej skuteczni, lecz nadal użyteczni są FvS i kleryk (ale dopiero od mniej więcej 11 poziomu, gdy dostają czary Blade Barrier i Harm) oraz paladyn, który nie bazuje wprawdzie w zadawaniu obrażeń na SP, ale spamiąc Smite Evil potrafi na chwilę stać się poważnym zagrożeniem.

Crowd Control - Ktoś, kto redukuje lub eliminuje (przynajmniej tymczasowo) zagrożenie nie posyłając go koniecznie własnymi rękami na randkę z Ponurym Kosiarzem. CC może unieruchamiać przeciwników, obniżać ich statystyki, zmuszać ich do tymczasowego przejścia na stronę gracza, odstraszać ich, czy po prostu kończyć ich żywot bez zadawania obrażeń. Do typowych CC należą wiz i bard (bodaj najcenniejszy czy wręcz jedyny działający CC w epiku z tego, co słyszałem) jak również w nieco węższym zakresie sorc, clr i FvS.

Tank - Technicznie forma CC, acz mocno specyficzna - tankowanie sprowadza się zasadniczo do skupiania na sobie uwagi potworów (dzięki czemu reszta drużyny ma zapewnioną względną swobodę działania) oraz przeżycia, w miarę możliwości w sposób nie nadwyrężający zapasu SP healera (oczywiście, jeśli ktoś znajdzie sposób na utrzymanie aggro trupem, przeżywalność tanka stanie się mocno opcjonalna). Teoretycznie tank może utrzymywać aggro samemu zadając obrażenia celowi lub korzystając ze skilla Intimidate. Niestety, pierwszy sposób oznacza, że taki "tank" może utrzymać tylko jednego potwora na raz, a kompetentny DPS i tak zdejmie mu zwykle aggro - dlatego większość tanków to tzw. "intimitanki" używające wspomnianego wyżej skilla. Typowym intimitankiem będzie wojownik, aczkolwiek zdarzają się też paladyni (intimidate nie jest dla nich zdolnością klasową, ale nadrabiają to oni zawyżoną charyzmą). W chwilach potrzeby bywa też, że drużynowy barbarzyńca zacznie używać Intimidate, żeby odciągnąć moby od casterów lub zapewnić namiastkę tanka w drużynie, gdzie takiego nie ma, jednak niskie AC barba powoduje, że wypala on healerowi znacznie więcej SP niż klasyczny intimitank. Zastanawiałem się też nad intimitankiem-krasnoludzkim bardem ze względu na interesujący wybór enhancementów i potencjalnie bardzo dobry poziom skilla, ale jest to build niesprawdzony i możliwe, że nieefektywny.

Solo - Nie tyle rola spełniana w drużynie, co raczej zdolność obywania się bez niej. Do solowania mamy dwa podstawowe podejścia:
-Bruteforce. Idziesz, zabijasz, idziesz dalej. Musisz posiadać jakieś samoleczenie i w miarę sensowny sustained DPS.
-Skradanie. Trochę jak wyżej, ale mniej zabijania - po prostu korzystasz ze skradania, żeby ominąć wszystko, czego nie musisz koniecznie zatłuc. Wymaga oczywiście skilli Hide i Move Silently, bardzo użyteczny jest też Spot do wykrywania skradających się przeciwników i ew. pułapek, przez które jakoś trzeba się prześliznąć. Poza tym kluczowy jest crowd control (do omijania przeciwników, obok których nie da się przekraść), burst DPS (do eliminacji tego, czego nie da się ominąć) i ewentualnie samoleczenie (bo: 1. Nawet jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, któryś z nieomijalnych stworków może cię nadszarpnąć i 2. Nic nigdy nie idzie zgodnie z planem, jeśli tylko ma po temu szansę.)
Zdarza się też, że postać soluje quest/explorabla omijając zbędnych przeciwników dzięki jakiemuś przyśpieszeniu (Koffam Haste ^^) i buffom defensywnym. Jest to metoda zdecydowanie mniej bezpieczna niż skradanie, ale też szybsza dzięki czemu doskonale nadaje się do czyszczenia po raz n-ty okolic (Bloodstone!), które masz ograne do bólu.
Góra
 Profil E-mail  
 
Skan
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 15 Cze 2010, 08:46  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 01 Paź 2009, 15:01
Posty: 130
Favor: Pomocny

Serwer: Orien
Płeć: Facet
@up

ładne i własne, ale...

Cytuj:
Teoretycznie tank może utrzymywać aggro samemu zadając obrażenia celowi lub korzystając ze skilla Intimidate. Niestety, pierwszy sposób oznacza, że taki "tank" może utrzymać tylko jednego potwora na raz, a kompetentny DPS i tak zdejmie mu zwykle aggro - dlatego większość tanków to tzw. "intimitanki" używające wspomnianego wyżej skilla.


Nie wiem w którym etapie gry jest to większość ;) Intimitanków w końcowych fazach gry jest bardzo mało - gracze którzy co nieco już ugryźli grę, nie robią ich z kilku powodów. Tank to w DDO postać zgarniająca aggro, i mogąca to zgarnianie przeżyć. Intimitank się sprawdza tak przez 3/4 gry, bo później moby mają na tyle wysoki +hit, że np w Shavrath i wyżej (nowe questy) aby AC miało sens, to musi wynosić 70+ (a w epic na tą chwilę jest AC jest kompletnie bezużyteczne*). Na czystym fighterze intimitanku który chce przy okazji zachować DPS (czyli s&b odpada*), jest to praktycznie niemożliwe zadanie. Z kolei przy bieganiu z S&B (i z builem pod takowego) da się intimować bez dojenia sp z healera, problem jest tylko taki, że w questach z dobrym party postać latająca z tarczą i zgarniająca aggro mobów jest właściwie niepotrzebna. Intimidate to jednak pewien rodzaj CC, a jakikolwiek przyzwoity arcane z web i Irresist dancem na moby z deathblockiem, lub wail of banshee na moby bez sprawi, że skończysz stojąc w kącie za tarczą i intimując już unieszkodliwione moby. Ewentualnie możesz intimiować bez przejmowania się AC i w wersji full DPS, tylko wtedy postać chcąca mieć max intimi i max DPS będzie musiała poświęcić na to liczbę HP - a tutaj w porównaniu do FTRa/pala, w większości przypadków barbarian będzie wygrywał zarówno jeśli chodzi o DPS jak i HP (800 nie jest trudno osiągnąć). I tu przechodzimy niżej...

Cytuj:
W chwilach potrzeby bywa też, że drużynowy barbarzyńca zacznie używać Intimidate, żeby odciągnąć moby od casterów lub zapewnić namiastkę tanka w drużynie, gdzie takiego nie ma, jednak niskie AC barba powoduje, że wypala on healerowi znacznie więcej SP niż klasyczny intimitank.


W zwykłych questach gra dobrym barbarzyńcą w rękach dobrego gracza wygląda następująco: wpadasz do pokoju pełnego mobów, w biegu/skoku używasz supreme cleave zgarniając początkowe aggro z mobów, ze sprint boostem biegniesz do moba z gatunku tych najbardziej zagrażających drużynie (z reguły caster), tripujesz, caster po sekundzie, dwóch powinien być martwy. Biegniesz do następnego moba, stunning blow, mob martwy po sekundzie, dwóch. W międzyczasie arcane czy bard zajął się CC, więc pozostaje jedynie dobicie unieszkodliwionych mobów.
W epicach wygląda to praktycznie tak samo, z tą różnica, że rzadko działa trip* i czas zabicia odrobinę się wydłuża. Natomiast w epic różnica pomiędzy barbarzyńcą a klasycznym intimitankiem wygląda tak, że jego AC nie znaczy nic*, a hp ma dużo mniej niż barbarian, więc jeśli będzie używał intimidate, to będzie jedynie irytował healera.

Cytuj:
Niestety, pierwszy sposób oznacza, że taki "tank" może utrzymać tylko jednego potwora na raz, a kompetentny DPS i tak zdejmie mu zwykle aggro


Barbarian jest sam w sobie kompetentnym DPSem, więc jeśli ktoś mu ściąga aggro, to coś tu nie gra ;)

Miałem kiedyś klasycznego AC s&b intimitanka ( http://forums.ddo.com/showthread.php?t=116482 ) - bardzo fajnie się nim gra w początkowych etapach gry. Styl gry taką postacią przypomina tankowanie choćby w WoWie - intimujesz grupę mobów, chowasz się w kącie żeby nikt od tyłu się nie zaczaił, i czekasz aż inni zabiją moby udając, że coś wnosisz do DPSu. Ty jesteś cały, drużyna cała, healer zadowolony, bo prawie nie leczy. W pewnym momencie jednak taka postać zaczyna być w party kompletnie nieprzydatna - moby w normalnym party zaczynają padać na tyle szybko, że intimi i czekanie aż moby padną nie ma sensu i więcej wnosi się do drużyny porządnym DPSem. TRowałem tą postać w ten build (po lekkich modyfikacjach) - http://forums.ddo.com/showthread.php?t=171420 W wersji TWF-DPS, self-buff AC to około 55-60, co niestety i tak nie wystarcza do jakiegoś sensownego unikania obrażeń od Shavrath w górę. Natomiast od Shavrath w dół idzie się jak przez masło, bo przy full DPSie nadal możesz intimować moby i mieć na tyle duże AC, aby unikać obrażeń, a w top gamie twój dps jest jak najbardziej przyzwoity (i nadal możesz wziąć do ręki tarczę i intimować jak kupa trafi w wiatrak). Dla nowych graczy jednak niemożliwe będzie zbudowanie takiej hybrydy (brak tomów i gearu), więc albo będą musieli zrobić Fightera/Paladyna "s&b-brak dpsu", lub "0 AC full DPS". Z dwojga złego lepiej zrobić barbarzyńcę ;) (mam capnięty ten build http://forums.ddo.com/showthread.php?t=133445 ). Warto jeszcze dodać, że w większości raidów gdzie występuję podział na "jeden tank - reszta", w zdecydowanej większości przypadków pierwszy lepszy barbarzyńca będzie brany na takiego tanka choćby w raidzie znajdował się super intimitank. Ot, taka dziwna reguła w DDO

Cytuj:
Do solowania mamy dwa podstawowe podejścia:

Ew. trzecie, zaawansowane pt. "znam gre i questy na wylot, więc solo idzie mi szybciej niż w party". Polecam te tematy - gracz soluje właściwie wszystkie questy i do każdego nagrał video. Soluje w sensie "jak najszybciej się da":
http://forums.ddo.com/showthread.php?t=237895
http://forums.ddo.com/showthread.php?t=226992

*wszystko co z gwiazdką: w następnym upie wchodzi parę zmian do epickich mobów (minus do savów i hit) i stylu s&B (glancing blows), więc AC s&B intimitanki mogą nabrać świeżości.


A rapparee by name and deed
Góra
 Profil  
 
Ugicywapih
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 15 Cze 2010, 17:27  
Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 09 Maj 2010, 20:41
Posty: 21
Favor: Dostrzeżony
Hmm, przyznam, że epiki jak na razie znam tylko ze słyszenia, bo mainem dopiero (powoli, bo sesja idzie :d) do 18 dociągam, więc za sprostowania dziękuję, ale dalej będę twierdził, że większość ludzi podających się za tanki z którymi grałem, była wyspeckowana pod intimidate (przynajmniej spośród tych, których pytałem), taką też argumentację na rzecz intima słyszałem.
Smutne jest trochę, że AC w epiku tak wygląda, ale DR chyba dalej się przydaje? Słyszałem, że intimitank za tarczą potrafi całkiem sensowną DRkę wyciągnąć.
Góra
 Profil E-mail  
 
Skan
Offline
 Temat postu: Re: Build dla rogue? Nowicjusz porady jak i odnośniki do bui
PostWysłany: 15 Cze 2010, 18:15  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 01 Paź 2009, 15:01
Posty: 130
Favor: Pomocny

Serwer: Orien
Płeć: Facet
Cytuj:
Smutne jest trochę, że AC w epiku tak wygląda, ale DR chyba dalej się przydaje? Słyszałem, że intimitank za tarczą potrafi całkiem sensowną DRkę wyciągnąć.


Potrafi, tylko nic z tego nie wynika. W normalnym epic party idzie CC od arcane/barda (mass hold, web, otto dance) i od meele (stunning blow, weighted bronie). Jak wszystko idzie tak jak powinno iść, to intimitank z tarczą będzie stał w kącie i zbierał "wtf" od reszty drużyny. A jeśli po ciśnięciu intimi ma wokół siebie wianuszek mobów, to oznacza, że party brakuje zdolności CC i wtedy lepiej je zmienić bo to będzie bardzo długi run :ojoj:

Cytuj:
ale dalej będę twierdził, że większość ludzi podających się za tanki z którymi grałem, była wyspeckowana pod intimidate (przynajmniej spośród tych, których pytałem), taką też argumentację na rzecz intima słyszałem.


Nikt ci nie broni twierdzić, że ludzie podający się za tanki byli często wyspecowani pod intimitanki (w końcu dziwne by było, żeby podawali się za healerów ;) ). Błędnym natomiast jest twierdzenie, że większość tanków to intimitanki fighter/pala, a reszta to może być jakaś namiastka (vide barbarian). Taka generalizacja działa w WoWie i innych MMO gdzie klasy są ściśle określone, i jak ktoś robi tanka to robi właśnie takiego Intimitanka z DDO - czyli max obrony, max zdolności ściągania Aggro etc (chociaż w WoWie po wprowadzeniu dualspeca pewnie się to zmieniło - dawno nie grałem). W DDO to jednak nie działa, dlatego w high-endzie nie uświadczysz hord intimitanków na których każdy czeka bo bez tego ani rusz w queście. Jeśli nowy gracz sobie zrobi intimitanka, to będzie musiał albo poświęcić DPS i iść kompletnie w AC/DR/intimidate (żeby było dobre), albo odwrotnie - hybrydy nie zrobi bo do tego jak już pisałem potrzebny jest bardzo dobry gear/tomy/32 (a najlepiej 34-6p). Nowy gracz więc czyta taki post jak twój, robi AC/DR intimitanka (bo chce..cóż, Tanka "a na forum napisali, że zazwyczaj jest to ftr/pala intimi), wszystko na niższych poziomach gra i huczy (i działa jak w WoWie czy innych MMO), a potem przychodzi do party w której inni meele działają jak należy (czyli oprócz masywnego dpsu stuny i tripy), CC działa jak należy i arcane DPS działa jak należy. W takiej sytuacji AC/DR intimitank pozbawiony zdolności DPS może stanąć w kącie i zapytać "can I pike". W raidach to samo, jak taki newbie max intimitank dołączy a standardowo na tanka pójdzie barbarian, to intimitank stanie się bezużytecznym ogniwem mogącym udawać, że macha bronią - do czasu aż ktoś użyje myDDO albo zapyta, czemu misadventure ma więcej w Kill Count (i choć KC to nie jest dobry wyznacznik aktywności gracz, jednak w ekstremalnych przypadkach pokazuje, że coś jest nie tak).

Reasumując - tank w DDO to postać mogąca zebrać aggro i je przeżyć, a takimi są najczęściej z uwagi na HP i /lub AC/DR klasy meele. Twierdzenie "Większość tanków to FTR/Pala intimitank" to błąd, który może zaszkodzić nowym graczom.


A rapparee by name and deed
Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|