Ja bym Ci proponował iść taką ścieżką:
Rasa: Elf (elfka w tym wypadku
)
STR 16
DEX 18
CON 12
INT 8
WIS 10
CHA 8
Co 4 poziomy dodajesz: albo STR (dmg dla łuku i melee, trafienie dla melee) albo DEX (trafienie do łuku, Refelx Save, AC - później zbędne)
Featy:
1: Weapon Focus: Ranged Weapons --- dla AA
3: Point Blank Shot --- dla AA
6: Mental Toughness --- dla AA
9: Improved Critical: Ranged Weapons --- dla DMG z łuku
12: Improved Critical: Slashing Weapons --- dla DMG z scimitarów
15: Toughness --- życie (wraz z enchami +40)
18: Do wyboru: Power attack, OverSized Weapon, Drugie Toughness, jakies metamagic, lub inne do wyboru. W ostateczności Weapon Focus: Slashing Weapons
Enchanecement:
Cała ścieżka AA, Wszystkie do +to hit i +dmg dla łuku, sprint poziom1, początkowe do wybranego wroga (+dmg głównie) , początkowe dex, na początku Aerenal (dla LongSword) a później Vaelenar (dla Scimitarów kiedy już je znajdziesz/kupisz). Reszta do wyboru. Enchanty nie sątakie ważne bo można je tanio zmieniać.
Skille:
MUST HAVE: Balance, Spot. DO WYBORU: Concentration, Jump (max. 5 puntków bez żadnych bonusów), Haggle, Listen, Search, Hide, Move Silently, Use Magic Device
Ja polecam: UMD albo Concentration z Listen/Search. Hide + Move Silently tylko kiedy ktoś chce się skradać. Dla mnie zbędne.
RZECZY: Konieczność noszenia przedmiotów do +STR +DEX +WIS tak szybko jak się da. Także +CON dla życia.
CZARY: 1 - Resist Energy, Ram's Might, Jump 2 - BarkSkin, Protection from Energy 3 - to co lubisz 4 - FOM oraz CSW.
Wyjaśnienie:
W ten sposób dostajesz łucznika, który w razie potrzeby może walczyć także melee TWH. Featów do łuku na poziomie 12 już nie ma (wszystkie albo już wybrałeś albo masz za darmo). Shoot on the run, likwiduje tylko i wyłącznie karę -4 to hit kiedy podczas biegu strzelasz. Jest to fajny feat ale niestety za dużo poświęcasz, bo w sumie aż 3 featy (które są kompletnie bezużyteczne). Gdyby można byłoby brać ten feat bez tych wcześniejszych to wtedy byłby "bardzo ciekawy". Teraz niestety jest kiepski.
Co zyskujesz w zamian? Walcząc Scimitarami (docelowo) co 4 atak będzie krytyczny. (to daje IC: Slashing), +40 życia (Toughness) oraz jakiś jeszcze feat do wyboru. Jak dla mnie wybór jest oczywisty.
Ktoś tutaj powiedział, że po co brać IC: Slashing. Otóż warto. I to bardzo. Sytuacji gdzie używanie melee jest wymagane jest niezliczona ilość. I mówię to jako gorący zwolennik gry na dystans. Niestety ta gra jest tak zbudowana, że łucznik tutaj jest postacią drugoplanową i trzeba się z tym pogodzić. Oczywiście można wyciągnąć niezły DMG z łuku, ale melee po prostu jest bardzo przydatne.