Ja Ci odpowiem tak:
Jeżeli chcesz robić duży DMG to musisz dawać w siłę. W obu przypadkach.
Jednakże:
Łucznik ma 3 warianty:
Bramka numer 1: Pakować w siłę przez co zadasz spore obrażenia
o ile trafisz.
Bramka numer 2: Pakować w dex przez co chybisz tylko kiedy wyrzucisz 1. Obrażenia robisz mniejsze i polegasz głównie na tych dodatkowych (jak elementarne)
Bramka numer 3: Idziesz w Kenseii Archane Archer - ale to już zupełnie inna bajka
(mająca zarówno plusy jak i minusy)
Argumenty za dex - trafisz zawsze co daje więcej obrażeń w sumie. Lepsze dla nowych łuczników bez odpowiedniego sprzętu, oraz (podobno) na Epickim poziomie trafisz bez problemu mobki.
Argumenty za str - kiedy już trafisz to potrafisz mocno uszkodzić przeciwnika. Z odpowiednim sprzętem także będziesz trafiał przeciwników, podobno nawet na Epikach (ale tutaj zdanie jest podzielone).
Walka wręcz:
Jak chcesz się liczyć musisz dawać w siłę.
Jednakże:
Są postacie które mogą mieć niezły dex (głównie przez Enhanty - Rouge Niziołek jest tego dobrym przykładem) i wtedy warto zainwestować w Finezje w Walce aby uzyskać lepszy to-hit.