No i teraz da się czytać. Nie zrozum nas źle, ale bez interpunkcji mózg się rozgrzewa w poszukiwaniu zakończeń zdań.
Co do kierunku to myślałem raczej o jakiejś informatyce czy robotyce. Wiec mea culpa
Podam Ci więc te podstawowe informacje o które prosisz. Wiedz tylko, że najlepszym sposobem jest własnoręczne poszukiwanie.
1. Z czym to się je?Skill - są to umiejętności zdobywane z levelu na level. na przykład Jump, Concentration. Można je dzielić na klasowe (wtedy jak dajesz 1 punkt to o jeden wzrasta) i nie klasowe (wtedy na 1 punkt wzrasta tylko pół punktu). Szczegółowe infornacje tutaj:
http://ddowiki.com/page/Skill . Dla Wizarda najważniejszym Skillem jest Concentration. Inne w które warto rozdawać punkty to: Balance, UMD, Spot. Reszta jak kto woli. Tutaj warto się zastanowić bo tych skilli nie można zmienić w trakcie gry. Jedynie mniejsze płatne reinkarnacje to umożliwiają. Ilość skilli zależy od poziomu inteligencji danej postaci.
Feat - Zdolność specjalna postaci. Dla każdej postaci, przy awansie na poziomy: 1,3,6,9,12,15,18 możesz ją wybrać z dostępnej puli. Dla większości zdolności przewidziane są określone wymagania (jak najedziesz myszą to Ci się wyświetlą na czerwono). Dodatkowo Wizard ma przy awansach na poziomy 1,5,10,15,20 możliwość wyboru zdolności z zakresu Metamagi - zaznaczone na żółto. Jeżeli grasz człowiekiem to ma on na 1 poziomie dodatkową zdolność. Te zdolności są bardzo ważne dla rozgrywki. Pomocny link:
http://ddowiki.com/page/Feats . Dla Wizarda konieczne są: Metamagiczne: Empower Spell (siła czarów +50%), Extend Spell (długość trwania czaru +100%), Heighten Spell (zwiększa DC i SR czarów), Maximize Spell (siła czaru +100% sumuje się z Empower), Quicken Spell (przyspiesza rzucanie czaru). Wszystkie te featy zwiększa ilość zużywanych SpellPoints (SP). Z innych featów warto zastanowić się nad: Spell Penetraion i Greater Spell Penetration (zwiększają SR danego czaru) oraz wybrać jakąs szkołę magi i zwiększyć jej DC poprzez wzięcie Spell Focus i Greater Spell Focus. Reszta jak chcesz (Mental Toughness?). Featy możesz zmienić za odpowiednią opłatą u Freda w House J. Im masz wyższy level tym więcej musisz mu zapłacić.
Enhantments - są to pomniejsze umiejętności (chociaż niektóre potrafią być potężne jak PrE - czyli ścieżka prestiżowa). Aby je zdobyć udajesz się do swojego trenera i wybierasz odpowiednią linię dialogu. Ponieważ te umiejętności można zmieniać raz na 3 dni za niewielką opłatą niewiele ludzi koncentruje się na ich opisie - bo należy wybrać takie które pasują najlepiej. Dla Wizarda dobrze jest wybrać którąś ze specjalizacji (do wyboru: ogień i lód, kwas i błyskawice, naprawa i force) i wybrać odpowiednie Manipulation, Lineage i Lineage of deadly. warto też zadbać o większą ilość SP poprzez Energy of the Scholar. Możesz też wybrać jedyną dostępną ścieżkę prestiżwową w postaci Pale Master (czyli Nekromanta). Ma ona wiele wad ale też zalety. Wszystko zależy od Ciebie. Pomocny link:
http://ddowiki.com/page/Wizard_enhancements oraz
http://ddowiki.com/page/Pale_Master_enhancementsWszystkie z powyższych dzielą się na pasywne i aktywne. Z pasywnymi nie musisz robić nic i mają znaczek ośmiokątny. Natomiast aktywne mają znaczek kwadratu i aby je aktywować należy otworzyć kartę postaci i przeciągnąć je na pasek skrótów. Następnie należy na nie nacisnąć (bądź nacisnąć odpowiedni klawisz na klawiaturze). Aktywne dzielą się na jednorazowe (np. Trip) z odliczaniem aby użyć je ponownie lub też stancje (np. wszystkie metamagiczne) które włączasz i zmieniają one pewne twoje działania (np. freaty metamagiczne zmieniają odpowiednie czary) aż do momentu ich dekatywacji (poprzez kliknięcie na nich). Charakterystyczną cechą włączania tych jest animacja nad głową oraz animacja wokoło tego kwadraciku.
2. PrzykładyFireWall - im masz wyższy poziom tym zadajesz nim więcej obrażeń. Możesz jednak zwiększyć je dodatkowo za pomocą:
- featów: Empower, Maximize oraz Extend (dla dłuższego palenia się)
- Enhantmetów: Wizard Elements Manipulation, Wizard Lineage of Elements, Wizard Lineage of Deadly
- dodatkowo trzymając w dłoni (lub na innej części ciała) przedmiot z cechą: Lore of Fire wraz z Potency (albo combustion).
Haste - im masz wyższy poziom tym dłużej czar trwa. Możesz go wzmocnić za pomocą:
- featu Extend poprawiając jego długość dwukrotnie.
3. CzaryFireWall - Aby wszyscy byli zadowoleni to z czarów ofensywnych rzucasz FireWall (no chyba, że potworki są odporne - wtedy jakiś inny czar).
Web - warto mieć zapamiętane, szczególnie na golemy. Należy pamiętać, że ogień zniszczy twoją pajęczynę.
Haste - Dodatkowo jak masz kilku melee (walczących wręcz w bliskim kontakcie) to bardzo dobrym czarem jest właśnie Haste - wszyscy będą Cie za ten czar kochać.
Blur - Podstawa czaru defensywnego z powodu długiego czasu trwania
Po większy wybór czarów zapraszam do tego linka co Ci już podesłałem:
http://forums.ddo.com/showthread.php?t=1165604. DC i SR - co to jest?DC - Difficulty class. Wzór:
DC = 10 + Spell LVL + Casting Stat Modifier (<---w przypadku Wizarda bierze się pod uwagę te plusiki koło Inteligencji w karcie postaci).
Kiedy dotyczy:
Większości czarów. Są to rzuty na to czy potworek potrafi ominąć lub zniwelować twój czar. Może być rzut na Fortitude, Reflex i Will. Każdy czar ma swojej własne zasady - dlatego warto poczytać ich opis. Na niektóre nie ma rzutów (np. Otto's Irresistible Dance) i trafią przeciwnika zawsze o ile pokona SR.
REASUMUJĄC: Aby mieć im większy DC należy:
- używać featu: Heighten
- mieć wysoką inteligencję (dla Wizarda bo np. dla Sorca to Charyzmę)
- mieć enhanments odpowiedni do szkoły danego czaru (np. Nekromancji)
- trzymać w łapie lub nosić przemioty podnoszące DC
SR - Spell ResistanceWzór:
SR = (rzut kością) 1d20 + Poziom postaci + Spell Penetration( feat / Enhanments)
Kiedy dotyczy:
Zazwyczaj większość czarów działających na umysły i kontrolujące. Zdecydowana większość czarów ofensywnych (w tym Firewall) omija SR i nie trzeba się niż martwić. Im wyższa SR tym większa szansa na to że czar przebije się przez mentalną ochronę potworka przed czarami. CHYBA SR potworka równa sie jego CR - czyli jak będziesz chciał zobaczyć szczegóły potworka to tam masz napisane jego CR.
REASUMUJĄC: Aby mieć wyższy SR należy:
- Mieć oba featy: Spell Penetration
- Mieć Enhantments: Spell Penetration
- Mieć w dłoni lub na sobie przedmioty podnoszące Spell Penetration
5. Dodatkowe informacje na temat mechaniki gry możesz znaleźć tutaj: http://ddowiki.com/page/Category:DDO_game_mechanicsCzy masz jeszcze jakieś pytania?