Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Ostatnia wizyta: 15 Lis 2018, 23:45 Obecny czas: 15 Lis 2018, 23:45


 [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Xinef
Offline
 Temat postu: Dzienniki kryształowej smoczycy
PostWysłany: 27 Lip 2012, 22:55  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 17 Cze 2012, 00:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Cannith
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Planuję spisywać tu moje przemyślenia z rozgrywki postacią o imieniu Xilit na serwerze Cannith. Uważam, że mogą one niektórych zainteresować, gdyż jest to rozgrywka głównie solo, postacią zbudowaną według mojego pomysłu, w której staram się zapoznać z grą i odkryć różne sposoby na radzenie sobie z przeciwnościami losu jeśli zdani jesteśmy tylko na siebie... no ok, z pomocy gildii też korzystam, ale w niewielkim stopniu ;)

W mitologii na której bazuję, smoki to przeważnie dobre istoty, pokojowo nastawione do świata i innych istot. Niestety, ludzie nie bardzo byli zadowoleni z faktu, że ktoś jest od nich mądrzejszy i potężniejszy, więc próbowali wypowiedzieć smokom wojnę i wybić je co do jednego. Oczywiście nie wszyscy ludzie byli aż tak głupi, ale znalazło się takich dosyć, aby smoki podjęły decyzję - aby uniknąć rozlewu krwi, najpotężniejsi smoczy magowie sięgnęli po najpotężniejsze zaklęcie w ich arsenale - Genesis. Zaklęcie to stworzyło nowy świat równoległy, do którego smoki ewakuowały się, aby zostawić ludzi w spokoju. Zdarzenie to nazywane jest Smoczym Exodusem. Na ziemi pozostał tak zwany smoczy pomiot, czyli przeróżne gady przypominające z wyglądu smoki, na których ludzie dalej się wyżywali i nadal się wyżywają jak mają na to ochotę. Nazywają te gady smokami, żeby móc się chełpić "O, zabiłem smoka!". Tymczasem prawda jest taka, że te jaszczury nie mają z prawdziwymi smokami nic wspólnego poza powierzchownością.

Oczywiście smoki były świadome tego, że na świecie jest wiele istot, które potrzebują pomocy, obrony przed krzywdą i Smoczy Exodus pozostawi je bez opieki. Dlatego opracowały zaklęcie, które pozwala smokom tworzyć tak zwane Awatary, czyli humanoidalne ciała którymi mogą sterować pozostając w swoim świecie. Zaklęcie to jest o tyle specyficzne, że zabicie Awatara nie czyni krzywdy smokowi - może on utworzyć nowy Awatar, albo odtworzyć poprzedni, który będzie jedynie nieznacznie osłabiony przez krótki czas. Ograniczeniem zaklęcia jest jednak to, że z początku Awatary są słabe i smok potrzebuje wiele czasu aby wzmocnić swoje połączenie z Awatarem, aby móc przekazać mu część swej mocy.

Kiedy jednak połączenie to zostanie wystarczająco wzmocnione, Awatar jest w stanie dokonywać nadludzkich czynów, takich jak siłowanie się z gigantami, stawianie czoła przeważającym liczebnie demonom, czy sprowadzanie z nieba deszczu meteorów. Zwykły śmiertelny człowiek nie byłby w stanie tego dokonać, nawet z pomocą magii, gdyż jak wiadomo ludzkie ciało jest ograniczone - człowiek nigdy nie będzie silniejszy od giganta, było by to sprzeczne z prawami fizyki. Magia z kolei nie jest żadnym perpetuum mobile - jesteś w stanie dokonać nią tyle pracy, ile pracy w nią włożysz, nie więcej. Jeśli jednemu robotnikowi potrzeba by było roku na wykopanie fosy wokół fortecy, to magowi rok zajmie studiowanie zaklęć, aby rzucić czar który taką fosę wyczaruje. I byłby to dla maga taki wysiłek umysłowy, jakim wysiłkiem fizycznym było to dla robotnika.

W każdym bądź razie, ukończmy już te rozważania inspirowane Pratchettem, Slayersami, Władcą Pierścieni i paroma innymi utworami fantasy i anime :)
Przejdźmy do rzeczy, czyli do historii pewnej kryształowej smoczycy. (przypis autora: Smoki są na prawdę piękne, a kryształowe smoki należą do najpiękniejszych spośród nich)

Otóż była ona księżniczką wśród smoków i córką najpotężniejszego spośród smoczych magów, którzy rzucali Genesis. Kiedy osiągnęła wiek młodzieńczy (wśród smoków jest to kilkaset lat), dowiedziała się, że stara przepowiednia mówi, iż na świat przybędzie nieśmiertelny i niezniszczalny wysłannik boga śmierci, który sprowadzi na świat zagładę (według słów przepowiedni "ten który jest przeciw wszystkim"). Tylko śmiertelna istota, która jest wszystkim dla wszystkich będzie w stanie go pokonać. Jak zwykle to bywa z przepowiedniami, nawet najmądrzejsi ze smoczych mędrców nie wiedzieli do końca o co chodzi. Wiedzieli natomiast, że śmiertelnik ów zostanie znaleziony przez tego, który od wszystkich pochodzi, i że będzie on jego nauczycielem i poprowadzi go drogą przeznaczenia. Pewne przesłanki wskazywały, że może chodzić o pewnego demona o dobrym usposobieniu, który służył bogini światła, a który powstał w tym samym czasie, co ów wysłannik boga śmierci. I który podobno fascynował się smokami... szczególnie zaś kryształowymi przedstawicielkami owego gatunku. A jako, że mądre smoki oprócz przepowiedni znają też wiele prawd życiowych, a jedna z nich głosi: "Gdzie rada mędrców nie może, tam księżniczkę pośle", to nasza bohaterka została poproszona o utworzenie sobie Awatara i poszukanie owego dobrego demona.

Tak rozpoczyna się historia Xilit...
Góra
  
 
Xinef
Offline
 Temat postu: Re: Dzienniki kryształowej smoczycy
PostWysłany: 27 Lip 2012, 23:37  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 17 Cze 2012, 00:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Cannith
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Spoiler: Pokaż
Na wstępie napiszę może jeszcze, że zarówno wizja świata którą opisuję, jak i historia owego świata, są tworzone na potrzeby "rzeczy" które zamierzam "kiedyś" stworzyć:
- Myślałem nad stworzeniem komiksu, ale jest to przedsięwzięcie bardzo czasochłonne, a moje zdolności w zakresie grafiki 2D są takie sobie - ot nawet ładne szkice ołówkiem mi wychodzą, potrafię dodać kolor i cieniowanie w Gimpie i nawet kupiłem sobie tablet graficzny żeby się czasem grafiką 2D pobawić, ale nie wydaje mi się, abym był gotowy na tego rodzaju większe przedsięwzięcie
- Myślałem nad stworzeniem filmów animowanych 3D, to mi wychodzi chyba trochę lepiej niż grafika 2D i odnoszę wrażenie, że poszło by szybciej niż realizowanie tego w formie komiksu. Zaczynałem z programem Cinema4D, ale przerzuciłem się na Blendera.
- Myślałem nad spisaniem tego w formie książki... to była by chyba najmniej czasochłonna opcja, ale było by trochę szkoda nie wykorzystać jakichś bardziej multimedialnych środków przekazu. Jak pisałem pracę inżynierską, to spotkałem się z opinią, że pisanie dobrze mi wychodzi, więc może coś w tym jest?
- Moim faworytem jest jednak opcja czwarta - stworzyć jakieś gry komputerowe rozgrywające się w onym świecie. Jestem studentem informatyki, kształcącym się w kierunku indie game dev, przy czym mógłbym być jednoosobowym zespołem gdyby nie to, że muzycznie kompletnie jestem "mniej niż zerooo". W każdym bądź razie obecnie pracuję nad własnym silnikiem graficznym, który później rozbuduję w silnik do gier, a potem będę na nim pisał gry, więc jeszcze długa droga przede mną, to stwierdziłem, że spokojnie mogę trochę "fabuły" przemycić tutaj, w formie dzienników jednej z bohaterek.

Co do formy dzienników, planuję co jakiś czas dodawać nowy post do tematu i podlinkowywać je w pierwszym poście. W związku z tym, nie widzę przeciwwskazań, żeby wypowiadali się tu również czytelnicy i posty były trochę przemieszane z wpisami dziennika i moimi odpowiedziami jeśli będą jakieś pytania, sugestie albo krytyka ;)

Aha, i jakby ktoś wiedział który rok mamy teraz w Eberronie i z jakiego języka odnośnie nazw miesięcy miałbym korzystać, to byłbym wdzięczny, bo nie jestem zbyt dobrze obeznany z tym settingiem (fakt, trochę go wymieszam z moim własnym, ale bez przesady :P )
Na razie bazuję na:
http://mastersardu.blogspot.com/2010/12 ... rronu.html


Stormreach, 28 Lharvion 998 YK

Drogi pamiętniku... niee... to by było zbyt oklepane... muszę wymyślić jakiś dobry początek dla tej historii... a właściwie nie muszę. A co, to mój dziennik i mogę w nim pisać co chcę :) A niech będzie tak jak jest i jak się komuś nie podoba, to niech sam napisze własny dziennik według swoich upodobań.

No dobrze, to od czego zacząć?... szukając miejsca w którym utworzę sobie Awatara, spostrzegłam statek atakowany przez lodowego jaszczura. Ludzie nazywają je tu smokami... ha ha, dobre sobie. W każdym razie pomyślałam, że jeśli utworzę Awatara na jakiejś dryfującej desce pozostałej po statku, to nikt nie uzna tego za podejrzane "pojawienie się znikąd". Ot, podróżniczka z odległej krainy, którą jeśli ktokolwiek znał, to zginął w katastrofie. Poza tym dostrzegłam na brzegu jakiegoś niziołka. Sprawiał wrażenie sympatycznego, więc uznałam, że sprawię mu zaszczyt bycia pierwszą osobą, która mnie dostrzeże. Chociaż, jestem tu gościem, nie powinnam się zbytnio obchodzić z godnościami... ot dumę księżniczki trzeba odłożyć na półkę i zostać ubogim rozbitkiem :) Przygoda będzie tego warta, tak sobie pomyślałam i przystąpiłam do dzieła.

Zdecydowałam się zostać Drowem. W poszukiwaniach pewnego dobrego demona bystry umysł i odrobina charyzmy na pewno się przydadzą, a ponieważ lubię sztuki walki w stylu ninja, to zwinne ciało i odporność na magię zapewnią mi lepszą ochronę niż stalowe płyty, ta marna namiastka kryształowych łusek, którą tutaj się najwyraźniej stosuje z braku laku.

Hmm... Drowy są mistrzami w walce krótkimi mieczami, rapierami i shurikenami (nawiasem mówiąc, nie lubię jak niektórzy nazywają je "gwiazdkami ninja"... to trochę tak, jakby miecz nazywać "rycerskim pałąkiem do siekania"). Ja akurat preferuję walkę wręcz, ale shurikeny też się czasem przydadzą do walki na dystans. A ponieważ planuję głównie posługiwać się niebiańską magią, a jak przystało na smoczycę potrafię też pazurkami pokazać kto tu rządzi, to wydaje mi się, że noszenie dwóch magicznych kam będzie dobrym ekwiwalentem. Ot, można w ten sposób mieć więcej magicznych efektów wzmacniających ataki albo czary, niż jakbym wzięła jedną broń, albo obwiązała szpon... dłonie magicznymi szmatkami. Magiczne szmatki na pazurki też się czasem przydadzą, bo wiadomo, nie każdą bestyję się dobrze szponami bije, ale dobre pazurki to podstawa :) Tak mamusia zawsze mówiła.

No dobrze, to skoro rasa już wybrana, to zobaczmy co dalej trzeba zdecydować. Ciało ma być silne i zwinne, aby mogło mocno przywalić "przeciwnościom losu" i skutecznie uniknąć ich riposty. Dobrze zbudowane? Raczej tak, ale bez przesady - większą uwagę przyłożę do unikania zagrożeń niż przyjmowania ich "na klatę". Zresztą Drowy mają z tym akurat problem. Odrobina mądrości nie zaszkodzi, w końcu kto to widział nieogarniętego mnicha albo kapłana... no ok, paru widziałam szukając miejsca na utworzenie Awatara. Jeden nawet sterował okrętem. No, ale mi się trochę mądrości przyda. I intelektu, aby nauczyć się wielu umiejętności, które przydadzą się w życiu podróżującej samotnie kobiety...

no wiecie, trzeba czasem obsłużyć jakieś magiczne urządzenie albo wykazać się koncentracją w czasie walki, a wiecie, że nie jest to proste. A, że bywam czasami wścibska i nie lubię, jak jakieś drzwi albo skrzynie są przede mną zamknięte (ot, nie wypada zamykać drzwi przed księżniczką!), to umiejętność posługiwania się wytrychami też się przyda. Nie lubię też, jak ktoś próbuje mną manipulować, np. sprowadzając mnie na swój poziom, więc przyda się również trochę równowagi, czy też balansu. Ot będę bardziej wdzięczna :) Na koniec trochę zainwestuję w podskoki, ot trzeba sobie jakoś radzić bez skrzydeł. W ogóle chyba zacznę od bycia takim trochę łotrzykiem, żeby potajemnie rozeznać się w okolicy, a dopiero potem podchwycę sztuki walki i magię niebios. A, że jak widzę rozpoczynanie kariery jako łotrzyk daje mi trochę więcej umiejętności do wyboru, to jeszcze trochę sobie rozwinę turlanie się, bystrość wzroku i umiejętność negocjacji z handlarzami. Kto wie, może przyda mi się to w unikaniu zagrożeń, znajdowaniu ich, no i w dopilnowaniu, żeby okazały się warte świeczki.

No dobrze, to teraz jeszcze tylko wybiorę jakieś talenty dla tego uroczego Awatarka... no, chyba zaczynam ją lubić... znaczy się siebie lubić, tylko tą mnie którą właśnie tworzę! Ech, kto by pomyślał, że tworzenie sobie takiego Awatara jest takie skomplikowane, można dostać kryzysu osobowości, że nie wiesz która ty to ty :D

No dobrze, to zaczniemy może od... a niech tam, tatuś był dobry w magii międzyplanarnej, to i ja spróbuję. Wzmocnione przyzywanie - jak będę przywoływać jakieś stworki do pomocy, co zapewne przyda się takiej samotniczce jak ja, to chociaż będą coś tam potrafiły zrobić. Może czasem zatrudnię jakiegoś najemnika do pomocy - też przyda się go wzmocnić. Niektórzy mówią, że to mało przydatna umiejętność, bo i przyzwane stwory i najemnicy są głupsi niż my, inteligentne smoki. Ale to żadna sztuka być głupszym od smoka :P Ja tam jestem gotowa położyć trochę nadziei w te "głupsze istoty" i dać im szansę, aby się wykazały. A jak czasem trafię np. na jakąś magiczną barierę, która będzie wymagała dużej charyzmy do przezwyciężenia, to mogę nająć barda i taka zdolność "wzmocnienia go" na pewno się przyda.

No dobrze, to to by było na tyle, jeśli chodzi o tworzenie mojego Awatarka... czyż nie? Tak sobie pomyślałam i... przypomniałam sobie, że trzeba jeszcze jakiś wygląd wymyślić. Ale tego pamiętniczku nie będę Ci już opisywać, bo zanudzę Cię na śmierć. Powiem tylko, że daleko temu do mojego osobistego uroku... a w skromności przewyższam ją o dwa skrzydła i ogon na dokładkę, ale przynajmniej udało mi się dobrać jakiś taki ładny odcień niebieskiego. Prawie tak szafirowy jak moje oczka. Ale oczka to ona ma białe, pod kolor ust. Ot, oglądałam kiedyś takie anime i tam niektórzy mieli takie ładne białe oczka. Heh... co pamiętniczku, myślałeś, że smoki anime nie oglądają? :P No to tu Cię zaskoczę. Ale... rozpisałam się, a to dopiero początek przygody... chyba zdrzemnę się teraz, a dokończę następnym razem. A co, księżniczki muszą dużo spać, bo inaczej łuski im się pomarszczą. Mama mnie ostrzegała. Nie wiem, czy na Drowy też to tak działa, ale ryzykować nie zamierzam. Niby Elfy nie muszą w ogóle spać, a młodo wyglądają całe życie, ale jak znam onoż życie to nie zdziwiła bym się, gdyby fakt, iż żyją ledwie 700 lat, a nie miliony jak my, wynikał z braku snu. Taaa... ludzie żyją jeszcze krócej, ale to już wina diety. Tak, na pewno diety. Chleją na umór i zagryzają to smalcem z ogórami albo inną trucizną. Jakby to nie mogli... a zresztą, miałam iść spać.

Dobranoc dzienniczku :*

MWAHAHAHAHAHAHAHa :D
Góra
  
 
Xinef
Offline
 Temat postu: Re: Dzienniki kryształowej smoczycy
PostWysłany: 07 Sie 2012, 04:43  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 17 Cze 2012, 00:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Cannith
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Spoiler: Pokaż
Zdaje mi się, że odkryłem wygodniejszy sposób na solowanie Delera's Tomb 2. Jest tam takie zadanie opcjonalne, które wymaga, aby jedna postać stanęła na płycie naciskowej w trakcie jak druga jest pod wodą. Najemnikowi nie da się kazać stanąć na płycie, bo nie da się jej zaznaczyć, jak np. dźwigni. W dodatku musi tego dokonać już jak się jest pod wodą - nie wystarczy go po prostu pozostawić wcześniej na właściwym miejscu. Gdzieś czytałem, że niektórym się udawało tak ustawić najemnika, że jak każesz mu przyzwać stwora, to stwór wejdzie na płytę. Raz nawet mi się to udało po długich staraniach, ale na prawdę ciężko dobrze najemnika ustawić, a i przyzwany stwór dość losowo sobie poczyna. Toteż szukałem w internecie innych sposobów, a że takowych nie znalazłem, to opracowałem własny. Trzeba zaznaczyć kapliczkę wskrzeszenia (jest dość daleko, ale na szczęście nie 'za daleko'), a najemnika ustawić tak, żeby był po przeciwnej stronie płyty niż kapliczka. Teraz, jeśli każe się mu użyć kapliczki, to (przy dobrych wiatrach) przejdzie przez płytę. Voila, można oszczędzić naście-dziesiąt minut prób z przyzywaniem potworów.

Powyższą informacje postaram się wpleść w fabułę dzienników, a na razie sobie zapisałem żeby nie zapomnieć ;)
Góra
  
 
 [ 3 posty(ów) ] 



Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum


Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry