Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 21:20


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
nie_powiem_kto
Offline
 Temat postu: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 14:43  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 31 Paź 2009, 15:10
Posty: 19
Favor: Neutralny
Miejscowość: Krk

Serwer: Hardcore
Postacie: Agresor, Agresywny, Flammable, Letti & Valentin
Opis: Oficer DDOpl
W związku z częstymi pytaniami i wątpliwościami chciałem przybliżyć nowym graczom temat walki.

Otóż przy ataku na przeciwnika (wręcz i na dystans) jest wykonywany rzut kością 20-ścienną (d20-eng. lub k20-pl).
Następnie dodaje się do tego rzutu całkowity modyfikator na atak i jeśli uzyskany wynik będzie równy lub większy AC (armor class) przeciwnika to trafiamy. Następnie rozliczane są obrażenia, które zależą już od broni i dodatkowych modyfikatorów na obrażenia.

Przykład: Wojownik 1 poziom z siłą 16 i featem: 'Weapon Focus: Slashing Weapons' atakuje długim mieczem +1 wilka, który ma załóżmy 14 AC.
Najpierw zliczę premie:
+1 / Fighter 1 level
+3 / modyfikator z siły
+1 / feat 'Weapon Focus: Slashing Weapons'
+1 / broń z modyfikatorem +1
+6 / suma

Rzut: d20+6 // wystarczy uzyskać 8 lub więcej by trafić wilka

Po trafieniu wilka rozliczane są obrażenia:

d8 / podstawowa kość obrażeni długiego miecza
+3 / modyfikator z siły
+1 / broń z modyfikatorem +1
+4 / suma

Rzut: d8+4 // dokładnie tyle obrażeń zadamy naszemu wilkowi, ponieważ nie posiada on redukcji obrażeń (DR)

Teraz najlepsze :twisted:
Długi miecz ma w opisie magiczne cyferki 19-20/x2. Oznacza to, że jeśli na kości wypadnie liczba z przedziału 19-20, to mamy zagrożenie trafieniem krytycznym. Następnie automatycznie jest wykonywany drugi test ataku, jeśli będzie on udany to uzyskujemy upragnionego krytyka czyli Critical Hit !!
Uwaga: by potwierdzić krytyka należy przebić AC przeciwnika, a NIE znów rzucić liczbę grożącą krytykiem czyli 19 lub 20.

Co nam to daje?
Przy rozliczeniu obrażeń dostajemy dodatkowe kości i modyfikatory. Długi miecz ma mnożnik krytyka x2 więc dostaniemy dodatkowy rzut do obrażeń. Dzięki temu rzut będzie wyglądał następująco:
2d8+8 // 2 kości d8 oraz podwojony modyfikator obrażeń: 2x +4 = +8

Dodatkowo warto wiedzieć jeszcze kilka rzeczy.
Wyrzucenie 20 przy teście ataku daje nam automatyczne trafienie, nawet jeśli nie przebijemy AC przeciwnika.
Wyrzucenie 1 oznacza pecha i automatyczne pudło, więc nie dziwcie się o potężni wojownicy lub obdarzeni nadludzką siłą barbarzyńcy jeśli mając +35 do ataku czasem spudłujecie, walcząc z marnym krewnym smoka, koboldem. :shock:

Zasięg krytyka może zostać zwiększony na kilka sposobów. :twisted:
Jeśli broń będzie posiadała właściwość zwaną 'Keen' to zasięg jej krytyka jest podwojony.
Również można wziąć feat, który podwaja zasieg trafienia krytycznego.
Teraz spokojnie. Premie te się nie kumulują, więc posiadając wspomniany feat i biorąc do ręki przykładowo długi miecz posiadający Keen, zasięg trafienia krytycznego dalej będzie wynosił 17-20 (testowane).

Poniżej tabela pokazująca zmiane zasięgu przez 'Keen' lub przez wspomniany feat.

standardowy | poprawiony
-------20-------|-----19-20
-----19-20-----|-----17-20
-----18-20-----|-----15-20

Dodatkowo możemy zwiększyć zasięg dzięki enchamentom.
Wojownik może to zrobić wybierając na 18 poziomie 'Fighter Kensai: Signature Weapon III, który dodatkowo zwiększa zasięg o 1.
Natomiast barbarzyńca może wybrać na 11 poziomie 'Critical Rage I' i na 14 'Critical Rage II', które w sumie zwiększą zasięg o 2. Bonus ten jest aktywny tylko, gdy barbarzyńca walczy w szale.


Image Image
Cannith: - Agresor: Monk 20 - Flammable: Sorcerer 20 - Letti: Favored Soul 8 i inni...


Ostatnio edytowany przez nie_powiem_kto 27 Lis 2009, 19:45, edytowano w sumie 4 razy
Góra
 Profil E-mail  
 
Kamyker
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 15:32  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 14 Lis 2009, 22:56
Posty: 410
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wrocław

Serwer: Hardcore
Postacie: Kamyker Fighter 12lvl, Diebot d'Nuke Sorcerer 10 lvl, Urdak TWF 8lvl, Soramo d'Nuke (CCer) 2lvl
Opis: Farmer TP, Lider postów w 2010
Płeć: Facet
Jeszcze całego nie przeczytałem ale przenieście to do artykułów


:brodacz: Aktualnie nie gram :brodacz:
Zająłem się koszykówką, grafiką 3d i (lekko :p) szkołą.
I słuch po nim zaginął...
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 15:59  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Gdybyś jeszcze dopisał jak dokładnie działa keen (bo to dla nowych nie musi być oczywiste) oraz jak rozkłada się bonus od siły w zależności od broni (2h, 2 bronie) to byłoby idealnie.

I zrób coś z tym
nie_powiem_kto napisał(a):
W związku z częstymi pytaniami i wątpliwościami chciałem przybliżyć nowym graczką temat walki.

graczką :?:


Image


Ostatnio edytowany przez Gardianos 27 Lis 2009, 16:02, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil E-mail  
 
Recca
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 16:00  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 09 Paź 2009, 14:57
Posty: 277
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Recca, Tiviel, Recster, Tinuvel
Płeć: Facet
Bonus z Kensai III sumuje się z keen/improved crit dla wybranej broni. Wyrzucenie liczby z przedziału threat range danej broni powoduje automatyczne trafienie, nie tylko wyrzucenie 20.

Dodatkowo będąc barbarzyńcą możemy zwiększyć mnożnik krytycznych obrażeń dzięki PrE: Frenzied Berseker. Za II i III rank dostajemy +1 do mnożnika i dodatkowo +1 z death frenzy.

Edit:
@Gardianos

Keen i improved crit podwaja threat range broni, czyli np. Greataxe ma threat range 1 (crit tylko po wyrzuceniu 20) po podwojeniu wynosi 2 czyli crit może nastąpić po wyrzuceniu 19 lub 20.

Bonusy z siły i Power Attack podwajają się, gdy używamy broni dwuręcznej
Góra
 Profil  
 
nie_powiem_kto
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 17:11  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 31 Paź 2009, 15:10
Posty: 19
Favor: Neutralny
Miejscowość: Krk

Serwer: Hardcore
Postacie: Agresor, Agresywny, Flammable, Letti & Valentin
Opis: Oficer DDOpl
@kamyker, dzięki :mrgreen:

@Gardianos, myślałem, że w miare to wyjaśniłem. Gram w D&D od lat, więc już nie wiem co jest oczywiste, a co nie :oops:
Gardianos napisał(a):
graczką :?:
To literówka była.
O bonusach dopiszę, nie ma problemu.

@recca, dodam Twój fragment o barbarzyńcy i zmienie fragment o Kensai.
recca napisał(a):
Wyrzucenie liczby z przedziału threat range danej broni powoduje automatyczne trafienie, nie tylko wyrzucenie 20.

Tu muszę dyskutować, ponieważ specjalnie szukałem zasad i tylko 20 zapewnia 100% trafienie. Inne wartości, mimo że z przedziału krytyka, nie zapowniają jeśli nie przebijemy AC.
recca napisał(a):
Bonusy z siły i Power Attack podwajają się, gdy używamy broni dwuręcznej

Bonus z siły, gdy używamy broni dwuręcznej jest mnożony x1,5. Natomiast jeśli walczymy dwoma broniami to bonus na pierwszą rękę pozostaje bez zmian, natomiast na drugą jest obniżony przez pomnozenie x0,5

BTW głównego posta skończe edytować, jak wyjaśnimy wątpliwości, co by zamętu nie wprowadzać, więc na razie nie wrzucajcie go jako artykuł :p


Image Image
Cannith: - Agresor: Monk 20 - Flammable: Sorcerer 20 - Letti: Favored Soul 8 i inni...
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 17:24  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
recca napisał(a):

@Gardianos

Keen i improved crit podwaja threat range broni, czyli np. Greataxe ma threat range 1 (crit tylko po wyrzuceniu 20) po podwojeniu wynosi 2 czyli crit może nastąpić po wyrzuceniu 19 lub 20.

Bonusy z siły i Power Attack podwajają się, gdy używamy broni dwuręcznej


Mi tego nie musisz tłumaczyć, gram w D&D od ponad 10 lat. Jednak nowa osoba może mieć problem (o ile dla 20 to w miarę oczywiste, to już zakres 18-20 taki nie jest; czy choćby jak zadziała skumulowanie, czyli 20->19-20->17-20 (a nie 18-20))

I również zgadzam się z nie_powiem_kto, że automatycznie trafienie jest tylko przy 20, critical threat to zupełnie co innego.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
nie_powiem_kto
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 18:25  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 31 Paź 2009, 15:10
Posty: 19
Favor: Neutralny
Miejscowość: Krk

Serwer: Hardcore
Postacie: Agresor, Agresywny, Flammable, Letti & Valentin
Opis: Oficer DDOpl
Specjalnie stworzyłem nową postać i okazało się, że majac 2-ręczną broń wcale nie dostajemy większego bonusu niż jakbyśmy mieli 1-ręczną. Bug czy poprostu nie uwzględniono tego w zasadach?


Image Image
Cannith: - Agresor: Monk 20 - Flammable: Sorcerer 20 - Letti: Favored Soul 8 i inni...
Góra
 Profil E-mail  
 
Recca
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 18:57  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 09 Paź 2009, 14:57
Posty: 277
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Recca, Tiviel, Recster, Tinuvel
Płeć: Facet
Co do bonusu z siły to fakt, mój błąd obrażenia zwiększają się 1.5x (zaokrąglany w górę??), ale z PA się podwaja.

Co do threat range, to jeżeli wypadnie liczba z jego przedziału wykonywany jest drugi rzut na atak i bez względu na to czy wylosujemy nim wyższą wartość, bądź równą niż AC przeciwnika to i tak trafiamy (krytycznie lub normalnie). Przynajmniej tak mi tłumaczono.
Góra
 Profil  
 
Gouyoku
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 19:02  
Awatar użytkownika

Miejscowy Bohater

Miejscowy Bohater

Rejestracja: 14 Paź 2009, 19:23
Posty: 63
Favor: Neutralny
Miejscowość: Bydgoszcz
nie_powiem_kto napisał(a):
Specjalnie stworzyłem nową postać i okazało się, że majac 2-ręczną broń wcale nie dostajemy większego bonusu niż jakbyśmy mieli 1-ręczną. Bug czy poprostu nie uwzględniono tego w zasadach?
Sprawdzone empirycznie dla sily 20 (+5).
Bez Power Attack:
+2 Bastard Sword = 1d10 + 7
+2 Falchion = 2d4 + 9
Po wlaczeniu Power Attack:
+2 Bastard Sword = 1d10 + 12
+2 Falchion = 2d4 + 19

Jak na moje bonusy liczone sa poprawnie w inventory a i w samych obrazeniach nie widzialem bledow.

recca napisał(a):
(zaokrąglany w górę??)

W dol niestety.


Dvergar && Scila
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: Atak, obrażenia i słynne "krytyki"
PostWysłany: 27 Lis 2009, 19:04  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Skopiowane z SRD:
SRD napisał(a):
Automatyczne pudła i trafienia: Naturalna 1 (gdy na k20 wypada wynik 1) w teście ataku zawsze oznacza pudło. Naturalna 20 (gdy na k20 wypada wynik 20) zawsze oznacza trafienie. Naturalna 20 to również zagrożenie i, być może, trafienie krytyczne.

Zwiększony zasięg zagrożenia: Czasem zasięg zagrożenia jest większy niż 20. A to oznacza, że zagrożenie krytykiem następuje nawet przy uzyskaniu niższej wartości na k20. W takich sytuacjach, gdy na kostce wypada wynik mniejszy niż 20, nie następuje automatyczne trafienie. Atak, który nie zakończył się trafieniem, nie zagraża krytykiem.


To powinno rozwiać wszystkie wątpliwości, o ile Turbine coś nie namieszało.

I jeszcze tylko to
nie_powiem_kto napisał(a):
...nowym graczą temat walki.

graczOM, nie graczą ;)


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|