To jest tylko wersja robocza, czekająca na poprawki. Uwagi proszę zgłaszać w tym temacie.
W Dungeons & Dragons Online, w przeciwieństwie do zwykłych gier MMORPG, doświadczenie przyznawane jest za wykonywanie zadań, a nie za zabijanie poszczególnych potworów.
Zadania te podzielić można za trzy główne rodzaje:
Teren do eksploracjiZadania dostępne w tych obszarach zazwyczaj polegają na odkryciu jakiegoś ciekawego miejsca, zabiciu przeciwników lub napotkaniu rzadkiego stwora. Doświadczenie przyznawane za poszczególne osiągnięcia jest z góry ustalone i niezmienne.
PoboczneNajczęściej uaktywniające się w miarę postępów w przygodach, lub po wejściu na określony teren lochów. Nagroda jest zależna tylko od poziomu trudności, na którym przechodzimy przygodę.
Przygody, czyli zadania główneTe wykonujemy sami lub, z drużyną, na jednym z czterech poziomów trudności: solo, normal, hard, elite. Każda przygoda toczy się w oddzielnej instancji, czyli zamkniętej wersji danego lochu dostępnej tylko dla członków naszej drużyny. Sposób nagradzania za ich ukończenie jest trochę bardziej skomplikowany, gdyż do liczby bazowego doświadczenia przyznawanego za zadanie (szczegółowa lista dostępna
tutaj) dodaje się (lub odejmuje) do niej modyfikatory zależne od:
Ukończeń zadaniaPierwsze ukończenie zadania na danym poziomie trudności daje
+25% dla normal i hard, oraz
+50% dla elite.
Drugie i trzecie podejście na tym samym poziomie nie dają żadnych modyfikatorów, natomiast czwarte przynosi ze sobą karę
-10%, która przy każdym kolejnym przejści zwiększa się o
-10%, aż do
-90% przy jedenastej i następnych próbach na danym poziomie trudności.
ZgonyZa przejście całej misji bez zgonu któregokolwiek z członków drużyny dostaniecie dodatkowe
10% doświadczenia. Jeśli jedyną osobą w drużynie, która zginęła był najemnik premia będzie wynosiła
5%PonowieniaZa każde opuszczenie terenu przygody np. przez recall, czy też przez wyjście z niej dostaniecie karę
-20%, natomiast zostaniecie nagrodzeni dodatkowymi
10%, jeśli uda wam się tego uniknąć.
Poziom postaciJeśli poziom najbardziej doświadczonego członka druzyny jest niższy niż poziom zadania, to za każdy punkt różnicy pomiędzy nimi dostaniecie dodatkowe
10%, aż do granicy
50%. Jeśli jest on wyższy to naliczona zostanie kara:
-10% przy różnicy jednego poziomu
-20% przy różnicy dwóch poziomów
-35% przy różnicy trzech poziomów
-50% przy różnicy czterech poziomów
-75% przy różnicy pięciu poziomów
-100% przy różnicy sześciu, lub więcej, poziomów. Oznacza to, że nie dostaniecie w ogóle doświadczenia za wykonanie misji, niezależnie od innych modyfikatorów.
Przelicznik ten dotyczy wszystkich postaci biorących udział w przygodzie, nawet jeśli odejdą one przed jego zakończeniem.
Rozbite skrzynieRozbicie odpowiedniej ilości skrzyń, waz, beczek, sarkofagów itd. może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
Mischief dający
+8%Vandal dający
+10%**Ransack** dający
+15%Rozbrojone pułapkiRozbrojenie odpowiedniej liczby pułapek może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
Tamper dający
+8%Neutralization dający
+10%**Ingenious Debilitation** dający
+15%Znalezione zamaskowane drzwiOdnalezienie odpowiedniej liczby ukrytych drzwi może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
Observance dający
+8%Perception dający
+10%**Vigilant Sight** dający
+15%Zabite potworyZabicie odpowiedniej liczby potworów może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
Aggresion dający
+10%Onslaught dający
+15%**Conquest** dający
+25%Oszczędzenie odpowiedniej liczby potworów może nagrodzić was przyznaniem jednego ze statusów:
Discreet dający
+8%Devious dający
+10%**Insidious Cunning** dający
+15%Wszystko to, co nie zostało umieszzcone na powyższej liście NIE wpływa na nagrodę. Oznacza to, że np. liczebność drużyny, zadanych obrażeń, wyleczonych ran, zabitych potworów ani czas wykonywania misji nie ma wpływu na końcowy bonus.
Warto też się zastanowić, czy nie będzie nam się bardziej opłacało ukończyć przygody po raz drugi na poziomie hard zamiast po raz piąty podchodzić do niej na poziomie elitarnym.