Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Ostatnia wizyta: 15 Lis 2018, 20:53 Obecny czas: 15 Lis 2018, 20:53


 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Valdek1990
Offline
 Temat postu: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 11:14  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 18 Sie 2009, 12:17
Posty: 111
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Uazoreq the Red One
Płeć: Facet
Temat regulaminu naszej gildii umarł (chyba śmiercią naturalną, a szkoda). Ale postanowiłem przemyśleć temat i napisać prosty regulamin, otwarty na zmiany. Proszę o opinie, porady, listę zmian i otwartą dyskusję. Uprasza się nie spamować. Jeżeli regulamin się przyjmie, proszę moderatora i umieszczenie tego w ładnej oprawie graficznej i umieszczenie jako zamknięty temat w ogłoszeniach.


1. WŁADZE I CZŁONKOSTWO

LIDER

1. Liderem gildii DDOpl jest Sarr.
2. Lider odpowiada za podjęcie ostatecznej decyzji w sprawach ważnych dla rozwoju i kształtu gildii.

OFICEROWIE

1. Gildia posiada kadrę oficerską. Status oficera nadawany jest przez lidera.
2. Status oficera nie jest tytułem honorowym bądź odznaczeniem.
3. Każdy oficer posiada zakres praw i obowiązków, ponadto lider może nadać dowolnemu oficerowi unikalne prawo bądź obowiązek.
4. Oficer ma prawo:
- przyjąć nowego członka gildii
- upomnieć członka gildii łamiącego regulamin
- wystąpić z wnioskiem usunięcia gracza z gildii wskutek łamania regulaminu
- wyjść z inicjatywą zmian i reform
- odmówić przyjęcia gracza do gildii
- odmówić dodania ogłoszenia gracza do wiadomości dnia
5. Oficer ma obowiązek:
- regularnej obecności w grze
- rozwiązywać problemy gildii adekwatnie do swoich możliwości
- pomagać mniej doświadczonym graczom w ramach możliwości
- wskazać źródło pomocy o ile posiada taką wiedzę
- zaprowadzać porządek na czacie gildyjnym
- udzielania pomocy w rozwiązaniu sytuacji spornej między członkami gildii
- posiadać dowód popierający słuszność wyznaczonej kary (screenshot)

CZŁONKOWIE

1. Członkiem gildii DDOpl może zostać każdy gracz posługujący się językiem polskim.
2. Członkostwo nie jest uzależnione od subskrypcji, poziomu, rasy i klasy postaci.
3. Każdy członek posiada wachlarz swoich obowiązków i możliwości.
4. Gracz posiada możliwość:
- uzyskiwania odpowiedzi na nurtujące pytania odnośnie gry
- brania udziału w gildyjnych eventach
- korzystania z czatu gildyjnego
- inicjatywy na łamach gildii (dotyczy grupy 3 graczy i większej ich liczby)
- poproszenia oficera o dodanie ogłoszenia do wiadomości dnia
5. Członek gildii ma obowiązek:
- przestrzegania regulaminu
- przestrzegania zasad kultury osobistej i netykiety
- kształtowania pozytywnego wizerunku gildii DDOpl

2. KULTURA

1. Każdy gracz zobowiązany jest do zachowania kultury.
2. Zasady dobrego zachowania obowiązują nie tylko wobec członków gildii, ale całej społeczności DDO.
3. Zakazuje się:
- używania określeń obraźliwych w stosunku do innych graczy
- szyderstwa i kpiny wobec innych
- przybierania postawy "jestem ponad prawem"
- używania wulgaryzmów w znacznej ilości, dozwolone w granicy dobrego smaku, nie jako interpunkcja
- umieszczania treści obraźliwych w stosunku do jakiejkolwiek realnie istniejącej osoby bądź instytucji
- wulgarnych nicków postaci, dotychczasowe wulgaryzmy uprasza się zlikwidować w miarę możliwości
4. Postawa wobec innych graczy kształtuje autorytet gildii w świecie gry.

3. KARY I NAGRODY

KARY

1. Kary przydzielane są za łamanie regulaminu
2. Karę może wymierzyć lider lub każdy oficer w zależności od kompetencji.
3. Przysługuje odwołanie od kary, a wniosek tego typu rozpatruje kadra oficerska w głosowaniu.
4. Lider i oficerowie w zależności od wykroczenia ustalają stopień i wymiar kary.
5. Wymiary kary:
- zakaz udziału w eventach gildyjnych i ich organizowania
- upomnienie słowne
- nagana
- wydalenie z gildii
- permanentne wydalenie z gildii (ban)
6. Schemat karania:
- zakaz brania udziału w eventach i ich organizacji może nałożyć lider i każdy oficer
- upomnienia słownego może udzielić lider lub każdy oficer
- informacja wpisywana jest do ogólnie dostępnego tematu forum z możliwością edycji tylko dla oficerów i lidera
- trzy upomnienia słowne dają naganę wpisaną do tematu podanego wyżej
- w przypadku otrzymania nagany gracz otrzymuje pozycje "hot seat"
- status "hot seat" zostaje zniesiony po miesiącu wzorowego zachowania gracza
- w przypadku złamania regulaminu przy statusie "hot seat" lider podejmuje decyzję o wydaleniu
- członek gildii może zostać wydalony na czas ustalony przez lidera
- od decyzji lidera przysługuje odwołania
- warunkiem pozytywnego rozpatrzenia jest całkowita zgoda kadry oficerskiej
- gracz otrzymuje bana gdy zostanie powtórnie wydalony, bądź psuje w znacznych stopniu wizerunek gildii
- decyzja o permanentnym wydaleniu podejmowana jest przez lidera

NAGRODY

1. Nagrodę otrzymuje gracz, który przyczynił się do rozwoju gildii DDOpl
2. Wymiar nagrody ustalany jest przez lidera

4. EVENTY

1. Eventy mogą być organizowane przez każdego członka gildii
2. Informacje o organizowanym evencie należy podać do publicznej wiadomości w wyznaczonym dziale
3. Aby zorganizować event należy podać:
- cel i formę eventu
- wymagania względem uczestników
- czas i miejsce akcji
4. Mile widziane są relacje z eventów organizowanych przez członków gildii

5. ROZSTRZYGANIE SPORÓW

1. Arbitraż jest bezstronną formą rozstrzygania sporów
2. Rozjemcami w sprawach spornych są oficerowie gildii
3. W przypadku braku oficerów online rozjemcą może zostać każdy gracz o ile czuje się na siłach i posiada niezbędny zakres wiedzy


Ostatnio edytowany przez Valdek1990 01 Kwi 2010, 21:02, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 E-mail  
 
Nox
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 12:34  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 05 Gru 2009, 21:09
Posty: 147
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wejherowo

Serwer: Cannith
Postacie: Gitsby - rogue
Brillin - ranger
Płeć: Facet
projekt regulaminu gildii już jest ale twój jest również ciekawy ;) myślę, że będzie trzeba je porównać i sklecić jeden dobry

a i jako oficer mam prośbę do lidera/zastępcy lidera gildii - wnioskuję o nadanie statusu oficera postaci Valdka1990

EDIT: już napisałem oficjalny wniosek ;)


Image
Góra
 E-mail  
 
Valdek1990
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 16:15  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 18 Sie 2009, 12:17
Posty: 111
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Uazoreq the Red One
Płeć: Facet
Wybacz, ale nie znalazłem...

Mogę prosić o link??
Góra
 E-mail  
 
Gwyn
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 18:18  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 28 Paź 2009, 20:12
Posty: 17
Favor: Neutralny
Miejscowość: Zgc

Serwer: Cannith
Postacie: Fallka, Kichirou, Heknor, Riita.
Opis: Stańczyk Gildyjny
Płeć: Facet
''używania wulgaryzmów w znacznej ilości, dozwolone w granicy dobrego smaku, nie jako interpunkcja''
Ten podpunkt mi sie szczególnie podoba.
Niektórzy mogli by sie od ciebie uczyć. ^^^ :bluzg:
Góra
 E-mail  
 
Shagh
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 20:35  
Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 10 Wrz 2009, 22:18
Posty: 108
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Shagh - monk.
Płeć: Kobieta
Projekt regulaminu jest jak już napisał Nox. Jednakże dostęp do tego projektu mają tylko oficerowie.

Tak czy siak ten projekt jest lepszy, niż ten napisany przeze mnie.

Choć mam pewne zastrzeżenia.

Cytuj:
- wystąpić z wnioskiem usunięcia gracza z gildii wskutek łamania regulaminu


Jak się będziemy bawić we wnioski to ruski rok minie zanim zamkniemy jakąkolwiek sprawę złego zachowania. Lepiej żeby taką decyzję podejmowali oficerowie grupowo czyli Ci, którzy są online chyba że lider jest online no to wtedy on się zajmuje delikwentem.

Dodatkowo do praw oficera dopisałbym:

Cytuj:
-Oficer ma prawo odmówić przyjęcia gracza do gildii
-Oficer ma prawo odmówić dodania ogłoszenia gracza do wiadomości dnia


Z obowiązków wywalić to:

Cytuj:
- regularnej obecności w grze


Nie jesteśmy maszynami. Mamy życie, uczelnie, pracę. Nie każdy może być raz na tydzień w grze. Niektórych nie ma po tydzień, dwa, czasem dłużej bo nie mogą.

I dodać.

Cytuj:
-Oficer ma obowiązek posiadać dowód popierający słuszność wyznaczonej kary (screenshot)


Uniknie się sporów typu "Bo on to zrobił specjalnie bo mnie nie lubi".

Do możliwości członka dodać.

Cytuj:
-Członkowie gildii mają możliwość poproszenia oficera o dodanie ogłoszenia do wiadomości dnia


Cytuj:
3. Przysługuje odwołanie od kary, a wniosek tego typu rozpatruje lider.


Sarr ma i tak mnóstwo roboty, nie będzie miał czasu rozpatrywać do tego jeszcze wniosków. Lepiej żeby najpierw rada oficerska miała prawo głosu w głosowaniu.


Image
Góra
 E-mail  
 
Valdek1990
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 20:56  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 18 Sie 2009, 12:17
Posty: 111
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Uazoreq the Red One
Płeć: Facet
Dzięki Shagh za uwagi :)

Właśnie miałem nadzieję, że wywiąże się tego typu rozmowa. Jeżeli chodzi o słowo "wniosek" miałem na myśli ekspresową procedurę. Jeżeli chodzi o pomysł zastąpienia decyzji lidera głosowaniem kadry oficerskiej to jest to jak najbardziej ok i mi się podoba. Przyjmijmy tylko, że głosują realni oficerowie, a nie postacie ze statusem oficera.

Jeżeli chodzi o regularność nie miałem na myśli tego, żeby być non stop :) sam mam wiele obowiązków i zgrywam w czasie wolnego i na weekendach... Chodziło mi raczej o sytuację w której nie ma kogoś przez miesiąc i to nie tylko w grze, ale i powiedzmy na forum.

Twoje uwagi są dobre i podobają mi się znacząco :)

P.S. Zaktualizowałem regulamin zgodnie z uwagami :)
Góra
 E-mail  
 
Shagh
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 21:04  
Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 10 Wrz 2009, 22:18
Posty: 108
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Shagh - monk.
Płeć: Kobieta
Zapomniałeś dodać do możliwości członka informacji dotyczącej dodawania ogłoszeń :P

EDIT: ups pomyłka coś się z postem pociachało i nie było widać ^^"


Image
Góra
 E-mail  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 21:25  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 02:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDOpl
Płeć: Facet
A co z moją pozycją :P?

Warto też dodać, że oficera obowiązują również prawa i obowiązki zwykłego członka. Warto o tym wspomnieć bo nie każdy może uważać, że oficer jest też członkiem :)
Góra
 E-mail  
 
Sarr
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 01 Kwi 2010, 23:10  
Awatar użytkownika

Administrator

Administrator

Rejestracja: 08 Sie 2009, 18:11
Posty: 467
Miejscowość: Warszawa

Serwer: Cannith
Postacie: Sarrivin (wiz)
Grunthar (rog)
Danthar (pal)
Gardeus (clr)
Opis: Założyciel Gildii DDOpl
Płeć: Facet
Temat regulaminu nie umarł, ale ja naprawdę miewam to cholernie dużo wyczerpującej roboty twórczej :). I nie tylko, holender.
Tym bardziej podoba mi się ta inicjatywa! :)

Moja wersja nr. 1 (wczesna)

1. WŁADZE I CZŁONKOSTWO

LIDER

1. Liderem gildii DDOpl jest Sarr.
2. Lider ma prawo ostatecznej decyzji we wszelkich sprawach dotyczących gildii.

OFICEROWIE

1. Gildia posiada kadrę oficerską. Status oficera nadawany jest przez lidera.
2. Status oficera jest tytułem honorowym i odznaczeniem, ale niesie za sobą przede wszystkim obowiązki.
3. Każdy oficer posiada zakres praw i obowiązków, ponadto lider może nadać dowolnemu oficerowi unikalne prawo bądź obowiązek.
4. Oficer ma prawo:
- przyjąć nowego członka gildii - według wytycznych dostępnych na forum oficerskim
- wystąpić z wnioskiem usunięcia gracza z gildii wskutek łamania regulaminu
- wyjść z inicjatywą zmian i reform
- odmówić przyjęcia gracza do gildii
- odmówić dodania ogłoszenia gracza do wiadomości dnia
- omawiać problemy zgłoszone przez graczy na tajnym forum oficerskim
- zaprowadzać porządek na czacie gildyjnym
- dyskutować z Liderem na temat jego decyzji
- proponować konkretne rozwiązania i inicjatywy

5. Oficer ma obowiązek:
- obecności w grze przynajmniej kilka razy w tygodniu
- upomnieć członka gildii łamiącego regulamin

- rozwiązywać problemy gildii adekwatnie do swoich możliwości
- pomagać mniej doświadczonym graczom w ramach możliwości
- wskazać źródło pomocy o ile posiada taką wiedzę
- udzielania pomocy w rozwiązaniu sytuacji spornej między członkami gildii
- posiadać dowód popierający słuszność wyznaczonej kary (screenshot: ctrl+p)
- reagować na problemy zgłoszone przez graczy
- sprawy sporne wyjaśniać z Liderem Gildii
- uszanować ostateczną decyzję Lidera mimo rozbieżności zdań

CZŁONKOWIE

1. Członkiem gildii DDOpl może zostać każdy gracz posługujący się językiem polskim.
2. Członkostwo nie jest uzależnione od subskrypcji, poziomu, rasy i klasy postaci.
3. Nie istnieją lepsi ani gorsi członkowie, istnieją lepsze lub gorsze ich zachowania
4. Każdy członek posiada wachlarz swoich obowiązków i możliwości.
5. Członek posiada prawo:
- pełnego uczestniczenia w życiu gildii
- uzyskiwania odpowiedzi na pytania odnośnie gry
- brania udziału we wszystkich otwartych eventach
- korzystania z czatu gildyjnego
- zgłaszania wszelkich problemów dowolnemu oficerowi
- inicjatywy na łamach gildii
6. Członek gildii ma obowiązek:
- przestrzegania regulaminu
- bezwzględnego szacunku wobec innych członków i
- przestrzegania zasad kultury osobistej i netykiety
- kształtowania pozytywnego wizerunku gildii DDOpl

2. KULTURA

1. Każdy gracz zobowiązany jest do zachowania kultury.
2. Zasady dobrego zachowania obowiązują nie tylko wobec członków gildii, ale całej społeczności DDO.
3. Zakazuje się:
- używania określeń obraźliwych w stosunku do innych graczy
- szyderstwa i kpiny wobec innych
- przybierania postawy "jestem ponad prawem"
- używania wulgaryzmów w znacznej ilości, dozwolone w granicy dobrego smaku, nie jako interpunkcja
- umieszczania treści obraźliwych w stosunku do jakiejkolwiek realnie istniejącej osoby bądź instytucji
- wulgarnych nicków postaci, dotychczasowe wulgaryzmy uprasza się zlikwidować w miarę możliwości
4. Postawa wobec innych graczy kształtuje autorytet gildii w świecie gry.

3. KARY I NAGRODY

KARY

1. Kary przydzielane są za łamanie regulaminu
2. Karę może wymierzyć lider lub każdy oficer według wytycznych dla oficerów
3. Przysługuje odwołanie od kary, a wniosek tego typu rozpatruje kadra oficerska w głosowaniu.
4. Lider i oficerowie w zależności od wykroczenia ustalają stopień i wymiar kary.
5. Wymiary kary:
- zakaz udziału w eventach gildyjnych i ich organizowania
- upomnienie słowne
- nagana
- odebranie statusu oficera
- wydalenie z gildii
- permanentne wydalenie z gildii (ban)
6. Schemat karania:
- zakaz brania udziału w eventach i ich organizacji może nałożyć lider i każdy oficer
- upomnienia słownego może udzielić lider lub każdy oficer
- informacja wpisywana jest do ogólnie dostępnego tematu forum z możliwością edycji tylko dla oficerów i lidera
- trzy upomnienia słowne dają naganę wpisaną do tematu podanego wyżej
- w przypadku otrzymania nagany gracz otrzymuje pozycje "hot seat"
- status "hot seat" zostaje zniesiony po miesiącu wzorowego zachowania gracza
- w przypadku złamania regulaminu przy statusie "hot seat" lider podejmuje decyzję o wydaleniu
- członek gildii może zostać wydalony na czas ustalony przez lidera
- od decyzji lidera przysługuje odwołania
- warunkiem pozytywnego rozpatrzenia jest całkowita zgoda kadry oficerskiej
- gracz otrzymuje bana gdy zostanie powtórnie wydalony, bądź psuje w znacznych stopniu wizerunek gildii
- decyzja o permanentnym wydaleniu podejmowana jest przez lidera

NAGRODY

1. Nagrodę otrzymuje gracz, który przyczynił się do rozwoju gildii DDOpl
2. Wymiar nagrody ustalany jest przez lidera

4. EVENTY

1. Eventy mogą być organizowane przez każdego członka gildii
2. Informacje o organizowanym evencie należy podać do publicznej wiadomości w wyznaczonym dziale
3. Aby zorganizować event należy podać:
- cel i formę eventu
- wymagania względem uczestników
- czas i miejsce akcji
4. Mile widziane są relacje z eventów organizowanych przez członków gildii

5. ROZSTRZYGANIE SPORÓW

1. Arbitraż jest bezstronną formą rozstrzygania sporów
2. Rozjemcami w sprawach spornych są oficerowie gildii
3. W przypadku braku oficerów online rozjemcą może zostać każdy gracz o ile czuje się na siłach i posiada niezbędny zakres wiedzy


Image
DDOpl na Facebooku: http://www.facebook.com/pages/DDOpl/188970980786
Góra
 E-mail  
 
Valdek1990
Offline
 Temat postu: Re: Regulamin Gildii DDOpl - projekt wstępny!
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 10:49  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 18 Sie 2009, 12:17
Posty: 111
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Cannith
Postacie: Uazoreq the Red One
Płeć: Facet
Sarr, jeżeli ma być tylko to co jest zaznaczone kolorem czerwonym (bo tak to zrozumiałem) to protestuję :)

Poza tym ten regulamin pisałem w ciemno, gdyż tylko Kamyker się wypowiedział w ramach otwartego tematu, nie miałem pojęcia o jakimś innym projekcie regulaminu...
Góra
 E-mail  
 
 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna



Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum


Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry