Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 09:55


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
anonymous991
Offline
 Temat postu: build maga
PostWysłany: 30 Wrz 2011, 22:49  
Zbłąkany Wędrowiec

Zbłąkany Wędrowiec

Rejestracja: 29 Wrz 2011, 17:48
Posty: 4
Favor: Neutralny
Witam
gram trochę już w ddo i chce zagrać magiem (drow)
i z związku z tym mam następujące pytania
jakie umiejętności mu nadać?
z tego co wiem najlepiej wziąć pale master lecz w tedy nie można już brać wizard mastery itd...
1. czy branie przywołań tych szkieletów jest w ogóle opłacalne?
np Summon Frostmarrow Mage jest silniejszy od czaru summon mosnster 9?
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 02 Paź 2011, 12:43  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Moim zdaniem:

Staty: 10/10/14/20/8/10 (preferowane) albo 12/10/12/20/10/10 (jeżeli dobrze grasz). Zawsze dodajesz w INT podczas level up.

Skill Points: Concentration (max), Balance (max), Diplomacy (max), Spot (max), Reszta w co chcesz (preferowane UMD - max, Jump 6, Tumble 1, Haggle)

Feats (w takiej kolejności): Extend(1), MT(1), Toughness(3), Maximize(5), SF: Necromancy(6), Insightful Reflexes (9), Heighten(10), GSF: Necromancy (12), Quicken (15), Spell Penetration (15), Greater Spell Penetration (18), GSF: Enchantment (20) - gdzieś po drodze zmieniasz Extend lub MT na SF: Enchantment.

Enhancements: Jeden żywioł na maxa, drugi żywioł tylko początkowe, trochę więcej SP, +2 INT, Pale Master PRE (Zombie -> Wraith -> Lich shrouds) i jakieś inne duperele :) Tutaj możesz się bawić bo co 3 dni można je zmieniać.

Porady: Zawsze używaj jak najwcześniej najlepsze dostępne Fortification oraz False Life. Od 6 poziomu w Zombie Shroud będziesz mógł się sam leczyć - musisz się tego nauczyć, bo klerycy Ci nie pomogą.

W odpowiedzi na twoje pytania:

- Przywoływane szkielety są dosyć słabe. Głównie ze względu na ilość AP jakie musisz w nie włożyć, oraz na ich głupotę. Jednakże do poziomu 10-12 są przydatne, szczególnie w połączeniu z czarem Create Undead - bo możesz ich leczyć. Potem już tylko będą zawadzać.
- Pale Master PrE nie może się łączyć z Archmage PrE (ale pod postacią Licza będziesz miał prawie takie same lub lepsze DC jak Archmage)
Góra
 Profil E-mail  
 
anonymous991
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 02 Paź 2011, 16:25  
Zbłąkany Wędrowiec

Zbłąkany Wędrowiec

Rejestracja: 29 Wrz 2011, 17:48
Posty: 4
Favor: Neutralny
o statach myślałem bardziej 10/14/12/20/8/10
1. bo wisdom nie jest potrzebny magowi chyba ze o czymś nie wiem?
2. dlaczego mam dawać na maxa w Diplomacy?

Cytuj:
Feats (w takiej kolejności): Extend(1), MT(1), Toughness(3), Maximize(5), SF: Necromancy(6), Insightful Reflexes (9), Heighten(10), GSF: Necromancy (12), Quicken (15), Spell Penetration (15), Greater Spell Penetration (18), GSF: Enchantment (20) - gdzieś po drodze zmieniasz Extend lub MT na SF: Enchantment.


ja bym dał w innej kolejności
quicken (5) a maximize (15)
bo max kosztuje 25 a dla czaru który kosztuje 4 razem 29 jest w zupełności nieopłacalne
choć nie wiem czy w ogóle będzie opłacalne bo nie wiem ile kosztują czary ofensywne na wyższych lvl
a quicken działa prawie przy każdym
po za tym quicken to maxime tylko mniej kosztuje, bo z quicken rzucasz czar 2x szybciej więc tak naprawdę 2x mocniejszy i tylko za 10 spella więc w ogóle nie brałbym maximusa :D

mnie jeszcze interesują "combat casting" no i "mobile spellcasting" dlatego wziołem dex na 14
combat casting bo często jednak walczę w ręcz i jest konieczny do mobile spellcasting
mobile spellcasting bo jeżeli dobrze zrozumiałem mogę rzucać czary w biegu bez spowalniania (to bardzo istotne gdy uciekam :D)?

3. tez nie rozumiem jak mam po drodze zmienić na coś innego?
4. a także dlaczego wybrałeś szkołę enchantment?
ja bym wybrał Conjuration lub Abjuration

Cytuj:
Enhancements: Jeden żywioł na maxa, drugi żywioł tylko początkowe, trochę więcej SP, +2 INT, Pale Master PRE (Zombie -> Wraith -> Lich shrouds) i jakieś inne duperele :) Tutaj możesz się bawić bo co 3 dni można je zmieniać.


5. jak i gdzie można zmieniać co 3dni?

Cytuj:
Porady: Zawsze używaj jak najwcześniej najlepsze dostępne Fortification oraz False Life. Od 6 poziomu w Zombie Shroud będziesz mógł się sam leczyć - musisz się tego nauczyć, bo klerycy Ci nie pomogą.


6. jak można się samemu leczyć?

a co do Heighten Spell musisz mnie oświecić na czym polega bo ja go rozumiem tak
np burning hands zadaje na 2lvl 6-8 damage zaś gdy będzie aktywny heighten 9-12damage
7. lecz już gdy będę na 6lvl to ten skill nie będzie miał żadnego wpływu na ten czar a zarazem jak będę już na 20lvl to na żaden czar nie będzie miał wpływu?

8. i jeszcze jeden feat który mnie interesuje a nie ma co do niego jeszcze nigdzie opisu "Enlarge Spell"

dzięki za komentarz i liczę na kolejny
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 02 Paź 2011, 23:11  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Trochę się tego zebrało więc po kolei:

Ad1.
DEX Wizardowi jest do niczego nie potrzebny. Reflex save i tak będziesz miał marny (pozatym z Insightful Reflexes feat będzie on branu z Int Mod nie z Dex Mod), a AC jest nic nie warte.

Wisdom natomiast podwyższa Will Save, oraz jeżeli masz wszystkie staty powyżej 10 (co łatwo osiągnąć kiedy masz początkowo wszystkie na 10) to możesz korzystać ze specjalnych miksturek, które szybko leczą. Dodatkowo 2 punkty w STR zwiększą twoją ładowność, co jest bardzo w praktyce potrzebne. Ale to są tak naprawdę detale.

Skoro jednak nie wiesz o czym piszę to lepiej dla Ciebie będzie ominąć DEX szerokim łukiem, wybrać preferowany rozdział (ten pierwszy) i wrzucić pozostałości w CON dla większej ilości życia. Powiem tylko, że w dalszej części gry są potworki co jednym uderzeniem mogą Ci zdjąć 300 HP. Więc warto inwestować w życie.

Ad2.
Diplomacy powinieneś dawać dlatego, że zazwyczaj nie chcesz aby potworek bił ciebie, tylko jakiegoś osiłka co ma 600-800 HP, kleryk go leczy i jeszcze pewnie ma jakaś redukcje obrażeń. Diplomacy powinno Ci w tym zdecydowanie pomóc. A skoro Czarodziej ma mnóstwo skill pointsów to czemu nie. Pamiętaj, że to jest umiejętność, którą trzeba aktywować (tak jak np. Trip).

Ad2 i pół:

Maximize jest po to aby bossa ubić szybciej. Nie po to aby oszczędzać SP. Na początkowych levelach 25SP to dużo, dlatego stosujesz go tylko do dużych bitew. Albo wcale – ale zawsze masz wybór. Jak chcesz możesz wypróbować taktykę z Quicken – ale sam się przekonasz, że na tych poziomach to tylko zżeracz SP i będzie on głównie leżał u Ciebie wyłączony.

Combat Casting i Mobile Spelcasting to nie są beznadziejne featy, ale nie masz już na nich miejsca. Bo w zamian za co byś je wsadził?

Ad3.
Featy można zmieniać u Freda (który znajduje się w House J) za odpowiednią opłatą (platyna i DragonShardy), co 3 dni. Im wyższy level tym większa opłata.

Ad4.
Szkoła Enchantment jest jedną z najlepszych szkół magii w DDO. Poczytaj forum, pograj, przeglądnij dostępne czary – sam zobaczysz. Tutaj jest inaczej niż w klasycznych DnD. Czarodziej w DDO raczej skupia się na kontrolowaniu wrogów (to jest właśnie ta szkoła). Jak chcesz ich smażyć aż będę skwierczeć, to wybierz raczej Sorcerera. Aha. Tym featem tylko zwiększasz DC o 1. Nic więcej.

Ad5.
Enhancements można zmieniać u swojego trenera za trochę platinim, co 3 dni. Resetujesz je i rozdajesz od nowa. Hmm... mówiłeś, że już trochę grałeś w DDO...

Ad6.
Pale Master w postaci np. Zombiego (dostępnego od 6 poziomu jak weźmiesz ten PrE) staje się (prawie) nieumarłym. Na takiego gościa nie działa Positive Healing (czyli wszystkie Divine czary leczące) czy Repair Spells (czyli Arcane czary dla Warforged). Natomiast wszystkie czary Negatywne powodują u takiego gościa leczenie. Jako, że jako czarodziej masz dostęp do takich czarów (Death Aura czy Negative Energy Burst) to pod postacią (prawie) nieumarłą możesz się sam leczyć. Haczyk jest jednak taki, że musisz o tym pamiętać, bo zazwyczaj kleryk Ci już nie pomoże (no chyba, że trafisz na jakiegoś niezłego gracza to będzie miał w swoim zestawie czary typu Inflict Damage – podkreślam rzadkość na PUGach)

Ad7.
Heighten powoduje, że DC każdego czaru który rzucasz liczone jest jak dla najwyższego poziomu czaru który możesz rzucić. Czyli np. taki czar Web. Normalnie jego DC=10+2+Int Mod bo to czar drugiego poziomu. Z Heighten, dla Czarodzieja z 17 poziomu to już będzie DC=10+9+Int Mod. Co oznacza DC? Ogólnie – im wyższy tym masz większa szansę, że czar zadziała na przeciwnika.

Ad8.
Enlarge Spell stracił na znaczeniu po U9, bo większość czarów na które działał dostała go za darmo. Ogólnie był to słabo przydatny umiejętność, która podwajała zasięg czaru. Np. można było nieźle ustrzelić potworki zanim się do nas zbliżyły. Jednak tak jak mówiłem, teraz już mało kto używa tej zdolności. Niepotrzebna strata SP a przedewszystkim feat slota.
Góra
 Profil E-mail  
 
anonymous991
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 03 Paź 2011, 01:01  
Zbłąkany Wędrowiec

Zbłąkany Wędrowiec

Rejestracja: 29 Wrz 2011, 17:48
Posty: 4
Favor: Neutralny
dzięki za rady, trochę się rozjaśniło
dla mnie bardzo istotne jest by podczas biegania móc rzucać czary, bo często uciekam i jak zaczynam rzucać jaki kol wiek czar to prawie staje w miejscu i jestem wtedy narażony na ataki, zbyt mocne ataki jak dla maga

Cytuj:
o statach myślałem bardziej 10/14/12/20/8/10

dlaczego wybrałem akurat takie bo niedawno ściągnąłem buildera i sprawdzałem co jest potrzebne do mobily spellcasting i okazało się ku memu zdumieniu ze mając 12/12/12/20/8/10 lub 10/12/12/20/10/10 i braniu elven dexterity nie mogę wziąć mobily spellcsting w wymaganiach potrzebuje 13 dexa (lecz trzeba mieć go na początku bo inaczej go nie wezmę)
1. powiedz mi czy się mylę czy program się pomylił?

Cytuj:
Maximize jest po to aby bossa ubić szybciej. Nie po to aby oszczędzać SP. Na początkowych levelach 25SP to dużo, dlatego stosujesz go tylko do dużych bitew. Albo wcale – ale zawsze masz wybór. Jak chcesz możesz wypróbować taktykę z Quicken – ale sam się przekonasz, że na tych poziomach to tylko zżeracz SP i będzie on głównie leżał u Ciebie wyłączony.


źle mnie zrozumiałeś zamiast maximusa tylko quicken bo 2x mocniej czy 2x szybciej to to samo

Cytuj:
Heighten powoduje, że DC każdego czaru który rzucasz liczone jest jak dla najwyższego poziomu czaru który możesz rzucić. Czyli np. taki czar Web. Normalnie jego DC=10+2+Int Mod bo to czar drugiego poziomu. Z Heighten, dla Czarodzieja z 17 poziomu to już będzie DC=10+9+Int Mod. Co oznacza DC? Ogólnie – im wyższy tym masz większa szansę, że czar zadziała na przeciwnika.

no i jeszcze musisz mnie oświecić z przeliczaniem DC rozumiem ze 2 to stąd bo to 2 lvl jest czar zaś dlaczego z 2 zrobiło się 9 gdy jestem na 17 lvl (wiem ze jest włączony heighten) tego już nie wiem

dzięki za komentarz i liczę na kolejny
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 03 Paź 2011, 18:28  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Ad1 – Dex a Mobile Spelcasting

Jeżeli feat wymaga jakiejś wartości statystyki to liczysz tylko podstawę czyli:
- To co dałeś przy tworzeniu postaci
- Plus wszystkie Tomy jakie przeczytałeś (+1 są proste do zdobycia, +2 już trudniej a +3 i +4 to tylko z wysoko levelowych Raidów)
- Plus to co dałeś podczas level up (co 4 poziomy)

Cała reszta jest tzw tymczasowa i się nie liczy – np. taki enhancements możesz przecież zmienić po 3 dniach.

Czyli program się nie pomylił.

Taka mała rada. Kiedy rzucasz czar w powietrzu to prędkość chodzenia/skoku jest taka sama. Dlatego w DDO najlepiej rzucać czary podczas skoku (proste do opanowania) bo wtedy nie tracisz aż tak dużo prędkości.

Pozatym zamiast uciekać, strzelaj z daleka. Włącz sobie w Opcjach -> Adv. Graphic -> Draw cośtam Object na maksymalny poziom (nie pamiętam dokładnie nazwy), a będziesz widział przeciwników na bardzo dalekie odległości.

Ad2 – czyli quicken vs Maximize

Dobrze Cię zrozumiałem. Tylko Ty mnie nie rozumiesz. Nie oszczędzisz w ten sposób SP, a jedynie narazisz się na większą ilość uderzeń od bossów, dłuższa walkę, a przez to większe straty dla każdego. Przelicz to sobie:

Rzucając dwa razy czar Scorching Ray z Quicken, zużyjesz:
2x8 + 2x10 = 16 + 20 = 36 SP
Rzucając raz czar Scorching Ray z Maximize zużyjesz:
1x8 + 1x25 = 33 SP
A np. przy takim Firewall:
Rzucając dwa razy czar Wall of Fire z Quicken, zużyjesz:
2x25 + 2x10 = 50 + 20 = 70 SP
Rzucając raz czar Wall of Fire z Maximize zużyjesz:
1x25 + 1x25 = 50 SP

Tak więc sam widzisz, że to się nie opłaca. Dodatkowo dwa czary z Quicken rzuca się dłużej niż jeden czar z Maximize, ze względu na colddown.

Ad3 – Co to jest Heighten

Chodzi o to, że jak masz włączone Heighten to dla każdego czaru który rzucasz, DC jest liczone jak dla najwyższego poziomu czaru który aktualnie możesz rzucać. Wizard na 17 poziomie może rzucać czary 9 poziomu – dlatego DC każdego czaru będzie miało numerek 9, nieważne jaki był wcześniej. Dla Wizarda na poziomie 14 będzie to 7 bo to z tego poziomu na razie może rzucać czary. Oczywiście płacisz za to większą ilością SP. Nie wiem jak prościej mógłbym Ci to wytłumaczyć.
Góra
 Profil E-mail  
 
anonymous991
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 03 Paź 2011, 19:32  
Zbłąkany Wędrowiec

Zbłąkany Wędrowiec

Rejestracja: 29 Wrz 2011, 17:48
Posty: 4
Favor: Neutralny
Cytuj:
Plus wszystkie Tomy jakie przeczytałeś (+1 są proste do zdobycia, +2 już trudniej a +3 i +4 to tylko z wysoko levelowych Raidów)

1. jak byś mógł mnie oświecić gdzie i jak się je zdobywa

Cytuj:
Pozatym zamiast uciekać, strzelaj z daleka. Włącz sobie w Opcjach -> Adv. Graphic -> Draw cośtam Object na maksymalny poziom (nie pamiętam dokładnie nazwy), a będziesz widział przeciwników na bardzo dalekie odległości.


pamiętaj ze czary mają krotki zasięg :D
ale dzięki za radę

Co do Heighten
na czary 9th poziomu już nie działa, jeżeli dobrze rozumiem
zaś jestem ciekaw czy przydatny jest ten skill na 18,19,20lvl (chodzi mi czy jest realnie używany a nie czy jest uzyteczny na niższych lvl, bo wiem ze w ogóle fajny skill ale może nie aż tak by mi slot zajmował)?

co do rzucania czarów w powietrzu to przetestuje jednak aż tak dobry nie jestem żeby grać w ten sposób na dłuższą metę (po za tym gram dla przyjemności a to by trochę uroku pozbawiło tej gry)
Góra
 Profil E-mail  
 
Asgarna
Offline
 Temat postu: Re: build maga
PostWysłany: 03 Paź 2011, 22:04  
Awatar użytkownika

Strateg Pola Bitwy

Strateg Pola Bitwy

Rejestracja: 15 Mar 2010, 22:11
Posty: 158
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Denister - Art + Zwierzak
Płeć: Facet
Ad1 – Tomy:

Tomy czyli specjalne książki które podnoszą jedną statystykę o odpowiednią ilość punktów. Po przeczytaniu taki Tom znika. Przeczytanie ponownie takiego samego tomu nic nie daje. Ale jeżeli np. przeczytałeś +1 a potem +2 to do twojej statystyki dopisze się +2.

Zdobywa się je różnie, zazwyczaj jako nagrodę końcową albo czasami w skrzyniach w questach. +1 mogą się pojawić w questach gdzieś koło poziomu 9, a +2 na jeszcze wyższych poziomach. +3 i +4 to tak jak mówiłem ,tylko na wysoko poziomowych Raidach.

Dodatkowo +1 i +2 możesz kupić w AH (Action House) za odpowiednią ilośc platyny.

Ad2 – Zasięg czarów


Czary mają krótki zasięg, jednak jak masz już 5 level i czar Fireball, to zbierasz kilkanaście potworków blisko siebie i dajesz łupnia jednym czarem z bliska. Ale np. taki czar jak Scorching Ray czy Melf's Acid Arrow mają daleki zasięg i łątwo nim wykończyć pojedynczego wroga. Zresztą sam zobaczysz.

Ad3 - Heighten


Heighten na poziomy 9 levelu nie działa. Natomiast czy będziesz go używać, to zależy od twojego stylu gry. Np. taki czar jak Web z drugiego poziomu jest dosyć przydatny, Tak więc moja odpowiedz brzmi, że tak – jest on zazwyczaj bardzo przydatny na wysokich levelach.

Ad4 – Rzucanie czarów

Rzucanie czarów w powietrzu wchodzi w nawyk :) Jak zaczniesz grać w party i wpadniesz w wir walki to każde udogodnienie będzie się liczyło. A wierz mi – ja też gram tylko dla przyjemności.

Tak na marginesie, to ta gra jest o 200% lepsza jak grasz w party. Solo szybko się nudzi...
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Wujek Google [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|