Napisz jeszcze jaki czar masz na myśli pisząc wyssanie.
Command Undead - oparty o will save, najlepiej działa na wojowników, dla "głupich" nieumarłych działa 3d100 sekund, dla tych bardziej rozgarniętych co 20 sekund jest nowy rzut na will (pewnie dlatego upiory po pewnym czasie się wybraniają).
Phanstasmal Killer - dwa save, najpierw will, potem fortitude. O ile trolle mają niskie will to fortitude już wyższe (ale nawet jak wybronią drugi rzut dostają 3d6 dmg).
Ghoul Touch - oparty na fortitude, myślę że zarówno ogry jak i trolle mają zbyt wysokie fortitude, musiałbyś spróbować na jakiś bardziej wątłych przeciwnikach.
Hold Person - poczekaj jak dostaniesz Hold Monster i używaj go wtedy na każdym melee
Halt Undead - też oparty o will save, mało inteligentni nieumarli nie wykonują rzutu tylko od razu przechodzą pod kontrolę czaru.
@Inhis - póki co za endgame musi mi wystarczyć Vale i Reaver's Refuge, dałem trochę ciała bo nie kupiłem ani VONa ani Sandów i nie mam żadnych epickich questów. Na 19lvl w Shroudzie miałem SP 25, teraz powinno być 27 (+1 lvl up, +1 z podniesienia charyzmy). Jak już mi się uda wyfarmić odpowiednio dużo materiałów na GS to dojdą jeszcze +3 exc cha co da mi łącznie 36 cha i 29 SP, jak znajdę w końcu +2 cha tom (tym sorcem znalazłem już 2x +1 dex, +1 str, +1 con, +1 wis, 2x +1 int, +2 con, +2 str ale żadnego cha xD) to wyjdzie 30 SP.
Edit - chociaż jak teraz policzyłem to coś mi się tutaj nie zgadza
1d20 + caster level + casting ability modifier + spell penetration bonuses
czyli powinno być:
1d20 + 20 + 11 + 6 (4 z featów, 2 z enh) = 1d20 + 37
Szybka przebieżka po Vale i okazuje się że mam SP 26
(Combat): You roll to see if your spell penetrates Fiend-Blood Scorpion's spell resistance. You roll a 6 (+26): spell penetration success!
Ok, DDO Wiki kłamie, poprawny wzór na SP to
1d20 + caster level + feats + enhancements + items