Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 20:52


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
delcortez
Offline
 Temat postu: 4 pytania do barda
PostWysłany: 17 Lut 2010, 17:55  
Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 03 Lut 2010, 17:22
Posty: 34
Favor: Neutralny
1 Ktora ze statystyk ma wplyw na to, czy czar "wejdzie" na mobka? bo teraz jak uzywam skilli to rzadko ktory sie udaje
2 Dlaczego skoro bard jest najlepiej buffujaca klasa, to cler na tym samym lvlu(aktualnie 5), ma duzo wiecej buffow?
3 Czy bard powinien angazowac sie w walke, czy poprostu buffnac sojusznikow i reszte miec w d... gdzies? Lub czy powinien tylko uzywac skilli, bez uzywania broni?
4 Po co bardowi te skille zatrzymujace mobki, skoro ze slabszymi mobkami sojusznicy i tak daja rade, a na mocniejsze tym bardziej te skille nie dzialaja?
Góra
 Profil E-mail  
 
Recca
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 17 Lut 2010, 18:44  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 09 Paź 2009, 14:57
Posty: 277
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Recca, Tiviel, Recster, Tinuvel
Płeć: Facet
delcortez napisał(a):
1 Ktora ze statystyk ma wplyw na to, czy czar "wejdzie" na mobka? bo teraz jak uzywam skilli to rzadko ktory sie udaje
2 Dlaczego skoro bard jest najlepiej buffujaca klasa, to cler na tym samym lvlu(aktualnie 5), ma duzo wiecej buffow?
3 Czy bard powinien angazowac sie w walke, czy poprostu buffnac sojusznikow i reszte miec w d... gdzies? Lub czy powinien tylko uzywac skilli, bez uzywania broni?
4 Po co bardowi te skille zatrzymujace mobki, skoro ze slabszymi mobkami sojusznicy i tak daja rade, a na mocniejsze tym bardziej te skille nie dzialaja?


1. Na DC (poziom trudności czarów) czarów Barda wpływa charyzma, im wyższa tym DC czarów większe, czyli przeciwnikom jest trudniej się przed nimi obronić. Dodatkowo DC czarów można zwiększyć przy pomocy featów (np. Spell Focus).

2. Ilość to nie jakość. Buffy barda zwiększają damage postaci (kleryk tego nie potrafi), dają większy bonus do szansy na trafienie niż buffy innych klas. Mogą zwiększać wartość skilli, Armor Class. Beholdery nie zdejmują pieśni barda.

3. Tak, każdy musi pomagać party, inaczej jest bezużyteczną stratą slota. W zależności od buildu walczy wręcz, rzuca czary/fascynuje, atakuje z dystansu. Nie można stać i nic nie robić (czyli leechować, co jest naganne).

4. Fascinate, Suggestion i inne featy CC (Crowd Control) Barda wymagają skilla Perform by działały skutecznie. Perform wpływa na ich DC, więc im większa jego wartość tym lepiej. Jeżeli nie masz wystarczającej wartości Perform, to przeciwnicy obronią się przed tymi efektami. Przeciwnicy odporni na czary wpływające na umysł są na nie odporni (czyli np. nieumarli) oraz niektóre bossy, całą resztę można zafascynować.
Góra
 Profil  
 
Valdek1990
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 18 Lut 2010, 15:57  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 18 Sie 2009, 11:17
Posty: 109
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Uazoreq the Red One
Płeć: Facet
Oczywiście, że da się fascynować nieumarłych i konstrukty... Wystarczy zainwestować w encha...
Góra
 Profil E-mail  
 
Arethius
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 31 Mar 2010, 09:25  
Zbłąkany Wędrowiec

Zbłąkany Wędrowiec

Rejestracja: 29 Sty 2010, 12:23
Posty: 2
Favor: Neutralny
Cler posiada buff do DMG. Na 3 lvl dostaje się Bull str, czyli +3 do siły.
CO do barda. Jeśli grasz elfem i masz trochę STR to walczy Longswordem, weź enhancementy do niego i wyciągniesz nawet dobre obrażenia. Ja moim bardem na 3 lvl uderzałem od 16 do 28 krytami. Może nie za dużo, ale zawsze trafiasz. Na jedną walkę z mobkiem nie trafiłem może raz ! I jeszcze jedno. Bardzo ważnym czarem jest tutaj Charm Person. Jak widzisz 2 humanoidów, goblinoidów lub coś z tej beczki to rzucasz na 1 charma i on walczy ze swoim byłym sojusznikiem, potem tylko bierzesz zdjęcie charma i po kłopocie. Pamiętaj też by oszczędzać pieśni ! Tym bardziej na dłuższych kontraktach, na których nie ma często odpoczynku.
Tyle ode mnie. Pozdrawiam.
Góra
 Profil E-mail  
 
Skan
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 31 Mar 2010, 15:38  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 01 Paź 2009, 15:01
Posty: 130
Favor: Pomocny

Serwer: Orien
Płeć: Facet
delcortez napisał(a):
3 Czy bard powinien angazowac sie w walke, czy poprostu buffnac sojusznikow i reszte miec w d... gdzies? Lub czy powinien tylko uzywac skilli, bez uzywania broni?


Meele bard potrafi wyrobić ~70% DPSu innych meele klas. Bard skupiony na czarach w niektórych sytuacjach może zastąpić clerica/FvS w leczeniu i wiz/sorca w CC . Ma więc środki żeby wspomóc drużynę oprócz swoich piosenek, a to, czy to robi - zależy od gracza :)

delcortez napisał(a):
4 Po co bardowi te skille zatrzymujace mobki, skoro ze slabszymi mobkami sojusznicy i tak daja rade, a na mocniejsze tym bardziej te skille nie dzialaja?


Pieśń Fascinate barda to najlepsze CC w endgamie. I wespół z czarem Otto Irrestitable Dance jedyne mające rację bytu na trudnościach epic. + jedyne co pieśń wymaga do "przebicia się", to wysoki skill perform.

Cytuj:
Dodatkowo DC czarów można zwiększyć przy pomocy featów (np. Spell Focus).


I itemów.

Cytuj:
Cler posiada buff do DMG. Na 3 lvl dostaje się Bull str, czyli +3 do siły.


+4 dokładniej. Tyle, że 2 levelu możną używać 3 minutowych potów, a od levelu 9 czar staje się totalnie bezużyteczny (bo pojawiają się itemu z +4 do statystyk). Czyli właściwie tak jakby go nie było :ojoj:


A rapparee by name and deed
Góra
 Profil  
 
Lotti
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 16:31  
Zabójca Trolli

Zabójca Trolli

Rejestracja: 29 Gru 2009, 02:59
Posty: 215
Favor: Dostrzeżony
wiem ze tu tylko 4 pytania mialy byc, ale mam o bardzie tez :)
pamieta ktos, gdzie jest opisany shadowbard tego kolegi, co shadowmaga wymyslil i jest w moim podpisie?
wbijam w to amerykanskie forum shadow+/_bard na rozne sposoby i nie moge znalezc a chcialem sobie cos sprawdzic.


wg mnie, najfajniejszy (jak dotychczas) pomysl na postac:
http://www.youtube.com/watch?v=-UqSHCIJ1jo
super zabawa:
http://www.youtube.com/watch?v=-lpFjS_7 ... re=related
Góra
 Profil E-mail  
 
Ugicywapih
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 10 Maj 2010, 14:16  
Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 09 Maj 2010, 20:41
Posty: 21
Favor: Dostrzeżony
Przeczytałem i z tego, co facet pisze, pomysł polega głównie na dystrybucji skilli i używanym ekwipunku, reszta jest drugorzędna. Builda na shadowbarda tam nie widzę, ale chętnie podzielę się swoimi pomysłami

Na pewno brałbym na takiego barda drowa, sam Ghoste pisze, że głównym powodem dla którego poleca WFa jest to, że WF może sam się leczyć jako wizard. Bard ma "zwykłe" leczenie i więcej na nim skorzysta jako drow. Podstawowe różnice... Bard nie ma dobrego DPSa magicznego tak jak wiz, musiałbyś się zainteresować walką wręcz, ew. może jakiś build na barda-elfa z AA i łukiem (potencjalnie użyteczne rozwiązanie między innymi dlatego, że po pierwsze możesz wyeliminować niektórych niewygodnych przeciwników bez wydawania SP, a po drugie możesz sobie wyskoczyć gdzieś, gdzie przeciwnicy walczący wręcz cię nie sięgną. Mam też wrażenie, że manyshot ze swoim krótkim czasem trwania, długim cooldownem i dobrym burst DPSem świetnie pasuje do idei builda). Na drowa szedł bym raczej na TWF (i tak weźmiesz na starcie dex 16 albo 18, bo przydatny jest do skradania, poza tym TWF szczególnie "błyszczy" przy likwidacji pojedynczych celów), ciekawym pomysłem może też być zabijanie bossów przez charmowanie siedzących dookoła trash mobów.

Tu przykładowo ten elf-AA
Spoiler: Pokaż
Level 20 True Neutral Elf Male
(20 Bard)
Hit Points: 180
Spell Points: 788

BAB: 15/15/20/2525
Fortitude: 8
Reflex: 17
Will: 11

Starting Ending Feat/Enhancement
Abilities Base Stats Base Stats Modified Stats
(32 Point) (Level 1) (Level 20) (Level 20)
Strength 8 8 8
Dexterity 18 19 20
Constitution 14 14 14
Intelligence 10 10 10
Wisdom 8 8 8
Charisma 16 20 25

Starting Ending Feat/Enhancement
Base Skills Base Skills Modified Skills
Skills (Level 1) (Level 20) (Level 20)
Balance 4 5 5
Bluff 3 7 7
Concentration 6 25 25
Diplomacy 3 7 9
Disable Device n/a n/a n/a
Haggle 3 7 7
Heal -1 -1 -1
Hide 8 28 28
Intimidate 3 7 7
Jump -1 -1 -1
Listen -1 -1 3
Move Silently 8 28 28
Open Lock n/a n/a n/a
Perform 7 30 35
Repair 0 0 0
Search 0 0 2
Spot 1 10 12
Swim -1 -1 -1
Tumble n/a 6 6
Use Magic Device 7 30 30

Level 1 (Bard)
Feat: (Selected) Point Blank Shot
Level 3 (Bard)
Feat: (Selected) Weapon Focus: Ranged Weapons
Level 6 (Bard)
Feat: (Selected) Rapid Shot
Level 9 (Bard)
Feat: (Selected) Manyshot
Level 12 (Bard)
Feat: (Selected) Spell Focus: Enchantment
Level 15 (Bard)
Feat: (Selected) Greater Spell Focus: Enchantment
Level 18 (Bard)
Feat: (Selected) Spell Penetration
Level 20 (Bard)
Enhancement: Elven Arcane Archer: Imbue Force Arrows
Enhancement: Bard Extra Song I
Enhancement: Bard Extra Song II
Enhancement: Bard Extra Song III
Enhancement: Bard Extra Song IV
Enhancement: Bard Inspired Attack I
Enhancement: Bard Inspired Attack II
Enhancement: Bard Inspired Damage I
Enhancement: Bard Inspired Damage II
Enhancement: Bard Inspired Damage III
Enhancement: Bard Lingering Song I
Enhancement: Bard Music of Makers
Enhancement: Bard Music of the Dead
Enhancement: Bard Virtuoso I
Enhancement: Bard Muscial Prodigy
Enhancement: Elven Dexterity I
Enhancement: Elven Ranged Attack I
Enhancement: Elven Ranged Damage I
Enhancement: Elven Ranged Damage II
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +2 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +3 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +4 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +5 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer I
Enhancement: Bard Perform I
Enhancement: Bard Perform II
Enhancement: Bard Perform III
Enhancement: Bard Song Magic I
Enhancement: Bard Improved Spell Penetration I
Enhancement: Bard Improved Spell Penetration II
Enhancement: Bard Energy of the Music I
Enhancement: Bard Energy of the Music II
Enhancement: Bard Charisma I
Enhancement: Bard Charisma II
Enhancement: Bard Charisma III


Enhancement: Bard Inspired Damage I
Enhancement: Bard Inspired Damage II
Enhancement: Bard Inspired Damage III
Enhancement: Bard Lingering Song I
Enhancement: Bard Music of Makers
Enhancement: Bard Music of the Dead
Enhancement: Bard Virtuoso I
Enhancement: Bard Muscial Prodigy
Enhancement: Elven Dexterity I
Enhancement: Elven Ranged Attack I
Enhancement: Elven Ranged Damage I
Enhancement: Elven Ranged Damage II
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +2 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +3 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +4 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer: Conjure +5 Arrows
Enhancement: Elven Arcane Archer I
Enhancement: Bard Perform I
Enhancement: Bard Perform II
Enhancement: Bard Perform III
Enhancement: Bard Song Magic I
Enhancement: Bard Improved Spell Penetration I
Enhancement: Bard Improved Spell Penetration II
Enhancement: Bard Energy of the Music I
Enhancement: Bard Energy of the Music II
Enhancement: Bard Charisma I
Enhancement: Bard Charisma II
Enhancement: Bard Charisma III

Build robiony "na kolanie", nie uwzględnia ekwipunku (przede wszystkim potrzebne byłyby itemki +15 do hide, Move Silently, Perform, ew. spota, Minos Legens, jak najlepszy false life, porządny łuk, coś do podbicia DC z enchantmenta i ew. nekromancji, w miarę możliwości coś z bonusami do sp no i oczywiście itemki podbijające cha, dex i con) marne SP, tragiczne HP, dołożyłbym też enhancement Arcane Archer: Imbue Acid Arrows, ale w character plannerze go nie ma i nie chce mi się sprawdzać, ile on kosztuje AP, więc jest wersja bez niego :d. Z czarów na pewno invisibility, tyle CC ile wlezie i GH dla podpakowania skilli własnej postaci.
Góra
 Profil E-mail  
 
Lotti
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 10 Maj 2010, 15:18  
Zabójca Trolli

Zabójca Trolli

Rejestracja: 29 Gru 2009, 02:59
Posty: 215
Favor: Dostrzeżony
dziekuje za porady, przemysle sobie.
a shadow bard jest jak najbardziej pokazany, zaczyna sie na filmiku mniej wiecej na 2 min 25 sekund.


wg mnie, najfajniejszy (jak dotychczas) pomysl na postac:
http://www.youtube.com/watch?v=-UqSHCIJ1jo
super zabawa:
http://www.youtube.com/watch?v=-lpFjS_7 ... re=related
Góra
 Profil E-mail  
 
Ugicywapih
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 10 Maj 2010, 16:26  
Poszukiwacz Przygód

Poszukiwacz Przygód

Rejestracja: 09 Maj 2010, 20:41
Posty: 21
Favor: Dostrzeżony
Jest pokazany na filmiku, ale rozpiski na forum nie ma. A co do tego mojego builda, 2 poziomy wojownika i 2 poziomy łowcy mogłoby być ciekawą opcją, przyszło mi jeszcze do głowy. Bardowi na dobrą sprawę 2 czary z 6tego wystarczą (szczególnie jeśli nie ma ambicji healować, a troll nie jest mu niezbędny), a z tych 4 poziomów wchodzą 3 darmowe featy, (rapid shot, 2 featy z woja), +1 BAB, dodatkowe hp i lepsze savy. Problem tylko jest taki, że odpada w ten sposób capstone barda (+2 do CHA, penetracji czarów, DC czarów ze szkoły zaklinania i szereg pomniejszych bonusów) i 4 caster levele do przebijania SR, więc taki oczywisty wybór to to niestety nie jest... :(

(i wiem, za wojownika też trochę skilli poleci, ale to można łatwo uzupełnić nie maxując na przykład UMD - poza zwojami najwyższy potrzebny UMD to 30, przy +4 za GH, +10 za CHA zakładając itemek +5, wychodzi nam wymagany bazowy UMD 16 do praktycznie dowolnego ekwipunku. Niżej, jeśli wziąść pod uwagę naszyjnik +3 UMD z STK, tomki, itemek +6 albo +7 do CHA, mikstury z House D i itemki z exceptional bonusem do CHA - oczywiście gromadzenie tych wszystkich buffów tylko po to, żeby coś założyć byłoby kłopotliwe, ale UMD trzeba mieć, żeby coś ubrać, a nie nosić, a poza tym tak nisko raczej nie trzebaby schodzić. Poza tym koleś bezproblemowo się skradał mając sneak i move silently jako crossclassy, więc te skille też pewnie na 23 z bazy nie będą potrzebne...)

PS. I te 2 punkty do zręczności z rozwojów mi tak jakoś nie pasują, niby zręczność to dodatkowa szansa trafienia i +1 do sneaka i move silently, ale jednak raczej bym charyzmę chyba o +5 podnosił. To też redukuje straty w przypadku opcji z bardem/wojownikiem/łowcą...

Edit: Mój błąd, naszyjniczek do UMD z Delery jest.


Ostatnio edytowany przez Ugicywapih, 11 Maj 2010, 11:13, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil E-mail  
 
Lotti
Offline
 Temat postu: Re: 4 pytania do barda
PostWysłany: 11 Maj 2010, 00:12  
Zabójca Trolli

Zabójca Trolli

Rejestracja: 29 Gru 2009, 02:59
Posty: 215
Favor: Dostrzeżony
ja jeszcze na oczy tych wszystkich sprzetow nie widzialem, bo moj najwyzszy lvl postaci to 11 w tej chwili, ale zrobie sobie kilka wersji i pogram kazda po troche te 4 lvl i wtedy wyczuje co mi sie podoba a co nie.

ogolnie to bardzo dziekuje za podpowiedzi, chociaz jak dla mnie podales tak skomasowane i skompresowane informacje, ze musialem dobre kilka razy czytac co piszesz :) to jest dzial dla poczatkujacych graczy ;)


wg mnie, najfajniejszy (jak dotychczas) pomysl na postac:
http://www.youtube.com/watch?v=-UqSHCIJ1jo
super zabawa:
http://www.youtube.com/watch?v=-lpFjS_7 ... re=related
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|