Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 20:56


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Adi8780
Offline
 Temat postu: Sorc
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 05:51  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 02 Kwi 2010, 05:27
Posty: 17
Favor: Neutralny
Z racji tej,że gram od niedawna w DDO mam parę pytań dotyczących włąśnie zaklinacza.

Po pierwsze co daje postaci użycie Resist Energy i Haste?
Po drugie:Lepiej używac Fireball czy Frost Lance
Po trzecie:Mam obecnie 4 poziom i nie mam takich czarów jak Charm Person czy Niac's Cold Ray-powinienem od nowa postac robic?ponieważ pare osób powiedziało mi że są one niezbędne.(niepotrzebnie wybrałem sobie coś takiego jak Grease,w ogóle tego teraz nie używam)
Po czwarte:Czy da się grac z włączonym jednocześnie Empower Spell i Maximize Spell?
Po piąte: czy feat Eschew Materials bardzo się w grze przydaje??
no i ostatnie:na szóstym poziomie jaki będe miał dobry czar pokroju Nightshield albo mage armor.

Przejżałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na te pytanie,proszę mi też nie wklejac linków z amerykańskich stron,bo angielski tak średnio mi idzie ;);)
Z góry dziękuje.
Góra
 Profil E-mail  
 
Shagh
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 08:12  
Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 10 Wrz 2009, 21:18
Posty: 108
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Shagh - monk.
Płeć: Kobieta
1. Resist Energy daje Ci ochronę na dany typ żywiołu (istnieje też drugi czar który nazywa się Protection from Energy który absorbuje do 120 obrażeń od żywiołu i występuje w opcji która daje ochronę na wszystkie 5 żywiołów przy jednym cast) po prostu czary np. oparte na ogniu jeśli masz ognisty resist zadadzą Ci mniej obrażeń o wartość jaką daje Ci czar.
Haste daje przyśpieszenie dla Ciebie i ludzi którzy są wokoło. Na wysokich lvlach bardzo przydatny czar.
2. Obojętne.
3. Czary możesz zmienić u trenera raz na 3 dni buląc golda. A czary typu Charm i Niac są dobre, ale tylko jeśli potrafisz osiągnąć konkretne DC.
4. Da się, ale będziesz szybko tracił manę. Z tego co widziałem magowie głównie używają tej kombinacji na wszelakich bosów, których chcą utłuc bardzo szybko.
5. Zdania są podzielone. Jedni mówią że to strata feata inni mówią że jest spoko bo za 2 many nie musisz przejmować się tym że braknie Ci komponentów.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Skan
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 13:43  
Awatar użytkownika

Mistrz Oręża

Mistrz Oręża

Rejestracja: 01 Paź 2009, 15:01
Posty: 130
Favor: Pomocny

Serwer: Orien
Płeć: Facet
2. Frost Lance działa na jednego moba. Fireball to czar obszarowy.
4. Na arcanie gra z cały czas włączonymi oboma to norma od pewnego levelu (od którego, to już zależy od danej postaci i tego, ile ma many). Dobrze zbudowany/ubrany sorc może sobie na to pozwolić już od ~8 (wraz z dostępem do Firewall).
5. Strata feata, a już tym bardziej na sorcu (który ma ich mało). Jak się boisz, że ci pewnego razu zabraknie materiałów, to umieść je sobie na osobnym hot-barze, żebyś miał cały czas podgląd ile zostało. Kupuj od razu po 999 - wystarcza na długo.


A rapparee by name and deed
Góra
 Profil  
 
Lotti
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 16:26  
Zabójca Trolli

Zabójca Trolli

Rejestracja: 29 Gru 2009, 02:59
Posty: 215
Favor: Dostrzeżony
2. najlepiej miec oba czary i zmieniac wg przewidywanych questow (wiem, ze to kosztuje u zaklinacza) Frost Lance jest super gdzie jest duzo ognistych przeciwnikow, Fireball jest fajny gdzie jest np. duzo duchow.


wg mnie, najfajniejszy (jak dotychczas) pomysl na postac:
http://www.youtube.com/watch?v=-UqSHCIJ1jo
super zabawa:
http://www.youtube.com/watch?v=-lpFjS_7 ... re=related
Góra
 Profil E-mail  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 02 Kwi 2010, 18:36  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
To dziwne, że nie znalazłeś tematu ;) Tu masz link: viewtopic.php?f=14&t=261

2.Frost lance to świetny czar. Warto go używać na ogniste stwory (np żywiołaki czy ogniste giganty) i nie tylko. Jeśli o mnie chodzi to jest to porównywalny czar z polar ray (niestety ze względu na poziom na mocniejszych bosach nie działa). Fireball jest spox (chodź ja go ostatnio używam mniej), warto go mieć.
4. Tak, sięgnij do mojego tematu.
5. Eschew Materials - tego nie polecam, sorc cierpi na brak featów. Warto zastanowić się nad innymi. Zapraszam do mojego tematu, tam dowiesz się więcej
6. Displacement (3lvl czaru) i Blur (2lvl czaru) - oba czar zmniejszają sznasę trafienia, pierwszy z nich o 50% drugi o 20%. Czary te nie sumują się (jeśli masz oba odpalone to jest 50% sznas na nietrafienia). Plusem blura jest jego długie działąnie (tak jak nightshield), Displacement działa 6 sekund na poziom czarującego (extended sprawia, że działa 2x dłużej i na 10lvlu będzie działał 2 minuty). Ja na wyższych poziomach używam tylko Displacement, ale na początku działa zbyt krótko...

Czarów u sorca zmieniać nie trzeba, 4 na poziom zazwyczaj wystarczają.
Góra
 Profil E-mail  
 
Adi8780
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 05 Kwi 2010, 12:25  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 02 Kwi 2010, 05:27
Posty: 17
Favor: Neutralny
Dzięki wszystkim za odpowiedzi na pewno się przydadzą.
Cytuj:
To dziwne, że nie znalazłeś tematu Tu masz link: viewtopic.php?f=14&t=261
oczywiście,ża znalazłem ten temat nawet informacje w nim zawarte sobie wydrukowałem,po prostu ta gram mi się spodobała a nie chce rozwalic sobie postaci więc wolałem się zapytac ;)
Jeszcze raz dzięki. :)
Góra
 Profil E-mail  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 05 Kwi 2010, 23:02  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
Nie marnuj papieru na takie szmatławce :P No i naturalnie pytaj, sorca łatwo zepsuć :)
Góra
 Profil E-mail  
 
Adi8780
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 06 Kwi 2010, 13:03  
Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 02 Kwi 2010, 05:27
Posty: 17
Favor: Neutralny
Hehe mi ten "szmatławiec" bardzo pomógł...
No dobra ,następne pytanie ;)Zaczołem używac czaru Charm Person,ale od czasu do czasu,na potworku pojawia się napis save,niekiedy muszę trzy razy użyc i dopiero zaskoczy ;)Więc od jakich czynników to zależy.?
Pewnie charyzma,ale w to dawałem punktów ile można,przeczytałem jeszcze o spell penetration.(to jest feat?????) oprócz tego są jeszcze jakies??
Aha jeszcze coś :) czy jeśli w UMD dodajemy systematycznie punkty,to zwiększają nam się obrażenia które zadajemy z różdżki?
Góra
 Profil E-mail  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 06 Kwi 2010, 13:24  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
rzucając charm person najpierw musisz przebić spell resistence - czyli właśnie chodzi o spell penetration, które zależy od poziomu klasy magicznej (jeśli jesteś zwykłym sorcem to jest to Twój poziom), zależy tez od tego czy masz itemy ze spell penetration (te łatwo znaleźć i w nazwie mają własnie spell penetration i zwykle sa to bronie) oraz featów (są dwa spell penetration i impruved spell penetration) i enhantmentsów (sorc ma 3, z których każdy podnosi spell pen o 1). Rzucając czar na moba jest robiony test na jego spell resistance czyli rzuca on kościa 20scienną (wynik od 1 do 20) i dodawane jest do tego jego spell resistance, jeśli ta wartość jest mniejsza od Twojego spell penetration to w zależności od czaru albo czar działa albo trzeba wykonac jeszcze test na savy(o tym zaraz), jeśli natomiast wartość Twojego spell pen będzie mniejsza to nad mobem pojawia się taka niebiska poświata i czar nie działa. W przypadku charma mob jeszcze musi wykonać rzut przeciwko mocy czaru (często nazywane DC), dla charma jest to will save. Twoje DC zależy od ilości charyzmy, od poziomu czaru, od featów (są to featy o nazwie "Spell Focus:..." i każdy zwiększa dc czarów danej szkoły o 1), od tego czy ma się włączony feat heightened (po włączeniu czary mają takie DC jak czary z maksymalnego poziomu jaki możesz rzucać) oraz przedmiotu. Jeśli suma will i kolejnego rzutu kostką 20ścienną (inaczej d20) jest mniejsza od DC Twojego czaru to czar się udaje i mob jest Twój. Jeśli nie to pojawia się właśnie napis save i czar nie działa.
Tu masz opis tego czaru włącznie z tym czy czar musi używać spell pen(ten akurat musi) i na jaki typ savow działa (will)
ddowiki.com/page/Charm_person

Na niskich poziomach warto jest używać napojów/zwojów/różdżek zwiększających charyzmę o 4 (można tez użyć czaru), bo na początku przedmioty dają mały bonus do tej statystyki. Mam też nadzieję, że Twój sorc ma maksymalną ilość charyzmy jaką dało się wziąć :)
Góra
 Profil E-mail  
 
Hexer
Offline
 Temat postu: Re: Sorc
PostWysłany: 06 Kwi 2010, 13:34  
Awatar użytkownika

Wielki Mentor

Wielki Mentor

Rejestracja: 19 Sie 2009, 17:30
Posty: 457
Favor: Pomocny

Serwer: Hardcore
Postacie: .
Franek Kimono
Hexer
Tryb
Chivay Zoltan
Jaskier Pankratz
Czarus
Płeć: Facet
Adi8780 napisał(a):
No dobra ,następne pytanie ;)Zaczołem używac czaru Charm Person,ale od czasu do czasu,na potworku pojawia się napis save,niekiedy muszę trzy razy użyc i dopiero zaskoczy ;)Więc od jakich czynników to zależy.?
Pewnie charyzma,ale w to dawałem punktów ile można,przeczytałem jeszcze o spell penetration.(to jest feat?????) oprócz tego są jeszcze jakies??


Wiele czarów ma tzw DC - Difficulty Class. U ciebie zależy od ilości poziomów sorcerera, CHA modifier (w panelu ten drugi numer po twojej CHA), feats, ale nie spell penetration tylko szkół magicznych jak Spell Focus: Necromancy (jak sprawdzasz dany czar to jest tam zawsze podana szkoła czaru) i np. Metamagic Feat: Highten Spell.

Spell penetration to osobny problem i robi się ważne na wyższych poziomach. Jak mobek ma SR (Spell Resistance) to musisz najpierw je przebić, jak nie przebijesz to pojawia się na mobku taka niebieska tarcza, jak przebijesz to czar dopiero działa jak bez SR, czyli DC check. By pomóc przebić SR potrzebujesz Spell Penetration właśnie.

Cytuj:
Aha jeszcze coś :) czy jeśli w UMD dodajemy systematycznie punkty,to zwiększają nam się obrażenia które zadajemy z różdżki?


UMD nie jest do obrażeń. UMD jest po to, by używać przedmiotów, których normalnie nie powinieneś móc użyć. Np. jako sorcerer nie powinieneś móc używać Cure Moderate Wounds Wand ale z odpowiednio wysokim UMD już możesz. Na wyższych poziomach pewnie twoje UMD wystarczy, by użyć scrolli Rise Dead co może uratować całe party od wipe.
UMD też pozwala używać itemków, których normalnie byś nie mógł jak np. jesteś Elf a założysz sobie pasek "Dwraf Only", albo jesteś True Neutral a użyjesz broni True Chaos. Każdy taki itemek z ograniczeniami ma podane jakie UMD potrzebujesz by to obejść.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|