Adi8780 napisał(a):
No dobra ,następne pytanie
Zaczołem używac czaru Charm Person,ale od czasu do czasu,na potworku pojawia się napis save,niekiedy muszę trzy razy użyc i dopiero zaskoczy
Więc od jakich czynników to zależy.?
Pewnie charyzma,ale w to dawałem punktów ile można,przeczytałem jeszcze o spell penetration.(to jest feat?????) oprócz tego są jeszcze jakies??
Wiele czarów ma tzw DC - Difficulty Class. U ciebie zależy od ilości poziomów sorcerera, CHA modifier (w panelu ten drugi numer po twojej CHA), feats, ale nie spell penetration tylko szkół magicznych jak Spell Focus: Necromancy (jak sprawdzasz dany czar to jest tam zawsze podana szkoła czaru) i np. Metamagic Feat: Highten Spell.
Spell penetration to osobny problem i robi się ważne na wyższych poziomach. Jak mobek ma SR (Spell Resistance) to musisz najpierw je przebić, jak nie przebijesz to pojawia się na mobku taka niebieska tarcza, jak przebijesz to czar dopiero działa jak bez SR, czyli DC check. By pomóc przebić SR potrzebujesz Spell Penetration właśnie.
Cytuj:
Aha jeszcze coś
czy jeśli w UMD dodajemy systematycznie punkty,to zwiększają nam się obrażenia które zadajemy z różdżki?
UMD nie jest do obrażeń. UMD jest po to, by używać przedmiotów, których normalnie nie powinieneś móc użyć. Np. jako sorcerer nie powinieneś móc używać Cure Moderate Wounds Wand ale z odpowiednio wysokim UMD już możesz. Na wyższych poziomach pewnie twoje UMD wystarczy, by użyć scrolli Rise Dead co może uratować całe party od wipe.
UMD też pozwala używać itemków, których normalnie byś nie mógł jak np. jesteś Elf a założysz sobie pasek "Dwraf Only", albo jesteś True Neutral a użyjesz broni True Chaos. Każdy taki itemek z ograniczeniami ma podane jakie UMD potrzebujesz by to obejść.