Z paladynem hasło >>znośny<< DPS mnie denerwuje
robiony na greatswordy potrafi be specjalnego kombinowania wyciągnąć serio niezły dmg, tym bardziej od 14 gdy ma 10% double strike'a - efekty sam sprawdzałem, THF paladyn zyskał na "nerfie", bo ma możliwość robić to co wcześniej miał tylko TWF, czyli za jedno ugodzenie lub divine sacrifice 2 ciosy(TWF moze 3, ale to inna bajka). A i staty łatwiej rozdać, bo dex i int nie są specjalnie potrzebne takiemu, nawet z 8 się da pociągnąć.
tak więc
-powinna mieć w miarę szybko ubijać mobki - jak najbardziej się da, jako tank miewam więcej trupów na koncie niż normalni DPS na takim samym poziomie (tak, trafiałem na takich
)
-w razie czego żeby radziła sobie jakoś solo - self heal ftw. Różdżki leczące od pierwszego poziomu
-ale jednocześnie chce żeby miała coś jeszcze do zaoferowania w party oprócz dmg(dps) np. buffy, debuffy - podstawowe jak bless, prayer mogą się nieraz bardzo przydać, np wyręczyć klera na shroudzie. Za resisty nieraz będą Cię nieraz kochać(znam z autopsji). Deathward tez fajna sprawa, podobnie virtue. Drobnostki, ale nieraz ratujące zadek, jak się pali.
-nie chce żadnego tanka - Pal tankiem być może, nie musi
-co do heala to hmm...może i mógłby być ale raczej nie chce postaci tylko do heala - patrz wyżej. do tego pakując w use magic device będziesz mógł w ekstremalnej sytuacji zwoju użyć
-ma to być free bulid (28pkt, rasy i klasy za free) mało, ale DPSa THF akurat się da (btw, od kiedy FvS, do tego WF, jeśli ma być na GS, jest free?)
-i jeśli już to preferowałbym TWF przed THW - no i tu jest ból, bo na to trza dexa, wiec na palu 28 pkt nie starcza. Zostaje tylko THF
dex i int - po 8, bez rozdawania punktów w ogóle. wis-10 styknie na DPSie reszta wedle uznania w charyzmę, siłę i budowę, raczej w tej kolejności, najlepiej nic poniżej 14 nie mieć. Charyzma u paladyna jest piekielnie dużo warta, więc 16 na początek jest dobrym pomysłem, przede wszystkim do enchantów, leczenia, save'ów, trafienia smite'em. Wis potrzeba do czarów, ale 10 Ci wystarczy, prędzej czy później tom +2 dorwiesz, item +6 i masz 18, z itemami do many i enchantami potrzebnymi do knight of the chalice wyjdzie Ci sporo many. Nawet na tych 10 do jakiś 700SP masz szanse dobić jak się zaprzesz
Nawet spore
Atuty - wszystkie pod THF
Feats
1: Toughness
3: Power attack
6: Extend
9: Improved Critical Slashing
12: thf
15: Improved thf
18: Greater thf
tą listę możesz traktować mniej lub bardziej jako wyznacznik. Extend można by na coś zamienić, ale sprawdza się całkiem nieżle, gdy lejesz bossa i DPS jest najważniejszy, np w shroudzie, wtedy przestoje są niemiło widziane. Co do kolejności - wedle uznania. Tylko IC na 9, wcześniej się nie da, a wartość niesamowita. Cleave to fajna sprawa btw, ulepszone tym bardziej, ale to zabawka bardziej, choć nie można zaprzeczyć, w q z dużą ilościa mobów, przydatna.
Rasa? z darmowych człowiek, wtedy masz jeszcze jednego feata wolnego, można albo 2gie toughness albo coś innego wedle uznania. Weapon Focus: slashing jeśli nie masz absolutnie nic innego.
Skille - UMD+ balance/jump/concentration wedle uznania. Prywatnie brałbym Concentration i Balance, bo z siły i tak skakać będziesz umiał, z buffem nie będzie problemów
Enchanty - najważniejsze to Extra smite I-IV, Exalted Smite I-IV, Divine Sacrifice I-III, Unyielding sovereignty, Extra Lay on Hands, PrE Knight of the Chalice i wymagane do niego, Paladin Charisma. Warte uwagi: Human i paladin Toughness, human improved recovery, human adaptility (+1 do dwoch roznych statow). Rozdaj wedle uznania, to śa tylko wskazówki
Nie daję Ci pełnego builda, ale wskazówek masz myślę dość żeby przy rozwijaniu postaci sam musiał troszkę pogłówkować i dopasować do tego co chcesz. W ten sposób nie masz stricte jednej drogi narzuconej. Maks DPS na THF bez Warforged nie wyciagniesz, ale całkiem niezły wyciągniesz. Może barba nie przebijesz, ale niejednego woja, wbrew zdaniu niektórych, masz szanse, tym bardziej w endgamie.