Po pierwsze, jak chcesz robić rogue non drow 32pkt to halfling jest bardzo dobry. Po drugie, jako rogue na pozniejszych etapach gry potrzeba dość inta, na specjalna zdolność(od 12lvl'a auto kill) no i na skill pointy. Z ważniejszych umiejętności to: search, spot, disable device, open lock, jump, balance, silent moves, hide, use magic device no i ew diplomacy i 1 skill point w tumble, żebyś mógł się turlać
. Use magic device się bardzo przydaje do samo leczenia czasem a także żeby używać niektórych przedmiotów. Character najlepiej true neutral, unikniesz dzięki temu obrażeń od wrogich czarów które działają jedynie na postacie dobre. A wracając do atrybutów, według mnie statystyki takie są najlepsze str12/dex18/con14/int16/wis8/cha8, str aż tak dużo nie potrzebujesz bo i tak większość obrażeń będzie pochodziła od klasy rogue zamiast od siły. DDO trochę sie rozni od innych dnd cRPG więc tak, featy to wszytskie do walki dwie brońmi(oprocz oversized, block i defense), finezja(na 3lvlu), toughness, improved critical(najlepiej slashing) oraz jeden zlot wolny, wiec tutaj wybierz coś, ale najlepiej najpierw się tutaj spytaj czy może być, żeby nie było że źle wybrałeś
. Tomy można używać tak: +1 na 3lvlu, +2 na 7lvlu, +3 na 11lvlu no i +14 na 15lvlu(z czego +3 i +4 za bardzo trudno dostepne). Plusy do atrybutów co lvl pakuj w dexterity. Enhancementy to tak możesz brać żeby zoptymalizować rozwój postaci:
1plan: Rogue Assasin i jego wymagania
2plan: Rogue/Halfling Dexterity (oba do 2), Toughness Enhe
3plan: Subtle Backstabbing IV,
4plan: Halfling Cunning i Guile, Halfling Luck (Will najlepiej)
Z rzeczy co możesz kupić żeby dobrze pograć to packi: Vault of Night, Demon Sands oraz Vale of Twilight, a jak masz za dzuo TP to jeszcze możesz Ruins of Giathold. Ahh i jakbyś chciał zaoszczędzić na 32pkt build to po prostu int -2 bierz. To wszystko co mi przyszło na myśl, życzę miłej gry