Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 15:41


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Xinef
Offline
 Temat postu: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 17 Cze 2012, 02:01  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 16 Cze 2012, 23:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Hardcore
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Lubię grać solo, więc chciałbym zapytać bardziej doświadczonych graczy, czy mogli by mi coś doradzić w kwestii buildów które sobie zaplanowałem.

Ogólnie mam dość dobre pojęcie o systemie Dungeons and Dragons (grywałem w wersję papierową), grałem też w Neverwinter Nights (20 Druid / 20 Mnich wymiata - zmieniasz się w smoka karatekę xD ), więc jedyne czego mi brakuje, żeby w miarę dobrze wszystko samemu zaplanować, to znajomość endgame'u w DDO. Na razie doszedłem dwiema postaciami do okolic szóstego poziomu i jeszcze kilkoma postaciami do trzeciego/czwartego poziomu, tak żeby się zorientować jak się gra różnymi klasami (i żeby zgarnąć darmowe TP za 100 favoru na każdym serwerze). Szkoda natomiast było by mi dojść np. do 15 poziomu, żeby się zorientować, że postać jest do wyrzucenia, bo nie nadaje się na rajdy albo nie ma szans na misjach epickich (zwłaszcza, że zamierzam przynajmniej część z nich przechodzić solo, nawet jeśli to oznacza wykonywanie ich 5 czy więcej leveli później niż normalnie).

Mam w związku z tym następujące pytania:
1. Czy przed zabraniem się za przechodzenie solo wszystkiego co się da, powinienem najpierw zdobyć 32 point build, a może nawet pokusić się o dojście 'normalnie' do 20 levelu, aby solować dopiero na postaci po reinkarnacji? W wielu miejscach czytałem, że bardzo ciężko jest solować zwłaszcza wysoko poziomowe zadania jeśli nie ma się tych kilku dodatkowych punktów, ale jakoś ciężko mi w to uwierzyć.

2. Odnoszę wrażenie, że postać do gry solo może potrzebować wielu skillów, aby nadrabiać za to co normalnie robili by różni członkowie drużyny. W związku z tym myślę o dawaniu dość wysokiej inteligencji nawet postaciom dla których normalnie jest to mało ważny atrybut. Czy był by to poważny błąd, żeby poświęcić 2 punkty siły żeby mieć dwa więcej skille wymaksowane (albo jeden skill w rodzaju UMD)? Na chwilę obecną wydaje mi się, że następujące skille są dość ważne w grze solo:
- Balance (raczej nie można sobie pozwolić na bycie wyłączonym z walki na dłuższy czas, jeśli jesteś jedynym walczącym)
- Tumble (żeby łatwiej unikać bycia otoczonym przez przeciwników, robić uskoki przed czarami itp)
- Concentration (na klasach czarujących i mnichach)
- Open Lock (żeby się dostać w każde miejsce i mieć każdy kufer)
- Use Magical Device (czytałem, że jest bardzo przydatne - jak do tej pory nie odniosłem takiego wrażenia, ale może to dopiero na wyższych poziomach doznam oświecenia?)
Poza tym Spot może się przydać, aby zobaczyć pułapki i ukrytych przeciwników (o Disable Device i Search już nie będę wspominać - zakładam, że moja postać po prostu podbije sobie resistance zaklęciami i przedmiotami i przebiegnie przez pułapki licząc na udany rzut na refleks i evade o ile go posiada.
Do wykrywania ukrytych przejść znajdzie się jakieś clicky albo coś od true seeing - dlatego z searcha można zrezygnować. Do Jumpa są zaklęcia, więc też się obędzie bez, chociaż w walce i w misjach zręcznościowych pewnie przydatny.

3. Czytałem, że do solo najlepiej się sprawdzają klerycy (war priest) oraz czarodzieje warforged. Mnisi podobno też nie najgorzej sobie radzą. Czy sądzicie, że zdecydowanie powinienem pójść którąś z tych ścieżek (mnicha mam już kupionego, warforged mógłbym zakupić jeśli zajdzie potrzeba, chociaż osobiście wolę divine casterów). Osobiście myślałem bardziej o multiclassingu, bo dobrze rozumiem jego zalety i wady, a przynajmniej tak mi się wydaje. Planowałem coś w rodzaju:

15 ranger / 4 paladin / 1 rogue
albo
12 ranger / 7 monk / 1 artificer

Jeden level rogue / artificera, aby odblokować open lock i use magical device, każdy ma też swoje zalety (rogue dodaje dużo skillpointów na pierwszym poziomie, oraz sneak attack zakładając, że zakradnę się do przeciwnika rangerem, albo pomoże najemnik/summon, artificer da natomiast dużo many i regenerację many jeśli spadnie poniżej 12 punktów)
Ranger po to, aby mieć featy do walki dwiema brońmi na postaci bazującej na sile. Ma też dużo skillpointów i dostęp do czarów przydatnych w grze solo. Ogólnie na niskich poziomach dobrze się soluje rangerem i zastanawiam się czy przeniesie się to na wyższe poziomy. Ostatnie kilka leveli rangera daje natomiast niewiele korzyści, więc rangerem opłaca się z reguły multiclassować.
Paladin / Monk, głównie ze względu na to, że klasy te dają duży zysk niewielką inwestycją - wysokie rzuty obronne, odporności na różne negatywne efekty. Monk + Ranger pozwala na walkę pięściami z featami walki dwoma rodzajami broni nawet, jeśli ma się małą zręczność, co też ma swoje zalety... ale oczywiście traci się na kości obrażeń.

4. Enhancementy są dla mnie czymś nowym (nie było tego w żadnej innej grze opartej na D&D), ale z tego co rozumiem można je dość tanio wymieniać, więc zakładam że tu warto poeksperymentować. Na razie mam pewną wizję jak je poprzydzielać, ale powiedzmy że to już sobie z tym poradzę. Chciałem natomiast zapytać, czy do gry solo warto brać feat Power Attack? Wiele źródeł podaje, że jest on nieodzowny dla postaci walczących w zwarciu, ale zdaje mi się, że grając solo ma się dostęp do mniejszej ilości buffów i debuffów, przez co trudniej trafić przeciwników - a w związku z tym mógłby się okazać nieprzydatny.

5. Konkretne buildy, jeśli ktoś jest zainteresowany: (obawiam się, że faktycznie stawiam przed sobą dość ciężkie zadanie, ale pytam się czy takim buildem będzie się w ogóle dało grać w endgame, czy powinienem sobie darować, albo to lepiej przemyśleć?

15 Ranger / 4 Paladin / 1 Rogue
Spoiler: Pokaż
Character Plan by DDO Character Planner Version 03.12.02
DDO Character Planner Home Page

Xinef Xij
Level 20 Lawful Good Dwarf Male
(4 Paladin \ 1 Rogue \ 15 Ranger)
Hit Points: 348
Spell Points: 205
BAB: 19\19\24\29\29
Fortitude: 19
Reflex: 17
Will: 7

Starting Feat/Enhancement
Abilities Base Stats Modified Stats
(28 Point) (Level 1) (Level 20)

Strength 16 21
Dexterity 13 16
Constitution 16 18
Intelligence 14 14
Wisdom 8 8
Charisma 7 8


Starting Feat/Enhancement
Base Skills Modified Skills
Skills (Level 1) (Level 20)

Balance 5 14
Bluff -2 -1
Concentration 3 4
Diplomacy -2 -1
Disable Device n/a n/a
Haggle 2 3
Heal -1 -1
Hide 5 26
Intimidate -2 -1
Jump 7 9
Listen 3 22
Move Silently 5 26
Open Lock 5 15
Perform n/a n/a
Repair 2 2
Search 6 8
Spot 3 22
Swim 3 5
Tumble 5 26
Use Magic Device n/a n/a

Level 1 (Rogue)
Feat: (Selected) Toughness


Level 2 (Paladin)


Level 3 (Paladin)
Feat: (Selected) Dodge


Level 4 (Paladin)


Level 5 (Paladin)


Level 6 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Undead
Feat: (Selected) Mobility


Level 7 (Ranger)


Level 8 (Ranger)


Level 9 (Ranger)
Feat: (Selected) Spring Attack


Level 10 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Elemental


Level 11 (Ranger)


Level 12 (Ranger)
Feat: (Selected) Oversized Two Weapon Fighting


Level 13 (Ranger)


Level 14 (Ranger)


Level 15 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Evil Outsider


Level 16 (Ranger)


Level 17 (Ranger)


Level 18 (Ranger)
Feat: (Selected) Improved Critical: Slashing Weapons


Level 19 (Ranger)


Level 20 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Construct


12 Ranger / 7 Monk / 1 Artificer
Spoiler: Pokaż
Character Plan by DDO Character Planner Version 03.12.02
DDO Character Planner Home Page

Xinef
Level 20 Lawful Good Dwarf Male
(7 Monk \ 12 Ranger \ 1 Artificer)
Hit Points: 320
Spell Points: 353
BAB: 17\17\22\27\27
Fortitude: 17
Reflex: 16
Will: 14

Starting Feat/Enhancement
Abilities Base Stats Modified Stats
(28 Point) (Level 1) (Level 20)

Strength 14 19
Dexterity 12 16
Constitution 16 18
Intelligence 14 14
Wisdom 14 16
Charisma 6 6


Tomes Used
+1 Tome of Dexterity used at level 2

Starting Feat/Enhancement
Base Skills Modified Skills
Skills (Level 1) (Level 20)

Balance 3 12
Bluff -2 -2
Concentration 7 27
Diplomacy -2 -2
Disable Device n/a n/a
Haggle -2 0
Heal 2 3
Hide 1 3
Intimidate -2 -2
Jump 2 4
Listen 2 3
Move Silently 1 3
Open Lock 5 28
Perform n/a n/a
Repair 2 2
Search 2 4
Spot 6 26
Swim 2 4
Tumble 3 22
Use Magic Device 2 20

Level 1 (Artificer)
Feat: (Selected) Toughness


Level 2 (Monk)
Feat: (Monk Bonus) Stunning Fist


Level 3 (Ranger)
Feat: (Selected) Dodge
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Undead


Level 4 (Monk)
Feat: (Monk Bonus) Mobility


Level 5 (Ranger)


Level 6 (Monk)
Feat: (Monk Path) Path of Harmonious Balance: Fists of Light
Feat: (Selected) Spring Attack


Level 7 (Ranger)


Level 8 (Monk)


Level 9 (Ranger)
Feat: (Selected) Power Attack


Level 10 (Monk)


Level 11 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Evil Outsider


Level 12 (Monk)
Feat: (Selected) Improved Critical: Bludgeoning Weapons
Feat: (Monk Bonus) Improved Sunder


Level 13 (Ranger)


Level 14 (Monk)


Level 15 (Ranger)
Feat: (Selected) Combat Expertise


Level 16 (Ranger)


Level 17 (Ranger)


Level 18 (Ranger)
Feat: (Favored Enemy) Favored Enemy: Elemental
Feat: (Selected) Whirlwind Attack


Level 19 (Ranger)


Level 20 (Ranger)
Góra
 Profil  
 
Daeron
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 17 Cze 2012, 14:03  
Awatar użytkownika

Zaprawiony w Bojach

Zaprawiony w Bojach

Rejestracja: 16 Lis 2009, 21:11
Posty: 86
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Gra solo zdecydowanie ma swoje plusy, głównie dlatego, że nie musisz czekać, aż party się zbierze i prosić się innych graczy o dołączenie. W endgame jednak solowanie schodzi na dalszy plan, gdyż w wykonaniu wielu postaci (w szczególności walczących wręcz) jest po prostu niemożliwe. Najbardziej znanymi klasami do solo na end content są te, które posługują się magią, ze względu na posiadanie tzw. selfheal, czyli możliwości samo leczenia.

1. 32 punktowy build to podstawa. Solo gra wymaga dużo sprzętu i przygotowania, więc faktycznie lepiej dojść do tego 20lvl, nazbierać potrzebnych przedmiotów, zapoznać się dobrze z grą i dopiero myśleć dalej. Dodatkowo, postacie po reinkarnacji mają do dyspozycji 34 punkty do rozdania na statystki podczas tworzenia postaci, co dodatkowo zwiększa możliwości.

2. W takiej sytuacji najlepiej wybierać klasy, które z przydziału dostają więcej skill pointów na lvl, niż inne. Pompowanie inteligencji tylko dla skilli jest stratą ważnych punktów. Jeżeli więc zależałoby Ci na grze postacią z dużą ilością skill pointów, to zdecydowanie najlepszym wyborem są mieszanki rogue, barda, rangera lub barba. Dodatkowo, ludzie dostają 1 punkt co poziom więcej do rozdania na umiejętności.
Tumble - prawie zbędny, rozdajesz tylko 1 punkt przy tworzeniu postaci, by mieć dostęp do turlania się; około 30 punktów jest wymagane, by móc wykonać efektywny fikołek w tył, co jednak oprócz ładnej animacji ma niewiele wspólnego w użytecznością
Balance - tu faktycznie, warto zainwestować kilka punktów; w grze występuje kilka źródeł powalenia postaci i zwykle im więcej punktów balance, tym szybciej postać wstanie lub trudniej będzie ją przewrócić
Open lock - podobnie, jak z tumble, zazwyczaj początkowe 4 punkty wystarczą w tej umiejętności; z dostępem do wysokiej zręczności i przedmiotów z + do otwierania zamków większość drzwi i skrzynek stanie przed Tobą otworem
UMD - dla postaci walczących wręcz przydatne, gdyż daje możliwość uzyskania jakiegoś stopnia samoleczenia poprzez używanie zwojów lub różdżek z czarami, normalnie niedostępnymi dla większości siepaczy
Spot, Disable i Search są o tyle przydatne, że za rozbrajanie pułapek dostaje się bonus do zdobywanego doświadczenia za zadania. Plus, że nie przez wszystkie pułapki da się bez szkody przebiec, szczególnie na poziomach elite. Jumo jest ogólnie przydatną umiejętnością, gdyż zwiększa mobilność Twojej postaci, co zdecydowanie jest plusem. Moim zdaniem wart wpakowania choć kilku punktów, maksować się nie opłaca.

3. Ważna jest ostateczna decyzja czym chcesz grać. Gra mnichem, klerykiem, czy chociażby i rangerem to zupełnie inny typ rozrywki, szczególnie w przypadkach solowania.

4. Power attack musi być :) Należy go stosować z głową, o czym wielu graczy zapomina. Na swojej drodze napotkasz moby z wysoką klasą pancerza, przy których będziesz zmuszony do wyłączenia tego featu. Generalnie jednak jest przydatny.

5. Zdaje się, że oba buildy sam tworzyłeś, hm? ;) Lepiej poszukać czegoś gotowego na oficjalnym forum, może coś takiego.
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 17 Cze 2012, 14:16  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Nie odpowiem Ci dokładnie bo nie grałem w DDO ponad rok, ale:

Evasion to must have, co za tym idzie w buildzie musi być 2lvl rogue'a/2 monka/9 rangera. Ale samo Evasion nic nie da bez wysokich rzutów obronnych, te najwyżej ma monk i chyba paladyn może dodawać premię od charyzmy (ale tego nie jestem pewien, ktoś mnie poprawi :P).

Co do warforged wizardów to tak, gdyż maja self heala (repair), wysoki INT = dużo punktów umiejętności, immunity jak undead, +2 do CON = więcej HP co jest bardzo ważne, +5 extra featów. Mieszasz takiego z rogue (18 wiz / 2 rogue) i masz evasion (jest feat co daje premię z INT zamiast DEXa) + disable device + open locks + UMD.

Tak przydałoby się 32 punkty (ewentualnie odblokowany Drow, ale on ma -2 CON, więc może być ciężko).

IMO najlepszym wyjściem byłby monk (trzeba kupić). Warforged też trzeba kupić. Jeśli ich nie masz to zostaje albo odblokować Drowa i zrobić rogue/wiza albo np. 2rogue/6ranger (tempest)/12fighter (kensai) z critical slashing (2 sejmitary/khopeshe). Ale tu by się przydało potwierdzenie od kogoś kto aktualnie gra :P


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Xinef
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 17 Cze 2012, 19:26  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 16 Cze 2012, 23:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Hardcore
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Dziękuję za odpowiedzi.

Co do tumble, to czytałem że zwiększa też szybkość poruszania się w czasie przewrotów (wg. wiki przy 35 masz prędkość jak postać biegnąca pod wpływem haste, a że te bonusy akurat się sumują to wysoki tumble + striding + bonus klasowy monka mogło by Ci dać około 150 % prędkości bazowej bez tymczasowych buffów)

Widziałem filmy na youtube jak gracze walczą np. z gigantami albo niektórymi bossami i jeśli widzą że przygotowuje się do potężniejszego ataku to odskakują poza jego zasięg. Poza tym robienie uników przed zaklęciami/strzałami to i na niskich levelach już przećwiczyłem i raczej podoba mi się idea tworzenia mobilnej postaci, która narzuca przeciwnikom warunki walki.



Tak sobie szacuję, że sensownie było by chyba wziąć koło 12 intelektu i zorganizować sobie jakiś tom intelektu +2 w miarę wcześnie, to mógłbym na niektórych buildach wykorzystać fakt, że wymagania Tempesta są podobne do wymagań whilwind attack i zrobić build mierzący w tym kierunku (wymaga 13 zręczności i 13 intelektu). Nie wiem na ile jest to przydatny feat w DDO, zwłaszcza w grze solo, ale ma krótszy cooldown niż cleave/greater cleave i w połączeniu z broniami z efektami stun/paralysis/vorpal słyszałem, że dość szybko pozwala rozprawiać się z mobami... na bossów już gorzej, ale to już spróbuję samemu rozpracować i poszukać więcej filmów przedstawiających solowanie bossów.

Co do UMD to zarówno ranger jak i paladyn mają dostęp do różdżek leczących, więc się zastanawiam na ile to potrzebne. Z tego co się orientuję to na wyższych poziomach jest cenione ze względu na zaklęcia typu heal, raise dead, oraz na ekwipunek z ograniczeniami co do rasy/klasy. W każdym razie myślę, że ranger w grze solo mógłby więcej skorzystać jeśli zamiast w UMD pójdzie w skradanie (dwa skille klasowe zamiast jednego pozaklasowego). W grze na wiele osób skradanie pewnie jest mało użyteczne.



W każdym razie dochodzę do wniosku, że najpierw spróbuję jakiś sprawdzony build (np. warpriest 18 cleric / 2 rogue), żeby odblokować 32 point build i zgromadzić trochę kasy/przedmiotów... no i doświadczenia (nie w sensie XP, tylko w sensie znajomości gry). Potem się zdecyduję, czy tworzę nową postać wspieraną finansowo przez tego warpriesta, czy poddam go reinkarnacji. Słyszałem, że warto sobie zostawić jedną postać na 20 levelu na wypadek jakby twój reinkarnowany bohater potrzebował trochę wsparcia finansowego itp. No i żeby mieć kim chodzić na rajdy zanim nasz reinkarnowany znowu wbije poziom.

A co do buildów to tak, sam je wymyśliłem i raczej zamierzam samemu sobie planować rozwój - dla mnie w grach RPG najwięcej rozrywki to właśnie rozwijanie postaci i wymyślanie buildów. Ogólnie określił bym siebie jako powergamera z nutką rolplayera - najpierw wpadam na jakiś pomysł builda, np. w neverwinter nights to był pomysł na mnicha shapeshiftera. Potem optymalizuję build do granic możliwości systemu. A na koniec (albo w trakcie) wymyślam mu ciekawą historię, np. krasnolud którego ojciec polował na smoki i został kiedyś uratowany przez mnicha, za co w podzięce obiecał, że swojego syna przyśle mu na nauki. Później ów mnich i krasnolud razem wyruszyli na demony i zginęli w walce, więc syn krasnoluda, pozostawiony pod opieką druidów, trenował aby kiedyś ich pomścić... no i mamy historię postaci w rodzaju 4 Fighter / 8 Monk / 8 Druid. Akurat w neverwinterze optymalizacja polegała między innymi na tym, żeby mieć co najmniej 16 BAB, żeby mieć więcej ataków, więc opłacało się brać klasy po 4 poziomy. Tutaj widzę, że optymalizacja jest bardziej pod kątem poziomów na których są enhancementy prestiżowe, ewentualnie ważne bonusy klasowe albo zwykłe enhancementy. Trochę już to rozgryzłem, ale zgaduję, że faktycznie jak już dojdę do 20 poziomu to łatwiej mi to pójdzie.



A jeszcze odnośnie grania solo - ja najczęściej gram w godzinach powiedzmy 23 do 3 w nocy. Dużo Polaków gra w takich godzinach? Bo jeśli nie, to mogę być skazany na grywanie solo (albo reorganizację dnia :P ), ewentualnie granie z obcokrajowcami.
Góra
 Profil  
 
Nobody
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 18 Cze 2012, 18:58  
Włóczykij

Włóczykij

Rejestracja: 16 Cze 2012, 10:43
Posty: 5
Favor: Neutralny
Tak na szybko, jeśli zaczynasz swoja przygode z ddo nie nastawiaj się na gre solo.
Nabierz najpierw doświadczenia grając klasą nastawioną do gry grupowej np. jakiś barb/healer/rogue, da Ci to okazje do zrozumienia mechaniki gry, zapoznania się z questami, ogarnięcia gry..


Co do gry solo, to kwestia czy jest to postać 28/32/34 jest bez znaczenia, 90% wartości postaci stanowią itemy i doświadczenie gracza, to czy postać ma ten 1/2 pkty siły/cona bazowo więcej jest bez znaczenia.

Najlepsze postacie do solowania to warforged sorc/fvs, palemaster[wizard], chociaż teoretycznie każdą klasą doświadczony gracz zsoluje większość questów na elite, te w/w klasy dają możliwość solowania niektórych epików.

Co do Twojego pytania o skille - każda klasa wymaga innych skilli, ogółem jednak nigdy nie warto poświęcać statów tylko po to, żeby dostać więcej pkt na skille do podziału.

konkretnie moge Ci powiedzieć:
Tumble - zbędny skill, przydatny jedynie dla rogua
Balance - w większości przypadków zbędny, maxują go jedynie klasy typowo nastawione na tankowanie
Jump - jeden z przydatniejszych, aczkolwiek ładowanie powyżej 20 mija się z celem, dodatkowo wiele klas może go olać gdyż jest możliwość bostowania go spellami.
Umd [use magic device] - najprzydatniejszy skill w grze, aczkolwiek nie każda klasa może pozwolić sobie na jego rozwój, Odpowiednio wysoki pozwala na używanie zwoji/różdzek[np zwoje leczenia/greater heroismu itp], co jest ogromnym atutem każdej postaci.

Co do evasiona, to jest przydatny w niektorych misjach, ale spokojnie można sobie go darować. Oczywiście jest to jedna z zalet posiadania w swoim buildzie 2lvl rogua/mnicha.
Góra
 Profil E-mail  
 
Nobody
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 18 Cze 2012, 18:58  
Włóczykij

Włóczykij

Rejestracja: 16 Cze 2012, 10:43
Posty: 5
Favor: Neutralny
Tak na szybko, jeśli zaczynasz swoja przygode z ddo nie nastawiaj się na gre solo.
Nabierz najpierw doświadczenia grając klasą nastawioną do gry grupowej np. jakiś barb/healer/rogue, da Ci to okazje do zrozumienia mechaniki gry, zapoznania się z questami, ogarnięcia gry..


Co do gry solo, to kwestia czy jest to postać 28/32/34 jest bez znaczenia, 90% wartości postaci stanowią itemy i doświadczenie gracza, to czy postać ma ten 1/2 pkty siły/cona bazowo więcej jest bez znaczenia.

Najlepsze postacie do solowania to warforged sorc/fvs, palemaster[wizard], chociaż teoretycznie każdą klasą doświadczony gracz zsoluje większość questów na elite, te w/w klasy dają możliwość solowania niektórych epików.

Co do Twojego pytania o skille - każda klasa wymaga innych skilli, ogółem jednak nigdy nie warto poświęcać statów tylko po to, żeby dostać więcej pkt na skille do podziału.

konkretnie moge Ci powiedzieć:
Tumble - zbędny skill, przydatny jedynie dla rogua
Balance - w większości przypadków zbędny, maxują go jedynie klasy typowo nastawione na tankowanie
Jump - jeden z przydatniejszych, aczkolwiek ładowanie powyżej 20 mija się z celem, dodatkowo wiele klas może go olać gdyż jest możliwość bostowania go spellami.
Umd [use magic device] - najprzydatniejszy skill w grze, aczkolwiek nie każda klasa może pozwolić sobie na jego rozwój, Odpowiednio wysoki pozwala na używanie zwoji/różdzek[np zwoje leczenia/greater heroismu itp], co jest ogromnym atutem każdej postaci.

Co do evasiona, to jest przydatny w niektorych misjach, ale spokojnie można sobie go darować. Oczywiście jest to jedna z zalet posiadania w swoim buildzie 2lvl rogua/mnicha.
Góra
 Profil E-mail  
 
Xinef
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 19 Cze 2012, 10:26  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 16 Cze 2012, 23:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Hardcore
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Cytuj:
Tak na szybko, jeśli zaczynasz swoja przygode z ddo nie nastawiaj się na gre solo.
Nabierz najpierw doświadczenia grając klasą nastawioną do gry grupowej np. jakiś barb/healer/rogue, da Ci to okazje do zrozumienia mechaniki gry, zapoznania się z questami, ogarnięcia gry..


Czy jesteś absolutnie pewny, że grając solo nie zrozumiem mechaniki gry, nie zapoznam się z questami, nie ogarnę gry?

Jeśli odpowiedź jest taka, że zajmie mi to po prostu więcej czasu, to dla mnie to nie problem - nie gram na czas. Na chwilę obecną zapoznaję się z mechaniką grania różnymi klasami wbijając każdą z klas ~5 poziom, tak żeby się zorientować czy aby na pewno chciałbym / nie chciałbym taką klasą grać. Jeśli chodzi o endgame to mierzę głównie w rozgrywkę solo, okazjonalnie multi w questach których absolutnie nie da się przejść solo. Jeśli twierdzisz, że skorzystam grając w ten sposób, ale buildem bardziej nastawionym na multi... to szczerze mnie to dziwi - wydawało mi się, że do gry solo trzeba mieć postać mocno zoptymalizowaną, a w multi jest łatwiej, więc pewne błędy buildu można przeboleć i dalej grać.
Jeśli natomiast chodziło Ci o to, żebym zrezygnował z grania solo i grał głównie multi, to równie dobrze mógłbym sobie odpuścić granie w DDO. Ja po prostu lubię robić rzeczy po swojemu i jeśli byłbym zmuszony za każdym razem grać z innymi, to po prostu by mi się odechciało grać. Nie, żebym miał coś przeciwko grze wieloosobowej. Nie o to chodzi. Po prostu z jednej strony na ogół lubię samotność i rzadko odczuwam potrzebę trzymania się w grupie. A z drugiej strony mój typowy sposób gry mógłby być uciążliwy dla innych. Oczywiście, skoro planuję czasami grać z innymi, to w takich przypadkach się dostosuję do grupy, ale nie chciałbym być zmuszony do robienia tego na okrągło.

Jest jeszcze taka kwestia, że wiele buildów zoptymalizowanych pod kątem gry solo jest całkiem użytecznych w rozgrywce grupowej - oczywiście w mniejszym stopniu niż buildy zoptymalizowane pod kątem gry multi, ale często w niewiele mniejszym stopniu. Postać z 17-19 poziomami clerica / wizarda jest zapewne mile widziana w każdym zespole, bo są to klasy które dość dobrze się mogą dostosować do każdej sytuacji.


Rozumiem, że zapewne chciałeś mi po prostu doradzić jak według Ciebie było by mi łatwiej grać, więc nie mam o to pretensji, ale... (widziałem tą kwestię poruszaną na wielu anglojęzycznych forach) "Jak ktoś się pyta o buildy do gry solo, nie mów mu żeby grał w multi - najwyraźniej ma swoje powody."
Fakt, niektórzy mieli powody lepsze niż ja, np. widziałem że jeden zwolennik gry solo po prostu był świeżo upieczonym ojcem i wolał grać solo, bo wtedy może się w każdej chwili oderwać od gry i inni na tym nie ucierpią. Ale kwestia jest taka, że każdy swoje powody ma.



Cytuj:
Co do gry solo, to kwestia czy jest to postać 28/32/34 jest bez znaczenia, 90% wartości postaci stanowią itemy i doświadczenie gracza, to czy postać ma ten 1/2 pkty siły/cona bazowo więcej jest bez znaczenia.


No właśnie też tak mi się wydawało. Może nie bez znaczenia, ale ma mniejsze znaczenie niż to niektórzy twierdzą.

Odnośnie buildów, to trafiłem na taki dość ciekawy:
http://forums.ddo.com/showthread.php?t=164323

Nie wiem na ile jest aktualny (oryginalny post z 2008), nie wiem czy współcześnie solowanie VoD to nadal takie osiągnięcie, ale zdaje mi się, że chciałbym mierzyć mniej więcej w coś takiego. Widziałem dyskusje na temat tego builda mówiące, że nie jest raczej dla początkujących, więc może odłożę go na trochę później, jak już nabiorę doświadczenia, majątku i odblokuję więcej rzeczy w grze, ale mniej więcej taką mam wizję postaci.



Co do tumble to zastanawiam się ile osób twierdzących, że jest zbędny, spróbowało kiedyś mieć go dużo. Tak tylko z ciekawości się zastanawiam, bo jak na razie mi się wydawał całkiem przydatny, choć ciężki do opanowania w sensie wyczucia kiedy go używać.
Góra
 Profil  
 
Daeron
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 19 Cze 2012, 11:18  
Awatar użytkownika

Zaprawiony w Bojach

Zaprawiony w Bojach

Rejestracja: 16 Lis 2009, 21:11
Posty: 86
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Cytuj:
kwestia czy jest to postać 28/32/34 jest bez znaczenia(...)czy postać ma ten 1/2 pkty siły/cona bazowo więcej jest bez znaczenia.

2 punkty Con to 20hp na 20 lvl. 20 punktów, które bardzo często dzieli od życia i śmierci postaci. Ponadto, mając mniej punktów do dyspozycji musimy iść na ustępstwa, zmniejszać na przykład właśnie kondycję, siłę lub cokolwiek, co wpływa na efektywność naszej postaci. Moim zdaniem wszystko co wpływa na spadek efektywności naszej postaci ma duże znaczenie.

Co do podanego buildu: mogłeś pewnie zauważyć, że jest z okresu gry, kiedy ta oferowała jedynie 16 poziomów doświadczenia. Od tamtego czasu mnóstwo rzeczy się pozmieniało. Nie tak najświeższy, aczkolwiek wciąż wart uwagi jest np. Soul Survivor.
Do podanych przez Ciebie kryteriów pasowałyby jeszcze postacie z wysoką klasą pancerza, ale na obecny moment żadnego buildu Ci nie podam, gdyż za kilka dni, wraz z nadejściem dodatku, sprawa AC (armor class) ma ulec dość dużej zmianie.

Cytuj:
Co do tumble to zastanawiam się ile osób twierdzących, że jest zbędny, spróbowało kiedyś mieć go dużo. Tak tylko z ciekawości się zastanawiam, bo jak na razie mi się wydawał całkiem przydatny, choć ciężki do opanowania w sensie wyczucia kiedy go używać.

Mam rogue na 20 lvlu, który ma dość punktów w tumble, by wykonywać fikołki do tyłu, jak i te w przód. Nie jest zupełnie nieprzydatny, ale jest to raczej smaczek. Animacje gry są na tyle niedoskonałe, że nawet jeżeli będzie wyglądało, że od turlałeś się od dajmy na to ogra, to i tak przyjmiesz na głowę jego kombo trzech ciosów :)
Góra
 Profil E-mail  
 
Xinef
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 19 Cze 2012, 11:56  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 16 Cze 2012, 23:40
Posty: 17
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Gdańsk-Kowale

Serwer: Hardcore
Postacie: Xiinef / Xilit
Opis: Linux Gamer
Płeć: Facet
Który build jest z okresu z max 16 poziomem? Wszystkie buildy wymienione w tym temacie mają po 20 poziomów, chyba, że coś przeoczyłem.

Soul Survivor zdecydowanie nie jest dla nowych graczy z dwóch powodów - jeden nazywa się Warforged, a drugi Favoured Soul. Na razie mam odblokowanego mnicha (lubię grać mnichem, a akurat był za 50% ceny to skorzystałem), poza tym kupiłem 500 TP żeby sobie odblokować konto premium, ale więcej kasy nie zamierzam na razie wydawać. Nie z powodów finansowych - akurat niedawno się załapałem na dość dobrze płatne praktyki, ale po prostu nie uważam, żeby przeznaczanie na grę komputerową więcej niż powiedzmy 50 zł miało sens.

Z tego co wyczytałem, lepiej zrobię jeśli resztę TP przeznaczę na zakup Vale of Twilight i innych popularnych adventure packów, a poza tym muszę pozbierać na druida jak się wreszcie pojawi ;]

Poza tym słyszałem, że dość często są przeceny adventure packów, więc warto czekać z zakupem aż jakiś ciekawy będzie przeceniony... no i mieć trochę TP w zapasie na takie okazje.
Góra
 Profil  
 
Nobody
Offline
 Temat postu: Re: Pytanie o buildy do gry solo
PostWysłany: 19 Cze 2012, 12:59  
Włóczykij

Włóczykij

Rejestracja: 16 Cze 2012, 10:43
Posty: 5
Favor: Neutralny
Xinef oczywiście możesz grać solo, chodziło mi o to że jest to droga zdecydowania trudniejsza, szczególnie dla początkującego. Dodatkowo wiele questów jest niemożliwych do ukończenia z technicznego punktu widzenia przez 1 osobe, dodając do tego raidy/epiki = grając solo omijamy sporą część gry.

Cytuj:
2 punkty Con to 20hp na 20 lvl. 20 punktów, które bardzo często dzieli od życia i śmierci postaci. Ponadto, mając mniej punktów do dyspozycji musimy iść na ustępstwa, zmniejszać na przykład właśnie kondycję, siłę lub cokolwiek, co wpływa na efektywność naszej postaci. Moim zdaniem wszystko co wpływa na spadek efektywności naszej postaci ma duże znaczenie.


wiadomo 20hp jest nie do pogardzenia, ale korzyść w porównaniu do profitów jakie można uzyskać ze sprzętu/doświadczenia jest znikoma.
Widziałem wiele buildów z 28pkt, które byly o wiele skuteczniejsze niż postacie z 36pkt i paroma zyciami w zanadrzu.
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|