Rogue (Łotrzyk)
Opis:Łotrzykowie dzięki ostrożności oraz rozmaitych mistrzowskich zdolnościach rozbrajają pułapki, otwierają zamki czy też pozbywają się wrogów przy pomocy niszczycielskich ataków z zaskoczenia.
Gra solo: wyzwanie.
Najważniejsze statystyki:Zręczność (
Dexterity) jest najważniejszą cechą Łotrzyka. Wysoka zwiększa jego obronę, refleks oraz wiele z jego głównych umiejętności jak otwieranie zamków czy skradanie się.
Siła (
Strength) jest ważna dla Łotrzyków chcących podnieść swoje zdolności ofensywne, natomiast inteligencja (
Intelligence) dla zmaksymalizowania umiejętności.
Cechy szczególne:
Disable Device,
Open Lock,
Sneak Attack.
Po cichu i przebiegle, umiejętności łotrzyków są ich dumą. Są jednymi z najlepszych w znajdowaniu sekretnych przejść i pułapek, oraz jako jedyni mogą je rozbrajać. Mogą także otwierać zamknięte zamki do nowych miejsc czy skrzyń ze skarbami.
Łotrzyk dysponuje także potężną zdolnością - atakiem z zaskoczenia. Dzięki treningowi i odpowiedniej taktyce przynosi ona zabójcze efekty.
Łotrzykowie są świetnymi zwiadowcami, a połączenie skradania się i ataku z zaskoczenia jest potężną kombinacją.
Statystyki:Hit Points: k6.
Skill Points: 8.
Skille klasowe:
Balance - szybciej odzyskujemy równowagę po powaleniu na ziemię
Bluff - blef umożliwia oszukanie wroga wystawiając go na ataki z zaskoczenia
Diplomacy - dzięki dyplomacji wrogowie atakują kogoś innego
Disable Devide - rozbrajanie pułapek
Haggle - targowanie
Hide - ukrywanie
Intimidate - zastraszanie zwraca uwagę wrogów na naszą postać (lepszy efekt na mniejszych wrogów niż my i gorszy na większych)
Jump - skakanie umożliwia dostanie się do wyżej położonych miejsc
Listen - nasłuchiwanie pozwala usłyszeć skradających się wrogów oraz subtelne dźwięki otoczenia
Move Silently - ciche poruszanie
Open Lock - otwieranie zamków
Repair - umożliwia "wyleczenie" nieprzytomnego Warforged do 1HP oraz zwiększa ilość odzyskiwanych HP podczas odpoczynku przy kapliczkach (tylko Warforged)
Search - przeszukiwanie umożliwia znalezienie ukrytych przejść, pułapek, ukrytych rzeczy. Tylko łotrzyk może znaleźć pułapki o Stopniu Trudności powyżej 20
Spot - zauważanie ostrzega o możliwej pułapce, sekretnym przejściu czy ukrytych obiektach. Tylko łotrzyk jest w stanie wyczuć pułapki o stopniu trudności powyżej 20
Swim - dzięki tej umiejętności pływamy szybciej i na dłużej wstrzymujemy oddech
Tumble - umożliwia turlanie/przewroty
Use Magic Devide - umożliwia używanie przedmiotów, których normalnie nie możemy
Bronie: Simple weapons oraz Rapier, Short Sword, Shortbow
Zbroje: Light Armor
Zdolności:
Sneak Attack (na poziomach 1,3,5,...,19) - dodaje 1k6 do obrażeń przy atakowaniu z zaskoczenia
Evasion (poziom 2) - przy udanym rzucie obronnym na refleks unikamy całych obrażeń
Trap Sense (poziomy 3,6,9,...,18) - dodaje +1 do rzutów obronnych przeciwko pułapkom
Uncanny Dodge (poziom 4) - tymczasowo dodaje +4 do klasy pancerza i do rzutów na refleks
Improved Uncanny Dodge (poziom 8) - tymczasowo dodaje +6 do klasy pancerza i do rzutów na refleks oraz chroni przez flankowaniem
Bonusowe featy (do wyboru na poziomach 10, 13, 16, 19):
Crippling Strike - atak z zaskoczenia dodatkowo obniża siłę wroga o 2 punkty
Defensive Roll - czasami możemy przeżyć potencjalnie śmiertelny cios
Improved Evasion - udany rzut obronny na refleks neguje obrażenia, nieudany i tak zmniejsza do połowy
Skill Mastery - Dodaje 1 punkt do wszystkich skilli, można brać wielokrotnie
Slippery Mind - dodatkowy rzut obronny przeciwko czarom uroków
Enhancementy:
Rogue Acid Trap Lore I-III - zwiększa odporność na kwas o 2-6
Assasin I-III - prestige enhancement; +2 do obrażeń krytycznych (przez mnożeniem), +2 do before multipliers), a +2 bonus to Bluff, Hide, Move Silently i rzutów przeciwko truciznom, umożliwia wykorzystanie Damage Boost na jedna z trzech umiejetności:
Assassin's Focus: Soulshatter - + 2 do rzutów na trafienie przy ataku z zaskoczenia, +20 do rzutu na potwierdzenia krytyka i 33% szansy na zainfekowanie trucizną Soulshatter (obniża odporność na magię i rzuty na wolę) na 60s podczas ataku z zaskoczenia
Assassin's Focus: Icechill - + 2 do rzutów na trafienie przy ataku z zaskoczenia, +20 do rzutu na potwierdzenia krytyka i 33% szansy na zainfekowanie trucizną Icechill (obniża zręczność i szybkość ruchu)na 60s podczas ataku z zaskoczenia
Assassin's Focus: Thoughtburn - + 2 do rzutów na trafienie przy ataku z zaskoczenia, +20 do rzutu na potwierdzenia krytyka i 33% szansy na zainfekowanie trucizną Thoughtburn (obniża inteligencję i nie pozwala rzucać czarów) na 60s podczas ataku z zaskoczenia
Dodatkowo Assasin II zyskuje zdolność
Assassinate - przy ataku z zaskoczenia, jeśli wróg nie wykona rzutu obronnego to zginie, przy udanym rzucie otrzymuje dodatkowo 10k6 obrażeń
Assasin III może wykonać vorpal strike (naturalna 20 potwierdzona krytycznie) podczas ataku z zaskoczenia, co zabija większość żyjących stworzeń.
Rogue Balance I-III - zwiększa skill Balance o 1-3
Rogue Bluff I-IV - zwiększa skill Bluff o 1-4
Rogue Cheat Death - capstone; szansa na samo-wskrzeszenie, która zmniejsza się z każdą śmiercią pomiędzy odpoczynkami
Rogue Cold Trap Lore I-III zwiększa odporność na zimno o 2-6
Rogue Damage Boost I-IV - zwiększa zadawane obrażenia o 2-5 na 20s
Rogue Dexterity I-III - zwiększa zręczność o 1-3
Rogue Disable Device I-IV - ziększa skill Disable Device o 1-4
Rogue Electric Trap Lore I-III - zwiększa odporność na elektryczność o 2-6
Rogue Extra Action Boost I-II - zwiększa liczbę użyc Action Boost o 1-2
Rogue Faster Sneaking I-IV - zwiększa szybkość skradania o 10%-50%
Rogue Fire Trap Lore I-III - zwiększa odporność na ogień o 2-6
Rogue Haste Boost I-IV - zwiększa szybkość ataku o 15%-30% na 20s
Rogue Hide I-IV - zwiększa skill Hide o 1-4
Rogue Improved Trap Sense I-IV - zwiększa rzut obronny przeciwko pułapkom o 2-8
Rogue Item Defense I-III - zmniejsza szansę na uszkodzenie przedmiotu o 25%-50%
Rogue Mechanic I-II - prestige enhancement; zwiększa skille Disable Device, Open Lock, Repair, Search i Spot o 2 oraz umożliwia wykorzystanie Skill Bossta na umiejętność
Mechanic: Repair Construct - po użyciu naprawia Warforged lub innego konstrukta za 2k3 co 2s przez 30s
Mechanic II uzyskuje zdolność smite pozwalającą zadać dodatkowe obrażenia konstruktom i żyjącym istotom. Dodatkowo uzyskuje bonus +4 do rzutów przeciwko pułapkom i zwiększa odporność na wszystkie rodzaje energii o 2.
Rogue Move Silently I-IV - zwiększa skill Move Silently p 1-4
Rogue Open Lock I-IV - zwiększa skill Open Lock o 1-4
Rogue Search I - zwiększa skill Search o 1-4
Rogue Skill Boost I-IV - zwiększa skille o 2-5 na 20s
Rogue Sneak Attack Accuracy I-IV - zwiększa szansę na trafienie podczas ataku z zaskoczenia o 1-4
Rogue Sneak Attack Training I-IV - zwiększa obrażenia od ataku z zaskoczenia o 3-12
Rogue Sonic Trap Lore I-III - zwiększa odporność na dźwięk o 2-6
Rogue Spot I-IV - zwiększa skill Spot o 1-4
Rogue Subtle Backstabbing I-IV - zmniejsza generowany hate o 10%-40%
Rogue Thief-Acrobat I-II - prestige enhancement; zwiększa skille Balance, Jump i Tumble o 2 oraz daje 2 dodatkowe użycia Uncanny Dodge na odpoczynek. Dodatkowo zwiększa szybkość ataku przy pomocy Staves oraz umożliwia użycie Haste boosta na umiejętność
Thief-Acrobat: Showtime - zwiększa skille Balance, Jump i Tumble o 10, szybkość poruszania o 25% i zręczność o 4 na 60s
Thief-Acrobat II dodatkowo zwiększa szybkość poruszania o 10%, jeszcze większą szybkość ataku przy pomocy staves oraz daje odporność na efekty powalenia i śliskie powierzchnie.
Rogue Tumble I-IV - zwiększa skill Tumble o 1-4
Rogue Wrack Construct I-III - umożliwia zadanie dodatkowych obrażeń konstruktom oraz żywym istotom (1k6-5k6) oraz zmniejsza ich odporność (jeśli nie uda im się rzut obronny) na krytyki o 10%-30%