Barbarian (Barbarzyńca)Opis:Barbarzyńcy posiadają niezwykłą siłę i zdolności ofensywne. Nie są tak dobrze opancerzeni jak wojownicy, ale potrafią absorbować część obrażeń oraz wprowadzić się w stan szału bojowego aby przezwyciężyć swych wrogów.
Gra solo: łatwa.
Najważniejsze statystyki:Siła (
Strength) jest najważniejszym parametrem dla barbarzyńcy. Wysoka zwiększa jego szansę na trafienie oraz obrażenia zadawane przy każdym ciosie.
Kondycja (
Constitution) jest ważna jeśli chcemy zwiększyć punkty życia, a zręczność (
Dexterity) poprawia nasze zdolności defensywne.
Cechy szczególne: Rage,
Damage Reduction.
Barbarzyńcy są bestiami na polu bitwy. Często z dwuręczną bronią bądź z dwiema jednocześnie zadają ogromne ilości obrażeń.
Zagłębiając się w surową furię natury, barbarzyńcy mogą wprowadzić się w stan szału bojowego (
Rage) zwiększającego ich zdolność do walki do ekstremalnych poziomów. Niestety jest to bardzo wyczerpujący stan, po którym barbarzyńca musi zregenerować siły
Barbarzyńcy mają także zdolność do zlekceważenia części otrzymywanych obrażeń fizycznych od każdego ataku. Zdolność ta to
Damage Reduction, która pomaga wyrównać brak ciężkiego pancerza.
Statystyki:Hit Points: k12.
Skill Points: 4.
Skille klasowe:
Intimidate - zastraszanie zwraca uwagę wrogów na naszą postać (lepszy efekt na mniejszych wrogów niż my i gorszy na większych)
Jump - skakanie umożliwia dostanie się do wyżej położonych miejsc
Listen - nasłuchiwanie pozwala usłyszeć skradających się wrogów oraz subtelne dźwięki otoczenia
Swim - dzięki tej umiejętności pływamy szybciej i na dłużej wstrzymujemy oddech
Bronie: Simple Weapons, Martial Weapons.
Zbroje: Light Armor, Medium Armor, Shield (general)
Zdolności:
Fast Movement (poziom 1) - zwiększa szybkość biegania o 10%
Rage (poziom 1) - zwiększa siłę i kondycję o 4, rzuty obronne przeciwko strachowi o 2 oraz zmniejsza AC o 2. Powoduje zmęczenie. Trwa 30s + (modyfikator kondycji * 6s)
Damage Reduction (poziom 2,5,8,...,20) - zdolność do redukowania obrażeń od 1 punktu do 7 (na 20 poziomie)
Uncanny Dodge (poziom 2) - tymczasowo dodaje +4 do klasy pancerza i do rzutów na refleks
Trap Sense (poziomy 3,6,9,...,18) - dodaje +1 do rzutów obronnych przeciwko pułapkom
Improved Uncanny Dodge (poziom 5) - tymczasowo dodaje +6 do klasy pancerza i do rzutów na refleks oraz chroni przez flankowaniem
Greater Rage (poziom 11) - bonus do siły i kondycji wzrasta do 6, bonus do rzutów przeciwko strachowi do 3
Intomidable Will (poziom 14) - w trakcie szału barbarzyńca uzyskuje dodatkowy bonus +4 do rzutów przeciwko urokom
Tireless Rage (poziom 17) - barbarzyńca nie odczuwa już zmęczenia po szale bojowym
Mighty Rage (poziom 20) - bonus do siły i kondycji wzrasta do 8, bonus do rzutów przeciwko strachowi do 4
Enhancements:
Barbarian Constitution I-III - zwiększa kondycję o 1-3
Barbarian Damage Boost I-IV - zwiększa zadawane obrażenia o 2-8 na 20s
Barbarian Damage Reduction Boost I-IV -zwiększa Damage Reduction do 6-15/-
Barbarian Desert Lore I-III - zwiększa odporność na ogień o 2-6
Barbarian Extend Rage I-IV - zwiększa czas trwania Rage o 25%-100%
Barbarian Extra Action Boost I-II - zwiększa możliwe użycia Action Boost o 1-2
Barbarian Extra Rage I-III - zwiększa możliwe użycia Rage o 1-3
Barbarian Frenzied Berserker I-III - prestige enhancement; barbarzyńca zyskuje zdolność Diehard (automatyczna stabilizacja) podczas szału bojowego. Ozywając dwuręcznych broni zwiększa szansę, że Glancing Blow aktywuje magiczne właściwości dzierżonego oręża. Dodatkowo poświęcając 10 HP może aktywować stan
Frenzy - sumuje się z Rage, zwiększa siłę o 2 punkty i sprawia, że ataki zadają dodatkowe 2k6 obrażeń, ale jednocześnie ranią za 1k3
Dodatkowo Frenzied Berserker II zwiększa mnożnik krytyków o 1, jeszcze bardziej zwiększa szansę na aktywacje magicznych właściwości broni podczas Glancing Blow oraz poprzez poświęcenie 10 HP może aktywować
Supreme Cleave - atakuje wszystkich pobliskich wrogów
Frenzied Berserker III zwiększa mnożnik krytyków o dodatkowy 1 punkt, zwiększa szansę na aktywacje magicznych właściwości broni podczas Glancing Blow oraz poświęcając 20 HP może aktywować stan
Death Frenzy - sumuje się z Rage, zwiększa siłę o 4, zasięg zagrożenia krytykiem o 1 oraz dodaje właściwość Greater Vicious do ataków (+4k6 obrażeń, ale rani siebie za 1k3)
Barbarian Hardy Rage I-III - zwiększa kondycję podczas trwania Rage o 1-3
Barbarian Improved Damage Reduction I-II - zwiększa istniejącą Damge Reduction o 1-2/-
Barbarian Intimidate I-IV - zwiększa skill Intimidate o 1-4
Barbarian Item Defense I-III - zmniejsza szansę na uszkodzenie przedmiotu o 25%-50%
Barbarian Jump I-IV - zwiększa skill Jump o 1-4
Barbarian Listen I-IV - zwiększa skill Listen o 1-4
Barbarian Might - capstone; zwiększa siłę o 2, zadawane obrażenia podczas Glancing Blow oraz szansę na aktywację magicznych własności broni podczas Glancing Blow
Barbarian Power Attack I-III - zwiększa efekt Power Attack o 1-3 (również zmniejsza szansę na trafienie o 1-3 )
Barbarian Power Rage I-IV - zwiększa siłę podczas Rage o 1-4 oraz zmniejsza AC podczas Rage o 1-4
Barbarian Resist Disease I-III - zwiększa rzuty obronne przeciwko chorobom o 1-3
Barbarian Resist Poison I-III - zwiększa rzuty obronne przeciwko truciznom o 1-3
Barbarian Sprint Boost I-IV - zwiększa szybkość biegania o 35%-50% na 20s
Barbarian Swamp Lore I-III - zwiększa odporność na kwas o 2-6
Barbarian Swim I-IV - zwiększa skill Swim o 1-4
Barbarian Toughness I-IV - zwiększa HP o 10-40 jeśli posiada się feat Toughness
Barbarian Tundra Lore I-III - zwiększa odporność na zimno o 2-6
Barbarian Willpower I-III - zwiększa rzuty obronne na wolę o 1-3 podczas trwania Rage
Improved Trap Sense I-IV - zwiększa rzuty obronne przeciwko pułapkom o 2-8