Cleric (Kapłan)Opis:Użytkownicy boskiej magii i uzdrawiacze, Kapłani mają szeroki wybór czarów do swojej dyspozycji. Skupiają się na leczeniu z różnych stanów i uzdrawianiu, ale potrafią także zniszczyć wroga przy pomocy swoich boskich mocy.
Gra solo: Bardzo łatwa.
Najważniejsze statystyki:Mądrość (
Wisdom) jest najważniejszym parametrem dla czarodzieja. Wysoka sprawia, że jego czary są trudniejsze do odparcia, zwiększa także punkty czarów (spell points/mana).
Charyzma (
Charisma) jest istotna jeśli chcemy częściej używać zdolności Odpędzania Nieumarłych (Turn Undead).
Cechy szczególne: Turn Undead,
Czary.
Kapłani używają boskiej magii i otrzymują wszystkie swoje czary wraz z awansowaniem na wyższe poziomy. Nie potrzebują ich przepisywać ze zwojów jak Czarodzieje ani nie muszą wybierać między nimi jak czynią to Wybrańcy Bogów (Favored Soul). Posiadają także zdolność Turning pozwalającą im odpędzać bądź niszczyć nieumarłych.
W przeciwieństwie do Czarodziei i Czarowników, Kapłani znają potężne zaklęcia leczące i mogą nosić ciężkie pancerze oraz tarcze, co zapewnia im lepszą ochronę niż innym użytkownikom czarów.
Kiedy Kapłan jest w tawernie bądź przy kapliczce może dopasować swoje czary do czekającego go zadania.
Statystyki:Hit Points: k8.
Skill Points: 2.
Skille klasowe:
Concentration - zwiększa szansę, że czar nie zostanie przerwany
Diplomacy - dzięki dyplomacji wrogowie atakują kogoś innego
Heal - pozwala ustabilizować nieprzytomną postać (z HP poniżej 0) oraz zwiększa ilość odzyskiwanego HP podczas odpoczynku przy kapliczce. Nie działa na Warforged
Typ czarów: divine (oparte na Wisdom, wymagany jej poziom to 10+poziom czaru, który chcemy rzucić (11 dla pierwszego poziomu czarów, 19 dla ostatniego); zalecana wartość: min 16)
Bronie: Simple Weapons.
Zbroje: Light Armor, Medium Armor, Heavy Armor, Shield (general).
Zdolności:
Turn Undead (poziom 1) - pozwala odpędzić bądź zniszczyć Nieumarłego. Najpierw wykonywany jest rzut na sprawdzenie jak silnego Undeada można odpędzić (maksymalna ilość tzw. kostek, która może mieć Undead; 1k20 + modyfikator Charyzmy), a później ilu z nich się uda (ile kostek łącznie; 2k6 + poziom Kapłana + modyfikator Charyzmy). Jeżeli Kapłan ma 2 razy więcej poziomów niż Undead kostek to go niszczy.
Enhancementy:
Bladesworn Transformation - daje premię +4 do siły (profane bonus), +4 do AC (natural bonus), +4 do rzutów na obrażenia (profane bonus), +10 do rzutów na wolę przeciwko magii działającej na umysł, biegłość w broniach simple i martial, BAB równy poziomowi kapłana, odporność na ataki z zaskoczenia i ciosy krytyczne (ale nie działają wtedy czary leczące), traci się zdolność rzucania czarów; działa 24s + 6s na poziom kapłana; dostępny tylko dla Warforged
Cleric Charisma I-II - zwiększa charyzmę o 1/2
Cleric Concentration I-IV - zwiększa skill Concentration o 1/2/3/4
Cleric Diplomacy I-IV - zwiększa skill Diplomacy o 1/2/3/4
Cleric Divine Cleansing I-III - daje bonus + 4/6/8 do rzutów na wytrwałość na krótki czas oraz usuwa trucizny i choroby/klątwe i ślepote/paraliż i petryfikację; używa jedno Turn Undead
Cleric Divine Healing I-III - daje innej postaci leczenie w wysokości 1k3/2k3/3k3 co 2s przez 30s; używa jedno Turn Undead
Cleric Divine Intervention - prestige enhancement; kosztem jednego Turn Undead możesz objąć opieką inną postać chroniąc ją przed śmiertelnymi ranami (jej HP nie może spaść poniżej -9 oraz kiedy jest nieprzytomna zostanie uleczona za 10-39HP; wtedy ochrona znika)
Cleric Divine Light I-III - kosztem jednego Turn Unded możesz zadać nieumarłym 6k6/12k6/18k6 obrażeń zamiast ich odpędzać
Cleric Divine Might I-IV - kosztem jednego użycia Turn Undead zwiększa obrażenia o 2/4/6/8 na okres 1 minuty; wymaga odpowiednio 14/16/18/20 charyzmy
Cleric Divine Vitality I-III - kosztem jednego użycia Turn Undead odnawia 3k4/5k4/7k4 +10 SP innej postaci
Cleric Energy of the Zealot I-IV - zwiększa Spell Points o 20/50/80/110
Cleric Extra Turning I - zwiększa użycia Turn Undead o 1/2/3/4 na dzień
Cleric Heal I-IV - zwiększa skill Heal o 1/2/3/4
Cleric Improved Empower Healing I-III - używanie Empowered Healing Spells kosztuje o 1/2/4 mniej SP
Cleric Improved Spell Penetration I-III - zwiększa poziom postaci o1/2/3 przy przezwyciężaniu Spell Resistance
Cleric Improved Turning I-III - zwiększa poziom Clerica o 1/2/3 przy używaniu Turn Undead
Cleric Life Magic I-IV - zwiększa efektywność czarów leczących oraz negatywnych o 10/20/30/40 %
Cleric Prayer of Incredible Life I - zwiększa mnożnik krytyków o 0.25/0.5/0.75 dla czarów leczących i negatywnych
Cleric Prayer of Incredible Smiting I - zwiększa mnożnik krytyków o 0.25/0.5/0.75 dla czarów światła i opartych na charakterze
Cleric Prayer of Life I-III - daje szansę na trafienie krytyczne w wysokości 3/6/9 % dla czarów leczących i negatywnych
Cleric Prayer of Smiting I-III - daje szansę na trafienie krytyczne w wysokości 3/6/9 % dla czarów światła i opartych na charakterze
Cleric Smiting I-IV - zwiększa efektywność czarów światła i opartych na charakterze o 10/20/30/40 %
Cleric Wand and Scroll Mastery I-IV - zwiększa efektywność różdżek, zwojów oraz przedmiotów rzucających czary o 25/35/45/55 %
Cleric Wisdom I-III - zwiększa mądrość o 1/2/3
Follower of Vulkoor - tylko Drowy; daje bonus +1 do trafienia używając shortswords oraz zdolność
Vulkoor's Champion - daje biegłość w używaniu shortswords innej postaci do następnego odpoczynku; używa jedno Turn Undead
Follower of the Lord of Blades - tylko Warforged; daje bonus +1 do trafienia używając greatswords oraz zdolność
Champion of the Lord of Blades - daje biegłość w używaniu greatswords sobie lub innej postaci do następnego odpoczynku; używa jedno Turn Undead
Follower of the Silver Flame - daje bonus +1 do trafienia używając longbows oraz zdolność
- daje biegłość w używaniu longbows sobie lub innej postaci do następnego odpoczynku; używa jedno Turn Undead
Follower of the Sovereign Host - daje bonus +1 do trafienia używając longswords oraz zdolność
Dol Dorn's Champion - daje biegłość w używaniu longswords sobie lub innej postaci do następnego odpoczynku; używa jedno Turn Undead
Follower of the Undying Court - tylko Elfy; daje bonus +1 do trafienia używając scimitars oraz zdolność
Champion of the Deathless - daje biegłość w używaniu scimitarss sobie lub innej postaci do następnego odpoczynku; używa jedno Turn Undead
Silver Flame Exorcism - próbujesz egzorcyzmować przybyszów z innych planów, którzy giną w świętych płomieniach w przypadku nieudanego rzutu obronnego lub są ciężko poparzeni jeśli rzut się powiedzie
Undying Call - tylko Elfy; używasz True Resurrection na martwych elfach lub Rise Dead na innych rasach
Unyielding Sovereignty - pozwala całkowicie wyleczyć cel oraz usuwa wszelkie negatywne efekty na postaci
Vulkoor's Avatar - tylko Drowy; pozwala przyzwać jednego ze sług twego boga aby zniszczył wrogów