@Inhis
Moje posty w tym temacie odnoszą się głownie do clerica, i czytać je należy w tym kontekście. Szczególnie post porównujący heal do cure pod względem many/efektywności.
Cytuj:
na CCW działaja itemy z potency
Na heal/mass heal też. Na 20 levelu Heal ze wszystkim AP enchami/potency itemem
bez empower healing kosztuje
~35 many a leczy ok
~300 hp. Cure critical wounds który jest najmocniejszym curem, w tych samych okolicznościach, z
włączonym max/empower uleczy cię za jakieś ~180 przy dobrych obrotach, a kosztuje ~65 many. Przy czym cast-time/cooldown Heal i CCW jest prawie taki sam (heal nieznacznie dłuższy). Czyli wydając prawie dwa razy many więcej, tracisz prawie połowę mocy (+efekty dodatkowe heala). Dodaj do Heala empower healing, i za cenę ~50sp masz 400-450 hp leczenia. Na niższych levelach przedstawia się to podobnie, z tym, że liczby leczone spadają. Przy mass cure/mass heal stosunek liczb wygląda praktycznie tak samo - jedyne co się różni, to cast-time, i dlatego trzeba używać mass curów w sytuacjach w których jest to konieczne.
Cytuj:
Nie czuję się komfortowo gdy healer czeka aż hp spadnie mi to 10%.
Ty nie masz się czuć komfortowo, tylko healorowi ma starczyć many
Póki nikt nie ginie, póty wszystko gra, choćby healer leczył dopiero gdy postaci zostanie 1hp.
Cytuj:
W praktyce jednak częściej widzę spadające na mnie czary typu cure niż heal, a może to ja nie potrafię ich odróżnić
Nie w praktyce, tylko w danej sytuacji. Jak party zbiera masywny damage, to logiczne, że cooldown i wolny cast-time massheala nie pozwoli na leczenie tylko i wyłącznie tym czarem. Natomiast i w praktyce, i w teorii heal/mass heal ma najlepszy stosunek efektywności do wydanej many i dlatego oszczędnie gospodarujący maną
cleric będzie ciskał heal/mass heal kiedy tylko sytuacja na to pozwala.
Cytuj:
nie gram i raczej klerem grać nie będę (prędzej fvs ale chyba też dam sobie spokój)
Polecam FvS - dużo większa zabawa z grania.