Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 02 Maj 2024, 21:25


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Inhis
Offline
 Temat postu: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 18 Gru 2009, 12:47  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
W sumie nie wiedziałem jak nazwać ten temat. Język angielski ma słowo "hint" i taki właśnie zbiór hintów chciałbym przedstawić. Oto i one:

1. Statystyki są raczej oczywiste - podstawa to charyzma(dawaj w nią zawsze maksymalną ilość punktów dla danej rasy). Istotne jest też Con (z samej klasy mamy mało hp i Con dostaje bonus do Concentration). Dodatkowo przydatne jest też Dex i Wis(jesli mamy feat: Force of Personality to Wis jest zbedny) dla savów. Nie miej jednak jeśli nie masz buildu 32 proponował bym przy wymaksowaniu cha i wpakowaniu reszty punktów w con.

2. Featy to bolączka sorcererów. Tych dobrych jest tka dużo, że trudno wybrć te 7 (lub 8 dla człowieka), które man się przydadzą. Z grupy featów, które trzeba mieć należy wymienić: Maximize, Empowerd (oczywiście nasze super dmg :D), Extended (buffy i czary czasowe takie jak firewall działają dłużej). Dodatkowo sorc bawiący się w czary ofensywne nie zadające dmg (zabijające na miejscu, kontrolujące, zatrzymujące moby w miejscu itp) powinien rozpatrzyć możliwość wzięcia Spell Penetration (jest tez druga wersja tego feata dająca to samo więc można mieć nawet +4 spell pen z featów), Heigtened (zwiększające DC każdego czaru do DC czaru o najwyższym poziomie jaki możemy rzucić) oraz Spell Focus: XXX (zwiększające DC z jednej konkretnej szkły magii). Dodatkowo są featy pozwalające nam dłużej przeżyć: Toughness (+23 hp i +20-40 hp z enhantmentsów w zależności od razy; jest to spory bonus ale wg mnie gdy już zdobędziemy odpowiedni sprzęt warto go wymienić na coś innego) i Force of Personality (bonus do will jest liczony na podstawie charyzmy, więc o will nie ma co się martwić; mimo, że will jest istotne to sorc może mieć go dużo o czym pisze poniżej i ostatecznie można grac bez tego featu).

3. Savy u sorca to głównie will i reflex. Bazowo Sorc na 20lvlu ma 12 will co jest sporą wartością, dodając do tego buffy oraz przedmiot +6wis (a takie coś sorc ma za darmo bo item z +150mana greensteal z shrouda to podstawa, a tam właśnie jest +6wis). Do tego grając warforgem jesteśmy odpowrni na wiele czarów opartych o will. Dodatkowo pomocne są czary takie jak fom (freedom of movement) i protect from evil. Jeśli chodzi o reflex to item z 6 dex zawsze warto mieć. Wiele osób twierdzi, że postacie nie mające evasion (czyli nie mogące uniknąć całego dmg czaru ofensywnego przy udanym rzucie na reflex, a jedynie połowę) nie potrzebują reflex bo i tak niewiele to da. U sorca mamy inaczej. Potrafimy sami sobie odpalić resistance oraz mamy fire/ice shield (jeden z buffów). I tak oto jeśli leci w nas fireball który ma zadać 300 dmg (dość dużo) to przy udanym reflex savie mamy już 150dmg później fire shield zmniejsza to do 75, następnie resistance redukuje do 45 i ewentualnie item o jeszcze 30 i dostajemy 15 dmg :P 400 czy 500 dmg to tez luz - przy 500 i udanym reflexie zostaje 65 dmg, już nie wspominając, że możemy mieć itemy pochłaniające część obrażeń od konkretnych żywiołów.

4. Skille. Najistotniejsze są UMD i Concentration. Dzięki temu pierwszemu wiele z czarów, które rzucamy rzadko (np czary teleportujące) można używać ze scrolli nie zajmując slota w naszej księdze. Dodatkowo trzeba wspomnieć, że dzięki temu będziemy mogli używać scroli/wandów leczących i ściągających wszelkiego rodzaju choroby i klątwy. 39 UMD to wartość do jakiej dążymy (scrolle leczące z szansą 100%). Concetration naturalnie jest fajne bo podczas walki nie jesteśmy wytrąceni ze skupienia i czary udają się niezależnie od tego co się dzieje. Ważny jest też Balance ale ja to olałem :) Przydatny skill ale jak dla mnie na 3cim miejscu. Po reinkarnacji łyknę księgę +2 do int na 7 lvlu i zacznę inwestować właśnie w Balance (wcześniej najzwyczajniej nie było mnie a to stać). Są też zwolennicy Diplomacy. Ja jednak tego nie polecam. Wiele osób przyznaje się , że mimo, że rozwijają ten skill to bardzo rzadko (a czasem nawet w ogóle) go używają. W teorii jest fajny ale działa przez 6 sec, jeśli wiesz jak to możemy grać bez potrzeby posiadania tego skilla.

5. Dobór czarów jest już Twoją broszką. Jedyne o czym trzeba pamiętać to czary na każdą okazje. Nie zawsze ogień będzie skuteczny, trzeba pomyśleć o innych żywiołach, a dalej o czarach zadających obrażenia niezwiązane z żywiołami i jak ktoś ma ochotę o czarach zabijających na miejscu :) Istotne są również czary CC (czyli kontrolujące grupę przeciwników, takie jak web - b.ważny czar) oraz buffy, o których będzie w następnym punkcie. Niżej podaje 2 tematy(na forum ddo.com jest ich zancznie więcej), o które można się opierać. Naturalnie nie ma uniwersalnego zestawu czarów dla wszystkich, ale można przeczytać opinie i stworzyć swój własny.

http://forums.ddo.com/showthread.php?t=230250
http://forums.ddo.com/showthread.php?t=225715

6. Buffy można podzielić na 2 grupy: działające długo i krótko. Te drugie są zwykle silniejsze (Displemence, fire/ice shield, haste) warto jest mieć je zapamiętane. Początkowo ze względu na ilość many ciężko mieć je włączone je mieć włączone cały czas. Później jednak gdy spełnisz punkt 3 i posiadając odpowiedni feat (Extended spell) na 20 poziomie te buffy będą utrzymywał się przez 4 min i w zadzie będziemy w stanie je mieć włączone cały czas(a fire/ice shield w zależności od questa/potrzeby). Jeśli chodzi o długie buffy (stoneskin, jump, protection form elements, greater heroism) to naturalnie warto je mieć. Nie mniej jednak jesteśmy sorcererem i mamy po 4 czary na poziom. Czasem warto rzucać czar, którzy rzucamy kilka razy na cały quest z różdżki bądź ze scrolla i dzięki temu mieć dodatkowy wolny slot - szczególnie ten z wyższego poziomu czarów. Często ludzie robią tak z stoneskin i greter heroism. Należy też wspomnieć o nightshield i shield. Nigdthshield jest fajne na początku gry bo daje nam +3 do savów ale później traci swoją użyteczność (o tym niżej, przy opisie sprzętu), shield daje +4 do AC ale ponieważ sorc raczej ma nikłe szanse na uzyskanie sensownego AC to nie jest to istotny bonus. Nie mniej jednak czary te chronią nas przed czarami typu missle (wiele osób o tym zapomina) i warto jest mieć włączony przynajmniej jeden z tych czarów.

7. Staraj się rzucać czary podczas skoku. Dzięki temu unikniesz spowolnienia związanego z rzucaniem czarów - skacząc poruszasz się zawsze z tą samą prędkością. Przydaje się do tego też feathef fall (z przedmiotu bądź czaru) - można dłużej być w powietrzu a nawet kontrolować swój lot oraz czar jump dający nam spory bonus do skoku (nawet +30!). Obecnie ten efekt jest nieco osłabiony ale nadal opłaca się rzucać czary podczas skoku i ogólnie jak najwięcej skakać.

8. Gdy osiągniesz 12 lvl (można wcześniej) naucz się grać z włączonym maximize i empowerd (a przynajmniej z tym pierwszym) cały czas. Wbij trochę enhantów w te featy by tracić mniej many.

9. Gdy spełnisz punkt wyżej naucz się oszczędzać manę. Nie patrz na ilość killsów jaką osiągasz w queście - po prostu staraj się używać many wtedy gdy się to opłaca. Gdy widzisz że melee mogą załatwić moba (lub grupę) w kilka sekund bez większych strat nie rób nic - pozwól by zostało Ci sporo many na końcową walkę. Dodatkowo często Twój frost lance zostawi mobowi 10% hp, często lepiej dać mu spokój i zaatakować innego moba by obaj mieli po 10% hp i byli do załatwienia w mgnieniu oka przez pozostałych członków drużyny

10. Jakie bonusy warto jest mieć w przedmiotach? Naturalnie wszystkie te, które polepszają nasze czary. Czyli wszelkiego rodzaju +DC, + Spell Pen, + Dmg, + lore, +Cha i wiele innych. Przydatne też są bonusy zwiększające hp czyli +Con i flase life. Należy nie zapominać o fortyfikacji (heavy fortification), o ile nasz stoneskin osłabi mocno zwykłe ataki przeciwnika o tyle trafienie krytyczne może nas powalić, nie dając nawet szansy healerowi nas wyratować. Przydatny jest też deth ward chroniący nas przed czarami uśmiercającymi natychmiast, potocznie nazywanymi instakill (przykładem może być finger of deth). Bonusy typu resistance też są mile widziane, ale do póki nie dają wartości większej niż 3 nie są zbyt dobre bo na pierwszym poziomie czarów mamy night shield które daje nam +3 do wszystkich savów i nie sumuje się z przedmiotami.

11. Zanim wybierzesz sobie podklasę zastanów się czy Ci się to opłaca (ja wybrałem i sam nie wiem czy dobrze zrobiłem). Osobą rozpoczynającym zabawę z ddo mocno odradzam mieszanie sorcerera z czymkolwiek(zaawansowani gracze zwykle są zdania, że splash się nie opłaca). Sensowne podklasy dla standardowego Sorcerera (nie melee)
a) 2 lvle rogue - jeśli bierzemy tę kombinację to pierwszy poziom rogue warto wziąć już na początku by UDM stało się klasowym skillem, kolejny lvl daje nam evasion czyli gdy uda nam się reflex save unikamy całych obrażeń, są jeszcze inne rzeczy ale nie są tak istotne. Trzeba pamiętać, że dobry czysty sorcerer też może nazbierać wystarczająco dużo UMD. Naturalnie evasion jest przydatne. Pamiętać trzeba, że słynne evasion niewiele da bez dobrego poziomu reflex save, gdy nie będziemy mieli sukcesów robiąc test na reflex to nie dostaniemy z niego żadnego zysku.
b) 2 lvle monka - evasion, 2 dodatkowe featy, parę punktów do saves, dodatkowe AC z wisdom jeśli nie mamy tarczy i zbroi. Dodatkowe featy są tylko z grupy material arts ale należy do niej toughness, który jest często rekomendowany dla sorca, drugi feat to już kwestia upodobań. AC i tak nie wyciągniemy odpowiedniego więc wspomniany bonus jest raczej mało istotny. Evasion jest jak zwykle fajne i jak u rogue trzeba pamiętać o reflex save.
c) 2 lvle paladyna (to mam, a raczej miałem) - mocne savy (bonus z charyzmy dolicza się do każdego z nich i łatwo otrzymać 30/30/30), dodatkowe leczenie (raz na dzień ale za to nawet po 150 hp), trochę hp i aura. Savy są fajne, zawsze wygodniej się gra. Pozostałe bonusy to tylko drobne dodatki.
Są też możliwości kombinowania z wariorem ale to otrzymujemy raczej postać melee niż normalnego castera i tu się nie wypowiem bo nie wiele wiem o tej kombinacji. Trzeba pamiętać, że robiąc spalsha (czyli wieloklasowca) tracimy kilka istotnych rzeczy. Są nimi np punkty w spell penetration (jeden mniej poziom to jeden mniej punkt przy pokonywaniu Spell Resisthttp://ddowiki.com/page/Spell_resistance przeciwnika), trochę many (to nie jest aż takie bolesne bo później jest jej sporo), mniej czarów (z tym tez żyć można ale boli mniejsza ilosc czarów z 9lvlu), mniejsze dmg pewnej grupy czarów (przy 2 lvlach z innej klasy wychodzi 10% dmg więc nie jest źle ale to nadal minus). Dodatkowo tracimy Capstone, który nieźle poprawia nasze dmg. Można wyciągnąć stąd wniosek, że sorc idący tylko w dmg (spell penetration jest wtedy zbędne i nie potrzebujemy aż tylu czarów) raczej nie traci wiele. Trzeba sobie tylko zadać pytanie czy zysk jest wystarczająco duży. Problem w tym, że jest spora grupa sytuacji, w których bez czarów wymagających Spell Penetretion jesteśmy najzwyczajniej bezużyteczni lub robimy po 10 dmg. Sorcerer nastawiony na rzucanie każdego rodzaju czarów nie traci dmg (a jeśli to są to grosze), a jest się w stanie znaleźć we wielu sytuacjach bardziej pomocny niż pure dmg.Trzeba się dokładnie zastanowić zanim zrobimy spalsha z inną klasą :)

12. Rasy. Są 3 sensowne (człowiek, drow i warforge) oraz jedna trickowa (halfling). Do sorcerów grających melee można używać też dwarfa, ale jak mówiłem nad tym typem gry rozwodzić się nie będę.
a) Człowiek jest fajny bo dostajemy dodatkowe punkty do skilli dzięki czemu można oszczędzić na Int (u sorca poza skillami Int jest właściwie bezużyteczny). Człowiek może też jako jedyna z ras dodać sobie 1 punkt do charyzmy z enhantmentsów. Dostajemy też na początku dodatkowy feat, których sorcerer tak bardzo potrzebuje.

b)Jeśli chodzi o drowa to fajną rzeczą jest fakt , że możemy zacząć z 20 charyzmy. Przydatne też może być fakt, że mamy 32 punktowy build za darmo. Osobom rozpoczynającym przygodę z ddo i nie mającym zamiaru kupować buildu 32 polecam najpierw zrobić inna postać (np healera by szybko nabić poziom albo wizzarda by poznać czary i alternatywną klasę czarującą), zdobyć 400 favor (nie jest aż tak trudno) i rozpocząć grę drowme. O ile fakt czy lepszy jest drow czy człowiek 32pkt jest kwestią dyskusyjną o tyle nie ma wątpliwości, że człowiek z 28build jest po prostu słabszy (by mieć 32 build trzeba albo nazbierać 1750 favor albo kupić tę opcję za realna kasę)

c) Kolejną możliwością jest Warforge. Ma on niestety -2 do charyzmy ale za to +2 do kondycji. Ponadto może się reperować, więc możemy używając odpowiednich czarów leczyć się sami (to naprawdę spory plus). Ma też enchantmentsy związane z featem Tothness (nawet +40hp). Posiada też odporność na czar ograniczające ruch. Ludzie twierdzą, że tą rasa przy odpowiedniej kombinacje sprzętu i buffów może grać nie martwiąc się o savy typu will (i ja ostatnimi czasy jestem w stanie w to uwierzyć). Ostatecznie te bonusy rekompensują znacznie minus do charyzmy. Ta rasa jest niewątpliwie najlepsza dla sorca chcącego grać często solo.

d) Zostaje nam jeszcze halfling. Tu chyba najważniejsze jest to, że ta rasa z jakiś powodów radzi sobie lepiej od innych używając czaru "Meteor Swarm" jest to na tyle ważne, że zdecydowała się na tę rasę już konkretna grupa osób. Nie polecam tej rasy początkującym - sam też zapewne nigdy jej nie wezmę (nigdy nie mów nigdy ^^)

Co jest lepsze? Ciężko powiedzieć... Warto jest porównać drowa z chumanem 32pkt bo wf (warforge) to trochę inna para kaloszy. Człowiek niestety nie ma tyle Cha co drow. Nie mniej jednak może tę różnice zmniejszyć do 1 dzięki enhantmentsowi. Trzeba też pamiętać, że nie jest do darmowa operacja bo kosztuje nas punkty enhantmentsowe, za które moglibyśmy podnieść np szanse critickala sporej grupy czarów. Pod koniec gry Cha jest istotne z punktu widzenia DC i ten 1 punkt różnicy czasami będzie sprawiał, że drow będzie miał lepsze DC o jeden albo takie samo (jeśli człowiek będzie miał 39Cha a drow 38 przy tym samym sprzęcie to DC będzie takie samo). Z drugiej strony człowiek dostaje dodatkowy feat. To bardzo duży bonus. Może za niego wziąć feata zwiększającego DC odpowiedniej grupy czarów, uzyskując w tej grupie takie samo DC jak drow albo i lepsze(parzysta/nieparzysta ilość Cha). Może też naturalnie wziąć inny feat (np kolejny spell pen), i wtedy ciężko porównywać obie opcje i wszystko staje się kwestią stylu gry i upodobań. Human nie musi się tez martwić Int bo ze względu na swój bonus może zostawić te wartość na poziomie 8 i rozwijać 2 skille. Dodatkowo drow ma -2 do Con więc maksymalnie na starcie możemy mieć 16, czyli 20 mniej hp. Da się z tym żyć ale to nadal minus. Ostatecznie drow ma swoje mocne +2 Cha przeciw wielu bonusom człowieka. Na prawdę trudno jest mi powiedzieć co jest lepsze. Jeszcze kilka słów o wf. Jeśli myślicie, że ta rasa ma 3cie miejsce w rankingu ras dla sorca to się grubo mylicie :). Ten twardziel może się sam leczyć, nieporównywalnie lepiej niż inna rasa używająca scrolli lub wandów. Scrolle trzeba wziąć do reki, a następni użyć by później znów ubrać broń. Czary typu repair działają natychmiast i nie trzeba się niczym martwić. Mocnym bonusem jest też niewrażliwość na wiele czarów, już wcześniej o tym pisałem. Należy jednak dodać, że will save jest najistotniejszym savem sorca. Sorc żyje dopóki biega, gdy coś go zatrzyma (a tak często działają czary typu will) staje się łatwym celem. Dodatkowo czary instakill (czyli zabijające natychmiastowo) oparte są równiejszy o will. O ile jesteśmy w stanie przeskoczyć nadlatującego fireballa o tyle nie za bardzo jest co robić gdy ktoś rzuci na nas finger of deth. Dodatkowo WF ma dużo więcej hp niż pozostałe rasy (+2 Con +4xtoughness enh = + 60hp) . Wszystkie te bonusy stawiają go na pierwszym miejscu jeśli chodzi o grę solo. Dodatkowo wf sorc może mieć zupełnie inny styl gry niż człowiek czy drow i skakać w samym środku zadymy :)

Czekam na konkretne uwagi :)

Gdyby jakieś skróty wymagały rozwinięcia lub jakieś pojęcia były nie znane/zrozumiałe to proszę pisać. Jeśli jest tez coś do dodania to chętnie wysłucham propozycji.


Ostatnio edytowany przez Inhis, 18 Gru 2009, 15:02, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil E-mail  
 
Kamyker
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 18 Gru 2009, 14:47  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 14 Lis 2009, 22:56
Posty: 410
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wrocław

Serwer: Hardcore
Postacie: Kamyker Fighter 12lvl, Diebot d'Nuke Sorcerer 10 lvl, Urdak TWF 8lvl, Soramo d'Nuke (CCer) 2lvl
Opis: Farmer TP, Lider postów w 2010
Płeć: Facet
Dobry art. Zaskoczył mnie pierwszy pkt. :P

A z nazwą tematu to może lepiej porady, a nie tricki.


:brodacz: Aktualnie nie gram :brodacz:
Zająłem się koszykówką, grafiką 3d i (lekko :p) szkołą.
I słuch po nim zaginął...
Góra
 Profil E-mail  
 
Faust
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 18 Gru 2009, 17:28  
Awatar użytkownika

Miejscowy Bohater

Miejscowy Bohater

Rejestracja: 12 Gru 2009, 19:49
Posty: 47
Favor: Neutralny
Miejscowość: Oborniki Śląskie/Wrocław

Serwer: Hardcore
Postacie: Giulio
Morgemil
Euphie
Opis: Inquisitor
Płeć: Facet
Myślę, że zawarłeś tutaj wiele istotnych informacji na temat gry sorcererem. Podoba mi się pomysł połączenia z Paladynem i nie ukrywam, że chętnie bym go osobiście przetestował :p co do ras - elf również byłby okej ze względu na +2 DEXa ^^
Góra
 Profil E-mail  
 
Recca
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 18 Gru 2009, 17:54  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 09 Paź 2009, 14:57
Posty: 277
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Recca, Tiviel, Recster, Tinuvel
Płeć: Facet
No akurat +2 do dexa kosztem kondycji to słaby pomysł, szczególnie z racji małej ilości hp casterów.


Edit:
@down
Właśnie elfa miałem na myśli:)


Ostatnio edytowany przez Recca, 19 Gru 2009, 00:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 18 Gru 2009, 21:11  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
Faust napisał(a):
Myślę, że zawarłeś tutaj wiele istotnych informacji na temat gry sorcererem. Podoba mi się pomysł połączenia z Paladynem i nie ukrywam, że chętnie bym go osobiście przetestował :p co do ras - elf również byłby okej ze względu na +2 DEXa ^^


recca napisał(a):
No akurat +2 do dexa kosztem kondycji to słaby pomysł, szczególnie z racji małej ilości hp casterów.


Drow ma +2 do dexa i ponad to +2 do charyzmy. Jego - 2 do kondycji można zrównoważyć enhentmentsami rasowymi, które nie są dostępne dla np człowieka. Ostatecznie można otrzymać drowa z taką samą ilością hp co człowiek mając 2 punkty charyzmy mniej. Różnica będzie tylko w modyfikatorze, a więc i w skillach zależnych od kondycji - ta jednak będzie wynosiła tylko 1.
Elf takowej możliwości nie ma, mało tego nawet nie ma zwiększonej charyzmy - w standardowym buildzie sorca po prostu się nie kalkuluje.

Trzeba też zaznaczyć, że Dex jest niezbyt znaczącą cechą u sorcerera. Reflex save przy dobrym stylu gry jest zbędny. Jeśli nawet rozpatrujemy szczególne przypadki, w których będzie nam potrzebny to bez evasion (można go dostać przy splashu z monkiem czy rogue) będzie jeszcze mniej użyteczny. Inna sprawa, że Dex daje nam AC. Problemem jest jednak uzyskanie minimum 55 AC w końcowym etapie gry. Jeśli z Twoich klakulacji wynika, że nie osiągniesz tego minimum to lepiej nie zabieraj się za branie czegokolwiek co daje AC.

Elf jest sensownym rozwiązaniem w jednym wypadku - gdy robimy arcain archera (caster + ranger). Nie mnie jednak nie polecam. Ta kombinacja jest słaba w ddo.

Hehe, znów się rozpisałem ;)
Góra
 Profil E-mail  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 21 Mar 2010, 09:47  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
Pisze posta pod postem bo temat mocno odświeżyłem. Zapraszam do dyskusji. Wydaje mi się, że za jakiś niedługi czas będzie to można wrzucić na stronę.
Góra
 Profil E-mail  
 
Hexer
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 21 Mar 2010, 19:52  
Awatar użytkownika

Wielki Mentor

Wielki Mentor

Rejestracja: 19 Sie 2009, 17:30
Posty: 457
Favor: Pomocny

Serwer: Hardcore
Postacie: .
Franek Kimono
Hexer
Tryb
Chivay Zoltan
Jaskier Pankratz
Czarus
Płeć: Facet
Inhis napisał(a):
1. Staraj się rzucać czary podczas skoku. Dzięki temu unikniesz spowolnienia związanego z rzucaniem czarów - skacząc poruszasz się zawsze z tą samą prędkością. Przydaje się do tego też feathef fall (z przedmiotu bądź czaru) - można dłużej być w powietrzu a nawet kontrolować swój lot oraz czar jump dający nam spry bonus do skoku (nawet +30!).


Tak było kiedyś, teraz to nie daje aż takiej różnicy. Nawet podczas skoku postać jest spowalniana podczas rzucania czaru. Jest to wynikiem kombinacji Turbine by wyeliminować skaczących jak żabki casterów.

Inhis napisał(a):
a) 2 lvle rogue - ..............
b) 2 lvle monka - evasion .............


Tutaj należy wspomnieć jeszcze o zadbaniu o reflex saves. Nic z evasion jak się nie robi save. Tutaj sprawdza się Drow z porządnym DEX. W sumie sorc, którym najwięcej grałem to właśnie drow z niezłym DEX i gorszym CON. Nie miał evasion ale robił reflex save często co pozwalało przeżyć i tak przy 50% obrażeń. Zawsze po tym mogłem sobie odpalić Heal ze scrolla i było OK.

Inhis napisał(a):
8. Statystyki są raczej oczywiste - podstawa to charyzma(dawaj w nią zawsze maksymalną ilość punktów dla danej rasy). Istotne jest też Con (z samej klasy mamy mało hp i Con dostaje bonus do Concentration). Dodatkowo przydatne jest też Wis i Dex dla savów. Nie niej jednak jeśli nie masz buildu 32 proponował bym przy wymaksowaniu cha i wpakowaniu reszty punktów w con.


Wis? Po co? Dużo lepiej się nastawić na stratę feat na Force of Personality i mieć takie Will Saves, że mało kiedy sie nie obroni. Sorc z failed will save to martwy sorc. :)

Inhis napisał(a):
b)Jeśli chodzi o drowa to fajną rzeczą jest fakt , że możemy zacząć z 20 charyzmy. Istotne jest też że jeżeli weźmiemy feat Toughness to dojdą nam 2 enhantmentsy dodające po 10hp.


Człowiekowi też. W dodatku jak ktoś weźmie jako jeden z bonusów człowieka CON to nie 2 a 3 poziomy Racial Toughness ma on dostępne. Drow będzie mieć zawsze tylko 2 a WF może mieć 4 (jak weźmie oba racial CON).

Inhis napisał(a):
c) Kolejną możliwością jest Warforge. Ma on niestety -2 do charyzmy ale za to +2 do kondycji. Ponadto może się reperować, więc możemy używając odpowiednich czarów leczyć się sami (to naprawdę spory plus).


Spory?! To jest potężny PLUS! WF nie ma AC a duży CON, jest takim "barbarianem" casterów. I w dodatku na wyższych poziomach ma reconstruct, czar, który potrafi mu wypełnić czerwony pasek na max jednym rzutem. To jest główny powód, że WF sorc to jedna z najpotężniejszych kombinacji.

Inhis napisał(a):
Człowiek niestety nie ma tyle Cha co drow. Nie mniej jednak może tę różnice zmniejszyć do 1 dzięki enhantmentsowi. Trzeba też pamiętać, że nie jest do darmowa operacja bo kosztuje nas punkty enhantmentsowe, za które moglibyśmy podnieść np szanse critickala sporej grupy czarów. Do tego mimo wszystko trzeba się pogodzić z tym, że drow będzie miał większe DC o 1 bo człowiek zwykle będzie posiadał nieparzystą ilość cha. Ostatecznie w tym przypadku przeważa drow.


W czasach jak to dokładniej analizowałem i cap był na poziomie 16 człowiek i drow mieli taką samą CHA na końcu z jednym wyjątkiem, w Abbot raid jest trinket, który dodaje do wszystkich stats 1 punkt. Czyli, zakładając oczywiście parzystą wartość, w/g tamtejszych wyliczeń było:

Drow - 20 + 3 + 4 + 9 + 3 = 39 co oznacza 38 i extra 6 punktów na enhancements
Człowiek - 18 + 3 + 4 + 9 + 3 + 1 = 38

Z różnic obecnie to jest 1 extra punkt na poziomie 20 i tomy są +4 a nie +3. Jak jeszcze o czymś nie zapomniałem to nadal jest to prawdą, tylko, że obaj mają MAX na 40. Proszę mi wytknąć jak zapomniałem, bo sam chciałbym wiedzieć. :)

Inhis napisał(a):
Human nie musi się tez martwić Int bo ze względu na swój bonus może zostawić te wartość na poziomie 8 i rozwijać 2 skille.


Człowiek ma extra skill point co poziom ale nie w stosunku do Drowa, bo Drow ma 10 INT zamiast 8 co daje tyle samo skill points w obu wypadkach.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Recca
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 21 Mar 2010, 21:59  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 09 Paź 2009, 14:57
Posty: 277
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Recca, Tiviel, Recster, Tinuvel
Płeć: Facet
Hexer napisał(a):
W czasach jak to dokładniej analizowałem i cap był na poziomie 16 człowiek i drow mieli taką samą CHA na końcu z jednym wyjątkiem, w Abbot raid jest trinket, który dodaje do wszystkich stats 1 punkt. Czyli, zakładając oczywiście parzystą wartość, w/g tamtejszych wyliczeń było:

Drow - 20 + 3 + 4 + 9 + 3 = 39 co oznacza 38 i extra 6 punktów na enhancements
Człowiek - 18 + 3 + 4 + 9 + 3 + 1 = 38

Z różnic obecnie to jest 1 extra punkt na poziomie 20 i tomy są +4 a nie +3. Jak jeszcze o czymś nie zapomniałem to nadal jest to prawdą, tylko, że obaj mają MAX na 40. Proszę mi wytknąć jak zapomniałem, bo sam chciałbym wiedzieć. :)


No jeszcze dochodzą bonusy z exceptional z tod setów (+3 łącznie), i może jakiś epic item z +7 cha jest co sorc może nosić (epic vambracers więc pomijam).
Góra
 Profil  
 
Inhis
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 21 Mar 2010, 22:49  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 23 Sie 2009, 01:12
Posty: 262
Favor: Dostrzeżony

Serwer: Hardcore
Postacie: Inhiss 8wiz/2rogue (reincarnated form sorc)
Inhissss 12lvl clerick
Opis: Oficer Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
Recca napisał(a):
Hexer napisał(a):
W czasach jak to dokładniej analizowałem i cap był na poziomie 16 człowiek i drow mieli taką samą CHA na końcu z jednym wyjątkiem, w Abbot raid jest trinket, który dodaje do wszystkich stats 1 punkt. Czyli, zakładając oczywiście parzystą wartość, w/g tamtejszych wyliczeń było:

Drow - 20 + 3 + 4 + 9 + 3 = 39 co oznacza 38 i extra 6 punktów na enhancements
Człowiek - 18 + 3 + 4 + 9 + 3 + 1 = 38

Z różnic obecnie to jest 1 extra punkt na poziomie 20 i tomy są +4 a nie +3. Jak jeszcze o czymś nie zapomniałem to nadal jest to prawdą, tylko, że obaj mają MAX na 40. Proszę mi wytknąć jak zapomniałem, bo sam chciałbym wiedzieć. :)


No jeszcze dochodzą bonusy z exceptional z tod setów (+3 łącznie), i może jakiś epic item z +7 cha jest co sorc może nosić (epic vambracers więc pomijam).


http://www.ddoer.com/guide/max/charisma
Tam tylko trzeba dodać te +7 z epickich itemów. Ostatecznie wychodzi na to, że max to 48 u drowa. Naturalnie to jest tylko hipotetyczna sytuacja. Raczej Alchemy potów nikt nosić nie będzie na cały quest, a bez nich wychodzi nie parzyście. Z drugiej strony jednak ten cape który daje +7cha nic poza tym nie daje a jest dość trudny do zdobycia.

Ale nie to jest istotne. Wszystko zależy od gearu ale drow nigdy nie będzie gorszy, a najgorszym przypadku taki sam. Liczyć to sobie możemy ale przez 50% czasu zbywania sprzętu to drow będzie miał +1 dc (tak zgrubnie licząc prawdopodobieństwo;)). Na koniec (o ile będzie koniec) też będzie albo tak albo tak. To czy się to opłaca to już kwestia własna


Hexer napisał(a):
Inhis napisał(a):
1. Staraj się rzucać czary podczas skoku. Dzięki temu unikniesz spowolnienia związanego z rzucaniem czarów - skacząc poruszasz się zawsze z tą samą prędkością. Przydaje się do tego też feathef fall (z przedmiotu bądź czaru) - można dłużej być w powietrzu a nawet kontrolować swój lot oraz czar jump dający nam spry bonus do skoku (nawet +30!).


Tak było kiedyś, teraz to nie daje aż takiej różnicy. Nawet podczas skoku postać jest spowalniana podczas rzucania czaru. Jest to wynikiem kombinacji Turbine by wyeliminować skaczących jak żabki casterów.

Inhis napisał(a):
a) 2 lvle rogue - ..............
b) 2 lvle monka - evasion .............


Tutaj należy wspomnieć jeszcze o zadbaniu o reflex saves. Nic z evasion jak się nie robi save. Tutaj sprawdza się Drow z porządnym DEX. W sumie sorc, którym najwięcej grałem to właśnie drow z niezłym DEX i gorszym CON. Nie miał evasion ale robił reflex save często co pozwalało przeżyć i tak przy 50% obrażeń. Zawsze po tym mogłem sobie odpalić Heal ze scrolla i było OK.


Masz racje. W najbliższym czasie to doedytuję. Evasion jak najbardziej wymaga reflex (dex) i też da się bez niego żyć przy wszystkich buffach sorca. Co do jumpa to nadal warto rzucać fb podczas lotu. Im włużej jesteś w powietrzu tym trudniej Cię trafić. Chyba nie mówię niczego źle? Może obecnie nie jest tak dajnie ale chyba nadal lepiej?
Hexer napisał(a):

Inhis napisał(a):
8. Statystyki są raczej oczywiste - podstawa to charyzma(dawaj w nią zawsze maksymalną ilość punktów dla danej rasy). Istotne jest też Con (z samej klasy mamy mało hp i Con dostaje bonus do Concentration). Dodatkowo przydatne jest też Wis i Dex dla savów. Nie niej jednak jeśli nie masz buildu 32 proponował bym przy wymaksowaniu cha i wpakowaniu reszty punktów w con.


Wis? Po co? Dużo lepiej się nastawić na stratę feat na Force of Personality i mieć takie Will Saves, że mało kiedy sie nie obroni. Sorc z failed will save to martwy sorc. :)

Oj zapytaj każdego sorca czego mu barkuje najbardziej. Wielu Ci odpowie, że featów. To nie wizzard. A will save wcale nie trzeba dużo by być skutecznym. Jeśli masz 10wis startowo +2wis tome + 6wis item (shrouds con opp z 300 mana daje 6 wis za free) +5 gh +5 item +12 startowe (tak, sorc ma tego sporo) + 1(2) luck = 27(28) a to nie jest specjalnie mało. Do tego ubieramy deth blocka albo wyklikujemy dethwarda, poprawiamy protection from evil i fom. Będzie b. mało sytuacji gdy ktoś faktycznie nas oszuka jeśli chodzi o will. Takie jest moje zdanie :)
Hexer napisał(a):

Inhis napisał(a):
b)Jeśli chodzi o drowa to fajną rzeczą jest fakt , że możemy zacząć z 20 charyzmy. Istotne jest też że jeżeli weźmiemy feat Toughness to dojdą nam 2 enhantmentsy dodające po 10hp.

Człowiekowi też. W dodatku jak ktoś weźmie jako jeden z bonusów człowieka CON to nie 2 a 3 poziomy Racial Toughness ma on dostępne. Drow będzie mieć zawsze tylko 2 a WF może mieć 4 (jak weźmie oba racial CON).


Właśnie kurcze tak mi się wydawało ale w ddowiki tego nie było. Ile chuman ma tych enhów? O +1 con też wspomnieć trzeba będzie.
Hexer napisał(a):

Inhis napisał(a):
c) Kolejną możliwością jest Warforge. Ma on niestety -2 do charyzmy ale za to +2 do kondycji. Ponadto może się reperować, więc możemy używając odpowiednich czarów leczyć się sami (to naprawdę spory plus).


Spory?! To jest potężny PLUS! WF nie ma AC a duży CON, jest takim "barbarianem" casterów. I w dodatku na wyższych poziomach ma reconstruct, czar, który potrafi mu wypełnić czerwony pasek na max jednym rzutem. To jest główny powód, że WF sorc to jedna z najpotężniejszych kombinacji.

Powinienem używać mocniejszych czasowników :P? Właśnie uważam, że ten bonus stawia tę rasę na równi z 3 pozostałymi (jak nie wyżej) przebijając nawet swoje -2cha. Myślisz, że po tym opisie ktos może pomysleć, że to jest taki troszkę lepszy heal scroll :P?
Góra
 Profil E-mail  
 
Hexer
Offline
 Temat postu: Re: Kilka przydatnych tricków u Sorcerera
PostWysłany: 22 Mar 2010, 00:20  
Awatar użytkownika

Wielki Mentor

Wielki Mentor

Rejestracja: 19 Sie 2009, 17:30
Posty: 457
Favor: Pomocny

Serwer: Hardcore
Postacie: .
Franek Kimono
Hexer
Tryb
Chivay Zoltan
Jaskier Pankratz
Czarus
Płeć: Facet
Recca napisał(a):
Hexer napisał(a):
W czasach jak to dokładniej analizowałem i cap był na poziomie 16 człowiek i drow mieli taką samą CHA na końcu z jednym wyjątkiem, w Abbot raid jest trinket, który dodaje do wszystkich stats 1 punkt. Czyli, zakładając oczywiście parzystą wartość, w/g tamtejszych wyliczeń było:

Drow - 20 + 3 + 4 + 9 + 3 = 39 co oznacza 38 i extra 6 punktów na enhancements
Człowiek - 18 + 3 + 4 + 9 + 3 + 1 = 38

Z różnic obecnie to jest 1 extra punkt na poziomie 20 i tomy są +4 a nie +3. Jak jeszcze o czymś nie zapomniałem to nadal jest to prawdą, tylko, że obaj mają MAX na 40. Proszę mi wytknąć jak zapomniałem, bo sam chciałbym wiedzieć. :)


No jeszcze dochodzą bonusy z exceptional z tod setów (+3 łącznie), i może jakiś epic item z +7 cha jest co sorc może nosić (epic vambracers więc pomijam).


Inhis napisał(a):
No jeszcze dochodzą bonusy z exceptional z tod setów (+3 łącznie),


A czy bonusy z ToD to nie są przypadkiem typu Exceptional? Bo jeśli tak to nie powinny się dodawać ze Shroud, które już ująłem jako +9. W dodatku te +9 nie jest jakieś kosmicznie trudne do zdobycia. Profane bonus to ten z trinkietu z Abbota, który odrzuciłem jako zbyt upierdliwy. Szczerze to wolę Head of the Good Fortune zamiast, szczególnie na WF.

Inhis napisał(a):
i może jakiś epic item z +7 cha jest co sorc może nosić (epic vambracers więc pomijam).


Póki co bardziej mnie bawi TR niż granie epickich poziomów. Wiem, jestem trochę do tyłu w kwestii epickich itemków.

Inhis napisał(a):
http://www.ddoer.com/guide/max/charisma
Tam tylko trzeba dodać te +7 z epickich itemów. Ostatecznie wychodzi na to, że max to 48 u drowa.


Wybacz, ale takie CHA to dla mnie bzdura. Co mi z tegu, że potkiem podniosę to na 15 minut? Nigdy nie planuję nic na takie bardzo czasowe bonusy z potków, już taki jestem i nie bawi mnie to. :)

Inhis napisał(a):
Ale nie to jest istotne. Wszystko zależy od gearu ale drow nigdy nie będzie gorszy, a najgorszym przypadku taki sam. Liczyć to sobie możemy ale przez 50% czasu zbywania sprzętu to drow będzie miał +1 dc (tak zgrubnie licząc prawdopodobieństwo;)). Na koniec (o ile będzie koniec) też będzie albo tak albo tak. To czy się to opłaca to już kwestia własna


Wszystko się zgadza. ALe jak pisałem te +9 ze Shroud nie jest jakieś strasznie trudne a i +3 tome ma szansę wypaść na 20 Shroud. Generalnie chodzi mi o to, że jak się uwzględni parzystość CHA to niekoniecznie człowiek będzie miał mniej a jak ktoś chce więcej HP zamiast DEX i extra feat, który sorc naprawdę może użyć...... kwestia preferencji.....

Inhis napisał(a):
Co do jumpa to nadal warto rzucać fb podczas lotu. Im włużej jesteś w powietrzu tym trudniej Cię trafić. Chyba nie mówię niczego źle? Może obecnie nie jest tak dajnie ale chyba nadal lepiej?


Jak najbardziej znacznie lepiej jak rzucasz coś, co np. zatrzymuje cię zupełnie.

Inhis napisał(a):
Oj zapytaj każdego sorca czego mu barkuje najbardziej. Wielu Ci odpowie, że featów. To nie wizzard. A will save wcale nie trzeba dużo by być skutecznym. Jeśli masz 10wis startowo +2wis tome + 6wis item (shrouds con opp z 300 mana daje 6 wis za free) +5 gh +5 item +12 startowe (tak, sorc ma tego sporo) + 1(2) luck = 27(28) a to nie jest specjalnie mało. Do tego ubieramy deth blocka albo wyklikujemy dethwarda, poprawiamy protection from evil i fom. Będzie b. mało sytuacji gdy ktoś faktycznie nas oszuka jeśli chodzi o will. Takie jest moje zdanie :)


Niby tak, ale znacznie tańszy na Drow jest DEX i moje doświadczenie (nie mówię, że jedyne dobre) pokazuje, że rozsądny DEX pomaga bardzo, przynajmniej w moim stylu. Wiele razy ludzie mi mówili, że dziwnie mało obrywałem w różnych questach i pewnie ten DEX mi pomagał. Że nie wspomnę, że mój sorc długo chodził w +5 Mithral Chain Shirt.

Hexer napisał(a):

Inhis napisał(a):
b)Jeśli chodzi o drowa to fajną rzeczą jest fakt , że możemy zacząć z 20 charyzmy. Istotne jest też że jeżeli weźmiemy feat Toughness to dojdą nam 2 enhantmentsy dodające po 10hp.

Człowiekowi też. W dodatku jak ktoś weźmie jako jeden z bonusów człowieka CON to nie 2 a 3 poziomy Racial Toughness ma on dostępne. Drow będzie mieć zawsze tylko 2 a WF może mieć 4 (jak weźmie oba racial CON).


Inhis napisał(a):
Właśnie kurcze tak mi się wydawało ale w ddowiki tego nie było. Ile chuman ma tych enhów? O +1 con też wspomnieć trzeba będzie.


Każda rasa ma 2 poziomy. By dostać poziom 3 musisz mieć i wziąć rasowy CON (czyli human, dwarf i WF). Na poziom 4 musisz mieć i wziąć rasowy CON 2 (czyli dwarf i WF tylko).

Inhis napisał(a):
Powinienem używać mocniejszych czasowników :P? Właśnie uważam, że ten bonus stawia tę rasę na równi z 3 pozostałymi (jak nie wyżej) przebijając nawet swoje -2cha. Myślisz, że po tym opisie ktos może pomysleć, że to jest taki troszkę lepszy heal scroll :P?


Nie wiem co pomyśli ale zdolność do skutecznego samoleczenia jest kluczowa do przetrwania jak się liczy tylko na siebie.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|