Fighter (Wojownik)
Opis:Wojownicy są biegli w używaniu większości rodzajów oręża, wszystkich typów tarcz oraz najcięższych zbroi. Mogą się także nauczyć większej ilości zdolności bojowych niż pozostałe klasy.
Gra solo: łatwa.
Najważniejsze statystyki:Strength (Siła) jest najważniejszą cechą wojowników. Wysoka zwiększa szansę trafienia oraz zadawane obrażenia.
Wysoka wartość
Constitution (Kondycja/Budowa) pozwoli dłużej utrzymać się przy życiu.
Cechy szczególne: Weapon specialization,
Tower Shield Proficiency.
Wojownicy dostają więcej featów (atutów) niż jakakolwiek inna klasa, dzięki czemu mają do wyboru więcej różnego rodzaju ataków i trybów walki. Mogą powalić wroga czy też atakować wielu jednocześnie.
Wojownicy mogą używać większej ilości broni, tarcz czy zbroi niż pozostałe klasy. Ponadto mogą skupić się na używaniu konkretnego rodzaju ekwipunku czy też do mistrzostwa opanować swój styl walki. Są skuteczni w walce na wiele różnych sposobów.
Statystyki:Hit Points: k10.
Skill Points: 2.
Skille klasowe:
Intimidate - zastraszanie zwraca uwagę wrogów na naszą postać (lepszy efekt na mniejszych wrogów niż my i gorszy na większych)
Jump - skakanie umożliwia dostanie się do wyżej położonych miejsc
Repair - umożliwia "wyleczenie" nieprzytomnego Warforged do 1HP oraz zwiększa ilość odzyskiwanych HP podczas odpoczynku przy kapliczkach (tylko Warforged)
Swim - dzięki tej umiejętności pływamy szybciej i na dłużej wstrzymujemy oddech
Bronie:
Simple
Martial
Zbroje:Tarcze:
General
Tower
Zdolności:Bonusowe featy (poziomy 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20): wybór z poniższej listy
* Cleave
* Combat expertise
* Dodge
* Exotic Weapon Proficiency
* Great Cleave
* Greater Two-Weapon Fighting
* Greater Weapon Focus
* Greater weapon specialization
* Hamstring
* Improved Two Weapon Fighting
* Improved critical
* Improved precise shot
* Improved shield bash
* Improved shield mastery
* Improved sunder
* Improved trip
* Manyshot
* Mobility
* Oversized Two-Weapon Fighting
* Point blank shot
* Power Critical
* Power attack
* Precise shot
* Quick Draw
* Rapid reload
* Rapid shot
* Shield mastery
* Shot on the run
* Slicing blow
* Spring attack
* Stunning blow
* Two-weapon defense
* Two-weapon fighting
* Weapon Finesse
* Weapon focus
* Weapon specialization
* Whirlwind Attack
Enhancements:
Fighter Armor Class Boost I-IV - zwiększa Armor Class o 2/3/4/5 przez 20s
Fighter Armor Mastery I-III - zwiększa maksymalny Armor Dexterity Bonus o 1/2/3
Fighter Armored Agility I-III - zmniejsza kary za zbroje o 1/2/3
Fighter Attack Boost I-IV - zwiększa szansę na trafienie o 2/3/4/5 przez 20s
Fighter Weapon Specialization I-II - zwiększa rzuty na obrażenia o 1/2 przy używaniu specjalizowanej broni
Fighter Critical Accuracy I-IV - zwiększa rzut na potwierdzenie trafienia krytycznego o 2/4/6/8
Fighter Extra Action Boost I-II - zwiększa użycie Action Boost o 1/2 na odpoczynek
Fighter Flanking Mastery I-III - zwiększa bonus do rzutów na trafienie o 1/2/3 podczas flankowania
Fighter Haste Boost I-IV - zwiększa szybkość ataku o 15/20/25/30 % przez 20s
Fighter Intimidate I-IV - zwiększa skill Intimidate o 1/2/3/4
Fighter Item Defense I-IV - zwiększa szansę na zanegowanie zniszczenia przedmiotu do 25/33/50/60 %
Fighter Jump I-IV - zwiększa skill Jump o 1/2/3/4
Fighter Kensei I-III - prestige enhancement; zwiększa skille Bluff, Concentration, Diplomacy i Intimidate, Difficulty Check zdolności bojowych, rzuty na Refleks przeciwko efektom magicznym o 1/2/3 oraz daje 1/2/3 dodatkowy Action Boost na odpoczynek; jeśli posiadamy Ki to zyskujemy dodatkowy 1 punkt podczas trafień krytycznych oraz medytacji
Fighter Kensei II: Power Surge - kosztem 1 użycia Action Boost pozwala uaktywnić zdolność Power Surge, dzięki której zwiększa się Strength o 8 (Insight bonus); jeśli posiadamy Ki to generejume dodatkowe 2 punkty przy każdym udanym ataku
Fighter Mobility I-III - zwiększa AC podczas turlania o 2/4/6
Fighter Repair I-IV - zwiększa skill Repair o 1/2/3/4
Fighter Stalwart Defender I-III - prestige enhancement; zwiększa Armor Class o 1/2/3, skill Intimidate o 2/4/6, maksymalny Shield Dexterity bonus oraz dodatkowe AC i DR podczas blokowania tarczą. Dodatkowo jeśli mamy ubraną tarczę zwiększa nasze Damage Reduction o {2/-}/{4/-}/{6/-}; żużywając 1 Action Boost pozwala uaktywnić zdolność
Stalwart Defender I-III: Defensive Stance - kosztem 1 użycia Action Boost uaktywniamy postawę obronną, która zwiększa Strength i Constitution o 2/3/4 (Competence bonus), rzuty obronne o 1/2/3 (Competence bonus) oraz Armor Class o 2/3/4 (Dodge bonus), nasze ataki generują o 50/100/200 % więcej Hate oraz poruszamy się z {1/4}/{1/3}/{1/2} normalnej prędkości
Fighter Strategy (Stunning Blow) I-IV - zwiększa Difficulty Check podczas używania Stunning Blow o 1/2/3/4
Fighter Strategy (Sunder) I-IV - zwiększa Difficulty Check podczas używania Sunder oraz Improved Sunder o 1/2/3/4
Fighter Strategy (Trip) I-IV - zwiększa Difficulty Check podczas używania Trip i Improved Trip o 1/2/3/4
Fighter Strength I-III - zwiększa Strength o 1/2/3
Fighter Swim I-IV - zwiększa skill Swim o 1/2/3/4
Fighter Toughness I-IV - zwiększa Hit Points o 10/20/30/40; wymagany feat Toughness
Fighter Tower Shield Mastery I-III - zwiększa maksymalny Shield Dexterity bonus o 1/2/3 przy używaniu Tower Shield
Fighter Weapon Alacrity - capstone; zwiększa attack speed o 10% dla każdej broni i stylu walki
Kensei Weapon Mastery I-III - zwiększa szansę na trafienie i obrażenia o 1/2, potwierdzenie trafienia krytycznego oraz obrażenia krytyczne (przed mnożeniem) o 2/4 oraz na III poziomie zasięg trafienia krytycznego o 1 dla specjalizowanej broni