a teraz dodaję sufixy (możliwe że nie wszystkie od razu wiec proszę nie spieszyć się z komentarzami o brakach)
Pure Good - popularny i nie bez powodu co prawda obrażenia są tylko 1d6 ale za to dla wszystkich non-good a to prawie 80% jeśli nie więcej mobów w grze
Destruction/Improved Destruction - każdy DPS powinien to mieć i nie tylko DPS. Główną zaletą jest brak save. Świetna broń dla wsparcia. Ważne tylko by tym nie walczyć bo jedno trafienie wystarcza by zmniejszyć mobkowi AC - następne już nic nie dają
Disruption - podobnie jak Banishing ale na umarlaki
to w sumie działa całkiem nieźle, choćby na giant skeletony w Madstonie. i posiadanie takiej broni w ekwipunku to nie jest marnowanie slota
Power/Wizardry/Magi - każdy nie caster który ma Sp (ranger, paladyn itp) powinien mieć przedmiot MAGI który zakłada przed shrinowaniem robi buffy i zdejmuje. Jeśli zaś chodzi o casterów to raczej nie używają tego typu bonusów z broni.
Deception - BARDZO WAŻNY SUFIX. Głównie dlatego że należy wiedzieć kiedy go nie używać. Otóż sprawa jest taka, że wygląda on całkiem korzystnie ale wcale taki nie jest. Bo jego działanie może doprowadzić to WIPA w wielu raidach. Głównie dlatego, że może zabrać agro z tanka i przenieść je na losową inną osobę a coś takiego w wielu questach a szczególnie w raidach może skończyć się WIPEM. Ogólnie zakaz używania tego typu broni na bossach. Jak ktoś musi to na trash można ale nigdy na bossów.
Shatter +X - wartościowe ale raczej tylko z dużym X i dla tych którzy mają odpowiednie featy i chcę używać sundera
Vertigo +X - podobnie jak wyżej tylko że Trip jest częściej używany niż sunder
Weighted x% - wydawałoby się że to złom ale praktycznie każdy figher który zamierza chodzić na epiki powinien się w to wyposażyć. Po prostu w epikach mobki są odporne na wiele dużo skuteczniejszych rzeczy od tego, natomiast na to większość odporna nie jest.
Tendon Slice n% - raczej mało popularny suf i chętnie poczytam jak ktoś może napisać o nim coś pozytywnego
Everbright - w zasadzie warto mieć 1 sztukę ale na tyle popularne że dużo warte nigdy nie będzie.
Parrying/Greater Parrying - broń raczej tylko dla tanka (jak nie masz z założenia 50AC to +1/+2 niewiele pomoże). Natomiast prawda jest taka że bronie z GP są dość poszukiwane
Shattermantle/Improved Shattermantle - dość często się pojawiają ale są raczej dość rzadko używane. Oczywiście dobrze użyte mogą być zabójcze, nie zrobicie tego na PUGu. Raczej ich użycie powinno być w duecie z jakimś casterem, który wie ze ich będziecie używać i będzie używał do tego odpowiednich zaklęć. Za to są też questy gdzie można używać tego niemalże w ciemno np IQ - mobki są dość odporne na instant kille ale potraktowane taką bronią + czarami z nekro padają jak muchy
Smiting - kolejna zdolność instant killa (jak banishment i disruption) ale zdecydowanie najważniejsza. Na broń ze smitingiem na pewno trzeba znaleźć miejsce i w ekwipunku i w pasku szybkiego dostępu
Slowburst - suf wspierający raczej nie ma sensu w broniach bez prefa
Sneak Attack Bonus +n - nigdy nie grałem złodziejem ale wygląda na to ze suf może mieć zastosowanie tylko czy jest wart zachodu czy lepiej mieć np pure gooda to już głowy nie dam
Enfeebling/Bone Breaking/Puncturing - wartościowe było raczej tylko to ostatnie (ale tylko z odpowiednim prefem i przed zmianami zasad) teraz też się przydaje w niektórych buildach. Jednak zwracam uwagę że są gracze którzy chwalą sobie użycie np bonebraking na niektórych questach ale to raczej są rzadkie i odizolowane przypadki
Righteousness - lepsze to niż nic i tyle
Maiming - a to lesze niż poprzednie i większość pozostałych użytych w złych momentach
)
jest jeszcze suf dający feat
Precise Shot: ale czy to sie komuś na prawdę przydaję to nie wiem (rangerzy mają ten feat za darmo może dla jakiś "dystansowców od czasu do czasu" ale też nie sądzę)
Spell Penetration - oczywiscie najlepsze jest Superior i na jak najwyższy poziom czarów, ale zdaje mi się że w broniach randomowych max to Greater Spell Penetration VII - - ale tu mogę się mylić
i na koniec bronie z BANE
pozwolę sobie rozważyć tylko
GREATER X BANE - ogólnie jest to dobre, ale bardzo upierdliwe w użyciu. Jak ktoś jest skrupulatny planuje questy itd to może sobie trzymać nawet całą kolekcję greater banów ale na codzień ich używanie jest raczej mało popularne - z paroma wyjątkami !!!!!
praktycznie każdy DSP powinien mieć 2 bronie albo jedną 2h z Greater Construct Banem
przydatne bywają bronie z Greater Dragon Banem i Greater Evil/Lawefull/Chaotic Outsider Banem (głownie te z Evil) ale ich używanie wymaga umiejętności rozróżniania diabołów.
Oprócz tego czasem przydają się Undead lub Elemental Bany ale to raczej przerost szczęścia
Ja osobiście chętnie używam jedynie Greater Gnoll Banów na niektórych questach
Ewentualnie na niższych levelach fajne bywają bany na orki, lizardmenów itd ale po co to komu skoro na niższych levelach nie założy się greater bana tylko lesser albo normal bez prefiksa i wychodzi ostatecznie na to samo co np z broni tylp Adid of PG