Atrybuty6 atrybutów określają twoją postać. Prawie wszystkie rzuty kośćmi są przez nie modyfikowane. Kiedy chcemy mieć np. silnego i odpornego wojownika przydała by się duża wartość siły i kondycji.
Modyfikator jest liczony co 2pkt, ale od 10pkt. Np. kiedy będziemy mieć zręczność(Dex) na 16 nasz modyfikator wyniesie 3 ((16-10):2). Poniżej tabelka wraz z wymaganymi wartościami atrybutów do rzucania czarów.
Siła (S), Strength (STR)Siła odpowiada za twoje umięśnienie oraz za zdolności fizyczne. Ten atrybut jest ważny dla każdej postaci, która walczy wręcz (Barbarzyńca, Wojownik, Kleryk Bojowy itp.)
Modyfikator siły stosuje się do:
- Testów do ataku wręcz
- Rzutów (kośćmi) na obrażenie przy użyciu broni lub broni rzucanej(atak drugą ręką tylko pół z modyfikatora, a bronie dwuręczne aż półtora.)
- Skilli: swim, jump.
Zręczność (Zr), Dexterity (Dex)Zręczność odzwierciedla zwinność, równowagę i refleks. Jest ważna dla łotrzyków, każdego kto nosi lekki albo średni pancerz lub w ogóle go nie nosi oraz dla tych, którzy liczą na wysokie obrażenia w łucznictwie.
Modyfikator siły stosuje się do:
- test ataku na dystans (w tym łuki, kusze, topory i inne bronie do rzucania)
- Klasa Pancerza(KP)/Armor Class(AC)
- Rzutów obronnych na Refleks, do unikania np. kul ognistych i innych ataków przed którymi można uciec
- Skilli: Balance, Hide, Move Silently, Tumble, Open Lock.
Budowa/Konycja (Bd), Constitution (Con)Budowa określa zdrowie i wytrzymałość. Zwiększa liczbę życie, więc jest ważna dla każdego.
Modyfikator budowy stosuje się do:
- Kości Wytrzymałości (HP na poziom). Nie może zmniejszyć jej wartość poniżej 1.
- Rzutów obronnych na Wytrwałość (Fortitude), które odpowiadają za opieraniu się skutkom trucizn itp.
- Skilla: Koncentracja.
Intelekt (Int), Intelligence (Int)Intelekt określa twoją zdolność do nauki i rozumowania. Jest ważna dla czarodziejów(Wizard),ponieważ wpływa na to, jak wiele czarów mogą rzucać i jak są one potężne. Jest ważna dla postaci, które chcą mieć duże wartość skilli.
Modyfikator intelektu stosuje się do:
- Liczba pkt. umiejętności(skilli) nabywanych co poziom (nie może spaść poniżej 1)
- Skille: Disable Device, Repair, Search
Mądrość/Roztropność (Rzt), Wisdom (Wis)Mądrość opisuje siłę woli, zdrowy rozsądek i spostrzegawczość. Jest ważna dla Kleryków/Kapłanów oraz dla tropicieli i paladynów (jeśli chcesz by rzucali czary)
Modyfikator Mądrości stosuje się do:
- rzutów obronnych na Wolę(Will), która odpowiada za zdolność opierania się czarom typu zauroczenie itp.
- Skille: Heal, Listen, Spot
Charyzma (Cha), Charisma (Cha)Charyzma odpowiada za siłę osobowości postaci, atrakcyjność postaci, umiejętność improwizowania i zdolności przywódcze. Charyzma jest ważna dla paladynów i bardów oraz dla kapłanów, jeśli chcą odpędzać nieumarłych.
Modyfikator Charyzmy stosuje się do:
- Testów odganiania nieumarłych dla paladynów i kapłanów.
- Skille: Diplomacy, Intimidate, Bluff, Haggle, Perform, Use Magic Device
Jeśli znajdziecie jakiś błąd poinformujcie mnie najlepiej na PW.