Jako, że mój main jest paladynem to pozwolę sobię zacząć właśnie od tej klasy aby przybliżyć ją innym.

Paladyni to klasa dosyć ciekawa, utrzymująca balans między atakiem a obroną. Chronią i wspierają walczących lepiej niż inny walczący w zwarciu zarazem przydatni do leczenia w krytycznych sytuacjach. Mogą też używać dosyć ciężkich broni zadając przyzwoite obrażenia.
Najważniejsze cechy:
Bez wątpienia najważniejszymi cechami dla paladynów są Siła oraz Charyzma. Siła pozwala na zadawanie przyzwoitych obrażeń i trafianie bronią w pożądany cel a charyzma pozwala na używanie wielu specjalnych umiejętności z wysoką efektywnością.
Przyzwoity poziom mądrości (wisdom) też jest przydatny jako że pozwala/jest wymagany aby rzucać zaklęciami na lewo i prawo w razie konieczności

Cechami charakterystycznymi dla Paladynów jest nieskazitelne podejście do życia i umiejętności które im przypadają. Najbardziej znanymi są naturalnie Smite Evil (czyli możliwość zadawania dużo większych obrażeń złym kreaturom) czy Lay on Hands (nakładanie rąk), które jest bardzo efektywną metodą leczenia dużych ilości ran w krytycznych sytuacjach.
Od czwartego poziomu pojawiają się też zaklęcia wspierające często nie tylko samego paladyna, a całą jego drużynę.
Inne istotne umiejętności:

Koncentracja - pozwala na kontynuowanie rzucania zaklęcia w sytuacji gdzie normalnie byłoby ono przerwane.

Dyplomacja - pozwala efektywniej dobijać interesów z postaciami niezależnymi, i przekonywać monstra aby znalazły kogoś innego do bicia niż nas


Lecznie - przywraca krwawiącą/nieprzytomną osobę do 1 punktu życia. - naturalnie nie działa ona na rasę Warforged.
Ponizsza tabelka pokazuje ilość czarów jakie można rzucić zależnie od poziomu:
