A teraz do komentarzy - sorry za post pod postem, ale parę rzeczy wręcz trzeba naprostować (wiem, forum dla nowych graczy, ale niech tez posmakują endu):Shagh napisał(a):
1. Nie wkurzaj łotrzyka swego... zawsze możesz mieć gorszego : P . Na prawdę nie ma nic gorszego niż ludzie wyprzedzający łotrzyka. To on ma duży spot i duży search. Grupa nie powinna iść przed nim a 3-5 metrów za nim. Dlaczego? Ponieważ jeśli przystanie bo wyskoczy komunikat "Uwaga właśnie zaraz wejdziesz w krowi placek" to cała grupa nie wleci z miejsca w pułapkę. Co na elite zapobiegnie widowiskowemu zgonowi całego party.
Zależy od grupy - jeśli wszyscy są tu pierwszy raz, to racja. Puszczaj rogue przodem, niech wywęszy wszystkie pułapki i zabawa jest klimatyczna i zabawna (szczerze). To samo tyczy się większości elite. Jeśli jednak większość grupy leci i traci tylko śmieszne obrażenia na pułapce, to w tym momencie rozbrojenie pułapek służy tylko i wyłącznie bonusowi +15% z rozbrojenia do końcowego xp. Jeśli pułapki nikogo nie uszkodzą za bardzo, to nie ma co się wściekać - rób swoje łotrzyku, każdy to doceni, ale nie licz, że każdy będzie czekał co 10 sekund, aż skończysz swoje 'search'. Tym bardziej, jeśli w drużynie są ludzie, którzy quest robią po raz setny.
Shagh napisał(a):
2. Masz duży "miecz"? Super, to zamień główki. Biegający do przodu barbarzyńcy i wojownicy. Osoby na które klerycy wypacają się z many. Nie ważne że grupa jest dziesięć metrów z tyłu. Nie ważne że za drzwiami jest mini boss, z grupą trzech widm i pięciu szkieletów. Nie ważne że drzwi są zabezpieczone pułapką. Biegnie, uruchamia pułapkę, ginie, spawnuje widmo, po czym całe party wymiera, spawnują się kolejne widma i można zrobić regroup.
Dołączyłeś do grupy i nie masz pojęcia co to za quest? Trzymaj się pana z gwiazdką zawsze. Jeśli jednak leader bierze kogo popadnie, i nie zaznacza "no-zerg", tędy niech się nie dziwi, że jakiś "TRowiec" przeleci instancje zanim reszta się zbufuje. Głupi TRowiec to fakt (bo to samo może zrobić solo), ale tez leader grupy powinien na wejściu jasno określić zasady.
Shagh napisał(a):
3. "Czemu nie rzucasz czarów?! OMFG Ty nubie! Naucz się grać!". Tak miałem nieprzyjemność z pewnym jegomościem, którzy rzucił się z gębą na maga. Jeśli mag nie rzuca czarów, a ma manę to znaczy tyle że nie ma w swoim arsenale czaru, który zadziała na danego przeciwnika. Np. grey ooze jest odporny na zimno i ogień. Po co mag ma rzucać czar jeśli tylko będzie to stratą many.
Nie znam sytuacji, pachnie jakąś dramą
. Z reguły jednak caster do lvlu~10 zobowiązany jest rzucać haste i potoczne buffy na ludzi, bo jego czary dmg zadają 'kupowy'. Po lvlu 10 idą w szał, bo teraz meele będą patrzeć na przedstawienie. Wcześniej jednak, to oni cię ciągną przez questy, a nie ma dla nich nic lepszego niż spamować haste.
4. true- najpierw moby, potem loot.
Shagh napisał(a):
5. Grasz klerykiem? Nie lecz mnichów lvli 7+ po walce. Na 7 poziomie mnich dostaje zdolność dzięki, której może uleczyć sam siebie nawet do max hp. Może to robić ile mu się żywnie podoba co 180sek (trzy minuty). Jeśli leczysz takowego po walce (w trakcie walki jak najbardziej lecz ile wlezie!) to przypinasz sobie tabliczkę "Lubię marnować manę". Mnich traci tylko trochę ki, które i tak zdobędzie w następnej walce. Ty many nie odzyskasz tak łatwo.
To to samo, co: nie lecz każdej postaci która może się uzdrowić - zmarnujesz manę. Tak prosto nie jest. W dobrej grupie każdy się się sam podleczy i ci z many nie spadnie. W średniej, to ty jesteś w roli healera - nie licz, że monk będzie się po każdej walce uzdrawiał - do tego tez jest potrzebne Ki. Jeśli idziesz do Puga (losowo dobranej grupy) niewiadomego pochodzenia, licz się z tym, że lwią część roboty będziesz odwalał ty jako char w slocie healera.
6. true - jeśli może i grupa ma czas, daj mu wskrzesić.
Shagh napisał(a):
7. W up3 mnisi mają bazowe ciosy za darmo. Jeśli grasz klasą czarującą poproś mnicha o WLW. Jeśli jest kumaty załapie o co chodzi. Jeśli nie wytłumacz że chodzi o buff z combosa water, light, water i poproś żeby powtarzał to gdy się skończy. On traci tylko ki na to więc swobodnie może tego używać cały czas. Zmniejsza on stratę many wszystkich czarów o 25%. Tutaj też mówię do mnichów. Używajcie buffów.
"Za darmo" = "za ki". Nie zawsze to ki jest, zwłaszcza na niższych levelach. Poza tym jeśli 4 osoby w grupie to meele, a 2 casterzy, to mądry monk pierwszy puści buff dla meele. Przy buffach na początku/shrinie tak, -25% SP to podstawa. Ale nie oczekuj casterze, że monk będzie tym spamował. Od tego są piosenki Spellsingera (co prawda -15% ale za to długo).
Shagh napisał(a):
8. Klasy nad wyraz delikatne (kostka życia mniejsza niż k10) uważajcie jak gracie.
Tyle wystarczy - nie mniej niż 12 con dla castera/ 14 con dla meele + dodatki do HP jakie tylko możecie znaleźć. Inaczej będziecie uciążliwym mięsem armatnim (tak, to nie mit)
Shagh napisał(a):
9. Jeśli grasz rangerem z łukiem...
...to zastanów się, czy ma to sens
Potencjalne obrażenia z łuku/kusz są daleko w tyle za obrażeniami z meele - a do poprawnego używania obu, Ranger dostaje darmowe umiejętności. DPS rangera jest naprawdę niezły, ale tylko w przypadku meele. Łuk jest przydatny sytuacyjnie, jednak wymaga dobrej wiedzy o grze i idealnego sprzętu (Greensteel), żeby miał szansę być główną bronią gracza. Jeśli jesteś początkującym, i błędnie założyłeś, że Ranger = łuk, to gorzko się rozczarujesz na dalszych poziomach gry. Łuk jest bronią dobrą na paru początkowych poziomach, dalej niestety potencjalne obrażenia kuleją, a postać oparta na walce łukiem (i inną range bronią) jest dla drużyny bardziej źródłem irytacji niż wsparcia. Tak więc reasumując - łuk tak, ale tylko gdy wymaga tego sytuacja. Nie jako główna broń.
valdek1990 napisał(a):
10. Jeżeli masz barda w grupie pozwól mu grać, śpiewać i buffować! Jezeli bard zna dobrze miejsce w którym się znajdujecie, wie jakie wam zagrać pieśni!
Prawda, pamiętaj tylko, że jeśli bard grając pobiegnie przed siebie, to ty biegnij za nim
Buffy "w biegu" znacząca przyśpieszają grę.
Anioł napisał(a):
11. A bard śpiewa nadal... Ale nie zabijajcie wszystkiego co się rusza.Bard dzięki Sugestii przekabaci inteligentne potwory na wasza stronę.A jesli jest w tym dobry to można spokojnie patrzeć jak Przeciwnicy się wyrzynają.
A jesli wydaje sie wam ze z lutnia w reku wbiega jak samobójca w tłum mobów zaczekajcie chwile a zobaczycie ze potrafia one zatrzymac sie żeby posłuchac melodii. Potem mozna im pojedynczo (!) wybijac ten pomysł z głowy razem z nią ...
[
Jeśli to nie epic/Sub a grupa czeka aż bard puść Sugestie, to jeśli to nie jest pierwszy raz grupy radziłbym się zastanowić
Bardziej prawdopodobne, że samobójca.
12. yep. Otto sphere to najlepsze co może zrobić bard póki arcane się do tego czaru nie dorwie.
itp, itd.
Pamiętajcie, jak młodych graczy nauczycie, z tym się spotkacie na 20. A to będzie ból
@do postu niżej - faktycznie, trochę zamieszałem. Poprawione.