Serwer: Hardcore
Postacie: Haradrim
Opis: Oficer Gildii DDOpl
Płeć: Facet
Jako, że gorąco wierzę, że nasza gildia ma przed sobą świetlaną przyszłość i niedługo zaczniemy robić epickie raidy zamieszczam instrukcję do EPIC VON6. Instrukcja przeznaczona jest dla osób, które chociarz raz robiły raid VON6 na jakimkolwiek poziomie niższym niż epic. W razie potrzeb mogę ją jeszcze rozbudować o rysunki i screeny.
Rozkład drużyny
1 Bard 2 Casterów 2-3 Healerów 6-7 DPSów
Wyspy żywiołów
W przeciwieństwie do normalnych stopni trudności na poziomie epik pilary są chronione polem siłowym, które zniknie dopiero po zabiciu dżinów na każdej z wysp. Drużyna dzili się na 3 części w zależności od wyspy na tórej zostanie. Skład powinien wyglądać mniej więcej tak:
Wyspa 1 - lód: 1 caster, 2 dps, 1 healer Wyspa 2 - powietrze: 1 caster, 3 dps Wyspa 3 - ogień: 1 bard, 2 dps, 1 healer
Do baz biegnie się zgodnie z ruchem wskazóweg zegara w kolejności lód, powietrze, ogień. Po standardowym bufowaniu należy się upewnić, że wszyscy mają ice resist, następnie 8 osób które będzie biec dalej ma electricity resist i analogicznie ostatnie 4 osoby powinny mieć fire resist. Prowadzi osoba z evasion (najlepiej improved) i wysokim reflex save. Osoba ta zbiera aggro i ucieka w kąt. Następnie bard fascynuje moby a dżin jest sprowadzany poniżej 10% HP. Przed pójściem dalej bard powinien zafascynować moby jeszcze raz. Grupa 1 zostaje na wyspie (najlepiej jeśli uda jej się schować w bezpiecznym miejscu poza zasięgiem dżina - na każdej z wysp jest takie miejsce) uważając żeby nie trafić żadnego moba co wyrwie go z fascynacji. Analogiczna taktyka jest powtarzana na każdej z wysp. Gdzie na drugiej pozostają kolejne cztery osoby. Kiedy wszystkich 3 dżinów znajduje się już poniżej 10% HP na sygnał wszyscy zabijają je na swoich wyspach co likwiduje pole ochraniające pilary, które następnie powinny być natychmiast zniszczone. Następnie casterzy i bard rzucają ddoor na każdej wyspie i wracamy do punktu startu.
Walka ze smokiem
Po kolejnym bufowaniu w drodze do smoka, należy zatrzymać się na chwilę przed wejsciem i przekroczyć je jednocześnie aby nikt nie został odcięty przed barierą. Healerzy i casterzy powinni być schowani za skałą po lewej stronie od Velah. Wszyscy DPS oczywiście tłuką smoką a jeden healer rzuca na nich grupowe leczenia. Pozostali mogą pomagać mu rzucając leczenia ze zwojów. Kiedy pierwszemu skończy się mana zamieniają się rolami. W tym czasie bard i casterzy powinni zająć się mobami które pojawiają się z tyłu.
Zionięcie
Podczas walki co jakiś czas Velah używa zionięcia co niezależnie od postaci i bufów kładzie każdego. Ponieważ smok najpierw sygnalizuje to puszczaniem ognia z nozdrzy ktoś kto stoi za skałą i jest w stanie to zobaczyć ostrzega mówiąc fire albo breather. Wtedy wszyscy melee uciekają za skałę a po zionięciu wracają na sowje miejsce okładać smoka po pysku powtarzając do uzyskania efektu końcowego.
Broń
Wymagane jest co najmniej posiadanie broni Green Steel tier 3. Łatwiejsza do zdobycia i też świetnie działająca jest broń Frost/Icy Burst of Greater Dragon Bane (Velah dostaje podwójne obrażenia od ataków lodowych) zwłaszcza, że Icy Burst można dodać do broni podczas Winter Festival.
This is Eberron!
Ostatnio edytowany przez Haradrim 24 Lis 2010, 11:46, edytowano w sumie 3 razy
Bardzo dobry poradnik. Wierze, że nasza gildia jest w stanie spokojnie go robić jak tylko popracujemy nad zgraniem ludzi i DPS'em naszych postaci.
Należy jeszcze tylko wspomnieć że w momencie kiedy z pozycji startowej biegniemy do smoka (po zniszczeniu pilarów) należy na chwile zatrzymać się za bramą i poczekać na wszystkich. Jeśli ktoś pobiegł by pierwszy prosto do smoka a ktoś byłby w tyle to bariera w drzwiach by się zamknęła uniemożliwiając mu udział w walce. Co osłabiło by grupę. Oczywiście nie należy czekać długo, gdyż smok może zaatakować kometami co = wipe ;p Dlatego w tym rajdzie na epic najważniejsze jest zgranie!
Serwer: Hardcore
Postacie: Haradrim
Opis: Oficer Gildii DDOpl
Płeć: Facet
Dziękuję. Słuszna uwaga. Już to dodałem do opisu. Jak tylko będę miał okazję być na VON6 to dodam screeny ze wszystkimi safe spotami. W przygotowaniu mam również instrukcję do EPIC ADQ.
Zwykle jak biegne ten quest to laduje na trzeciej bazie i nikt sie tam nie bawi przygotowywaniem dzina a po prostu bard krzyczy do reszty by zaczeli zabijac jak ten z 3 spada ponizej 10%. Generalnie na 3 bazie jest na tyle malo ludzi, ze nie ma czasu na kombinacje takze to inni maja zareagowac. Fajne jest to, ze po rozwaleniu pilarow wszystkie mobki na wyspach gina takze skupic sie trzeba nad dzinem i pilarem (evasion bardzo pomaga przezyc fire elementals), bo reszta i tak padnie.
Rejestracja: 08 Sie 2009, 18:11 Posty: 467 Miejscowość: Warszawa
Serwer: Hardcore
Postacie: Sarrivin (wiz) I inne
Opis: Założyciel Gildii DDO Polska
Płeć: Facet
Świetna robota! Zamieszczam tu swojego posta, by w wolnej chwili dodać ten artykuł do Poradników w Portalu. Przed tym jednak potrzebowałbym Haradrimie owe screeny czy rysunki, bo suchy tekst zwyczajnie nie bywa czytany .
Lider i założyciel Portalu, forum, polskiej społeczności DDO oraz Gildii DDO Polska. Zapraszamy do dołączania!
Coprawda wszystko co napiszę pochodzi z "za moich czasów" (czyli pre-up6), ale sądząc z zapisków o update'ach nic się w tej materii nie zmieniło, a że na EVoN6 prawie zjadłem zęby, więc:
Generalnie taktyka opisana w pierwszym poście (czyli 12-8-4) jest jak najbardziej słuszna, a i zbieranie aggro przez osobę z imp evasion to dobry pomysł to jednak moje 3 grosze:
Haradrim napisał(a):
Wyspa 1 - lód: 1 caster, 2 dps, 1 healer Wyspa 2 - powietrze: 1 caster, 3 dps Wyspa 3 - ogień: 1 bard, 2 dps, 1 healer
Tu jest pewien problem, ale wynika z samego startu - przynajmniej na Khyber zawsze zaczynaliśmy od fire. W ten sposób na w sumie najtrudniejszy etap szła cała drużyna i szansa faila była mała (ice jest najłatwiejszy). Idąc tym tropem, w fire zostawał healer, w electric zostawał healer, a na ice wystarczył tylko bard ze scrollami (lub z czarami jeśli build odpowiedni). Jak coś poszło nie tak, to zawsze była szansa na recovery - a jak zostawisz na drugiej bazie samego castera z 3 DPS-ami (zakładając, że nie wszyscy to roboty), wtedy może być problem.
Haradrim napisał(a):
W tym czasie bard i casterzy powinni zająć się mobami które pojawiają się z tyłu.
Tu bym wtrącił, że bard i casterzy to może być za mało. Generalnie zawsze do trasha (czyli tych mobów z tyłu) był oddelegowany jakiś meele - mana barda szła na support ogólny a casterów na debuff smoka i okazjonalne leczenie robotów. Gdy przeznaczało się jednego meele (np rangera ze specem w akurat tych mobach), to był aggro magnet i każdy miał swoją robotę (a casterzy nie tracili many). Choć, jak zaznaczyłem w pierwszym poście, mogło się to zmienić.
Co do reszty poradnika: git.
Jeszcze filmik instruktażowy - niestety bez etapu filarów (sama walka ze smokiem), ale za to z ciekawostkami - czyli np dmg z ESOSa przed nerferm (crity po 700) i przeżycie oddechu smoka przez barbarzyńcę (to a propos: "Podczas walki co jakiś czas Velah używa zionięcia co niezależnie od postaci i bufów kładzie każdego"). Enjoy - nie ja nagrywałem, ale i mój słowiański akcent gdzieś tam się przewija:
Ah, Sarr, jeśli wpadnie ci ten temat w oko, to bardzo cię proszę:
Wrzuć spację pomiędzy numery newsów, bo przynajmniej ja czułem się zagubiony.
Dzisiaj, połączonymi siłami z gildią Gothicscandza udało nam się ubić Velah na epiku! Poszło ładnie, chociaż potrzebowaliśmy trochę czasu, żeby w 100% skupić się na zadaniu i wygrać Obok link do screena, tylko jeden, bo nie wiem gdzie drugi się zapisał http://img843.imageshack.us/i/58816455.jpg/ Chcę podziękować wszystkim, którzy brali udział i zachęcam resztę nas do próbowania o własnych siłach.
Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Kto jest na forum
Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości
Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!