Odkąd DDO przeszło transformację w F2P, do wirtualnego świata Eberronu zaczęły ściągać rzesze graczy. Mieli oni dostęp do wielu przygód, dzięki którym zapoznawali się z mechaniką, światem gry. I tak budowali swe postacie powolutku, aż docierali do progu, który był zbyt wysoki dla ich avatarów. Próg ten zwał się "nie mogę zdobyć więcej punktów doświadczenia, bo brak jest darmowych przygód". I wtedy dopadali starszych braci i zaczęli nękać pytaniami "co kupić ?", "czy warto ?", "czy znajdę innych poszukiwaczy przygód do towarzystwa ?".
Poniżej w skrócie postaram się przedstawić dostępne pakiety przygód, głównie z punktu widzenia wojownika. Będzie to oczywiście punkt widzenia subiektywny
PACKI MUST-HAVE, czyli bez nich da się żyć, ale sporo frajdy gracza ominie.
Vale of Twilight - zawiera 3 rajdy oraz 5 przygód. To tu można znaleźć składniki do sławnych przedmiotów z Zielonej Stali (Green Steel) oraz uczestniczyć w najbardziej uczęszczanym rajdzie, czyli Shroud (aż do obrzydzenia).
Demon Sands - zawiera 1 rajd (i 1 pre-rajd) oraz 9 przygód. Pustynia nader często goszcząca ulewne deszcze, gdzie przy odrobinie szczęścia można znaleźć najbardziej pożądane przedmioty przez niemal wszystkich - Bloodstone, Firestorm Greaves, Ring of Spell Storing. Do tego rajd, pre-raid oraz 3 przygody można przejść w trybie
epickim.
Ruins of Gianthold - zawiera 1 rajd oraz 10 przygód. Witajcie w fioletowej krainie, gdzie smok ginie. A są tu trzy. Najprostszy rajd (i najszybszy), przedmioty przydatne dla każdego (w rajdzie szansa na tomy +3), a liczba graczy domagających się wersji epickiej rośnie więc może kiedyś....
Vault of Night - zawiera 1 rajd (i 1 pre-rajd) oraz 4 przygody - wszystkie posiadają wersję
epicką. Tylko tu można zdobyć zbroję/szatę, której pozazdroszczą wam wszyscy (oprócz tych, którzy już ją mają) - w końcu po ubiciu czerwonego smoka coś trzeba zrobić z łuskami, prawda ? Rajd stosunkowo prosty, epickie tzw. VON 1 i 2 należą do najczęściej wykonywanych, a na epicki rajd chce iść każdy (ale nie każdego biorą).
To tyle jeśli chodzi o najważniejsze packi. Zostały wypisane w kolejności w jakiej powinno się je brać. Kłopotów ze znalezieniem partnerów/partnerek do gry na pewno nie będziecie mieli. Jeszcze słówko o punktach doświadczenia. W samym Vale of Twilight można ich zdobyć tyle, że po dojściu do 14-15 lvl będąc F2P, z tym packiem można dojść do 20-tki.
PACKI, KTÓRE WARTO MIEĆ, ale zależy co kto lubi.
The Reaver's Reach - 4 przygody. Słyszeliście o Dragontouched Armor/Robe/Docent ? Tu je zdobędziecie, ale gdy już wyfarmicie co chcecie, więcej wasza noga tam nie stanie.
The Path of Inspiration +
The Dreaming Dark - w sumie 10 przygód (po 5/pack). W zasadzie wystarczy tylko pierwszy, ale aby skorzystać z dobrodziejstw craftingu trzeba zakupić i drugi. Dość wymagające przygody (szczególnie elite), warte uwagi przedmioty. No i spore szanse na tomy +2 w każdej z napotkanych skrzyń. Przygoda solo "Raiding the Giants' Vault" z Dreaming Dark po 1.5h grania może przynieść dochód ponad 100k platyny.
The Necropolis Part 4 - 1 rajd oraz 5 przygód. Rajd należy do najtrudniejszych w grze i na tablicy ogłoszeniowej gości niezwykle rzadko. Z resztą przygód jest już lepiej. W "Litany for Dead" można zdobyć jedne z lepszych przedmiotów grze, a przynajmniej mieć z nich spory dochód. Również ze względu na punkty doświadczenia warto zakupić ten zestaw.
The Devils of Shavarath - 1 rajd i 6 przygód. Warte uwagi zestawy przedmiotów (sety), wysoko poziomowe przedmioty (w tym tomy +4 w rajdzie), sporo ogłoszeń od szukających towarzyszy. Można tu również znaleźć składniki do Greensteel (te same co w Shroud). Sam pack to tzw. end-game pack.
Delera's Tomb - 9 przygód. Bardzo dużo punktów doświadczenia oraz możliwość zdobycia Voice of Master (trinket z bonusem +5% do exp. - bardzo przydatny dla osób po TR).
The Red Fens,
Phiarlan Carnival,
Sentinels of Stromreach - w sumie 12 przygód. Wymieniam je tylko dlatego, że mają wersję
epicką. Innych powodów, aby je brać nie widzę.
Devil Assault - 1 rajd i 1 przygoda. Wyśmiewany przez wielu. A po UP7 pożądany przez tych samych wesołków. Głównie z powodu wersji
epickiej (szczególnie rajdu) oraz możliwości zdobycia składników do Greensteel (te same co w Shroud). Poza tym rajd w wersji "normal" nominalnie jest od 6-tego poziomu.
To tyle w tej sekcji. Szczerze mówiąc trudno tu polecić coś jednoznacznie, gdyż każdy z tych zestawów ma trochę ciekawych rzeczy do zaoferowania. Jeśli interesują was tylko epiki (dla pełnych tokenów oraz epickich przedmiotów) to weźcie ostatnie 4 zestawy. Jeśli szukacie party i szansy na spory zarobek to pierwsze 4. A Delera w zasadzie jest jedynie dla tych, których interesuje TR.
RESZTA PACKÓW.
Cokolwiek z nich weźmiecie to jedynie dla favor lub punktów doświadczenia po TR. Wyróżniają się z nich jedynie
The Ruins of Threnal (do zdobycia jest tam Mantle of the Worldshaper, dość przydatny płaszczyk) oraz
Restless Isles (z powodu rajdu, który jednakże jak w przypadku Necro 4, również rzadko gości na tablicy ogłoszeniowej).
Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem sytuację, a jeśli nie, pytajcie dalej lub szukajcie informacji na stronach:
Przewodnik po packach, wersja angielska i znacznie bardziej rozbudowana.
Tabela z packami, zakresem poziomów i ceną w TP.