Forum D&D Online - Najlepsze MMORPG Free to Play!


forum.DDOpl.com
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 20:48


Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Venninne
Offline
 Temat postu: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 11:52  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 16 Lip 2010, 19:04
Posty: 92
Favor: Pomocny
Miejscowość: W-wa

Serwer: Thelanis
Postacie: Venninne Blodhammer
Opis: Valkyrie
Płeć: Kobieta
Żeby nie zaśmiecać tematu growego, który prawie popsułam czyszczeniem z postów :yyy: zakładam nowy, żeby wysłuchać propozycji modyfikacji oraz do komentarzy odnośnie samej gry i przebiegającej rozgrywki.

Propozycja - Walka ze smokiem.
To pytanie przewinęło się nie raz i to nie jest wcale taki głupi pomysł, ale nie wiem jak to dobrze rozwiązać, żeby nikt nie był poszkodowany. Zajęcie wszystkich pól - niby ok, ale każde stanięcie na polu żywego smoka to śmierć i tego wolałabym nie zmieniać. Zastanawiałam się nad umiejscowieniem specjalnego pola "głowa smoka" lub "serce smoka", stanięcie na którym powodowałoby śmierć gada, ale czy ma sens takie zgadywanie i narażanie graczy na ginięcie aż do tego momentu? Bo aby ubijanie smoka miało sens musi on dzierżyć skarb lub dwa. Nie chcę, aby ubijanie smoka stało się centralnym punktem zabawy, po skończeniu którego gracze z niej rezygnują.

Jeśli macie jakieś inne propozycje lub komentarze - zapraszam do dyskusji.


Image

Venninne Goodbarrow - Hobbit Guardian - Dwarrowdelf >>blog<<
Góra
 Profil E-mail  
 
MindReaver
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 17:14  
Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 21 Lut 2010, 19:43
Posty: 180
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wejherowo/Łódź

Serwer: Hardcore
Postacie: Shevarra(Bard Spellsinger)
Lighthope(Fighter tank)
Ilune(Favored Soul heal)
Płeć: Facet
Może ten "słaby punkt smoka" i w nagrodę mikstura wskrzeszenia "jeśli zginiesz to jednokrotnie odrodzisz się automatycznie". Przez to zabijanie smoka nie będzie celem samym w sobie (bo nie opłaca się ginąć 10 razy by móc raz się wskrzesić), ale szczęście w typowaniu się opłaci :D
Góra
 Profil E-mail  
 
Naon
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 17:34  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 25 Kwi 2010, 13:15
Posty: 13
Favor: Neutralny
Miejscowość: Gorzów Wlkp.

Serwer: Orien
Postacie: Ezron
Opis: Leń 20 poziomu
Płeć: Facet
Ja bym rozwiązał to w następujący sposób, jeżeli wszyscy gracze zaatakują smoka równocześnie to go zabiją i każdy dostaje po jakimś drobiazgu, bo jak wiadomo smoki są chciwe i mają mnóstwo skarbów ;]
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 17:51  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
Venninne napisał(a):
4. W każdej turze każdy gracz może wytypować 3 pola, pisząc ich adresy w jednym poście. Typowania mogą się powtarzać, ale przy typowaniu skarbu zgarnia go pierwszy, który wytypuje pole.

Moim zdaniem część podkreślona powinna zniknąć lub przybrać inną formę. Ten fragment sprawia, że uczestnicy zabawy nie są traktowani w jednakowy sposób. Dlaczego? Weźmy taką hipotetyczną sytuację:

Venninne podaje wyniki rundy o godzinie 10:00. Obecnie jest kto pierwszy ten lepszy. Załóżmy, że ktoś pracuje w godzinach 9:00 - 17:00. Taka osoba może swoje typowanie podać dopiero jak wróci do domu (nie ma dostępu do komputera w czasie pracy). Jest 8h do tyłu. Inna możliwość: Nie każdy mieszka w Polsce, więc mamy inne strefy czasowe. Poza tym, z każdą kolejną rundą zmniejsza się możliwość typowania pól i w końcu dojdziemy do sytuacji, że naprawdę tylko osoby mające dostęp do kompa 24/7 będą mogły coś trafić.

Mam 3 propozycje jak to zmienić:
1. Każdy dostaje skarb.
2. Pierwsza osoba dostaje całość czyli 1X, każda kolejna 0,5X.
3. Zwiększyć całkowitą ilość skarbów na planszy - 5 to strasznie mało i jest nikła szansa, że ktoś znajdzie więcej niż jeden skarb (zwłaszcza przy większej liczbie uczestników), będzie łatwiej/trudniej wyłonić zwycięzcę.


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
me0mite
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 18:00  
Awatar użytkownika

Miejscowy Bohater

Miejscowy Bohater

Rejestracja: 30 Sty 2010, 10:17
Posty: 66
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wwa

Serwer: Hardcore
Opis: Użyszkodnik
Płeć: Facet
Venninne napisał(a):
TURA 3 TYPOWANIA - przepisane z popsutego tematu

Naon - H12 E15 N12
me0mite - Kap Kap N12
Akachi - C3 E1 F3
Corelion - Kap Kap K9
Gardianos - Kap Kap C3


Jestem prawie pewien, że nie typowałem tego samego pola co Naon, chyba że dodaliśmy post w tym samym czasie. Przede mną typowała tylko jedna osoba i o ile dobrze pamiętam to sprawdziłem czy nie powtarzam jej typowania. Jeśli się mylę to sumimase.


"There's really no point to getting nervous about something you have no control over."
Góra
 Profil E-mail  
 
Ravenger
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 19:26  
Awatar użytkownika

Wielki Mentor

Wielki Mentor

Rejestracja: 17 Lis 2009, 15:56
Posty: 359
Favor: Respektowany

Serwer: Thelanis
Opis: Forumowa wyszukiwarka
Płeć: Facet
Ja się powtórzę - legenda do mapy. Na mapie są zaznaczone niebieskimi kropkami miejsca w które typowali gracze, czerwona łapka to kapliczka, są jeszcze jakieś fioletowe krzyże, zielone plamki i czerwone kropki. Możesz z boku mapy wstawić obrazki wszystkich tych symboli wraz z krótkim wyjaśnieniem co dany symbol oznacza? Obecnie można to sprawdzić czytając wyniki typowań, niemniej jednak IMO metoda wzrokowa (widzę z boku znaczenie jego symbolu i nie muszę przeszukiwać kilkunastu typowań) jest o niebo wygodniejsza i szybsza.

Co do propozycji Gardianosa - mamy ok. 180 pól na mapie, przydałoby się trochę więcej niż 5 kupek złota. Poza tym myślę że każdy kto poprawnie wytypował i trafił w złoto powinien je otrzymać. Przydałby się też termin do jakiego mamy typować - konkretna data i godzina.


Image
"Koboldy były dla niego jak cukierki - nigdy nie mógł przestać na jednym..."
Góra
 Profil E-mail  
 
Venninne
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 21:21  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 16 Lip 2010, 19:04
Posty: 92
Favor: Pomocny
Miejscowość: W-wa

Serwer: Thelanis
Postacie: Venninne Blodhammer
Opis: Valkyrie
Płeć: Kobieta
@me0mite sprawdzałam 3 razy bo sama byłam zaskoczona. Poza tym nic nie przepisywałam tylko kopiowałam, więc o omyłce nie może być mowy. Jeśli chcesz popraw to typowanie, szkoda je tracić.

@MindReaver - niegłupie, naprawdę. W ten sposób o tym nie pomyślałam.
@Naon - to w takim razie każdemu odpada 2 rundy i każdy ma +1 złota, czy nic się de facto nie zmienia w klasyfikacji generalnej.

@Gardianos - tylko 3 Twoja propozycja nadaje się do rozpatrzenia. Pierwsza spowoduje, że każdy skończy z tą samą liczbą skarbów. Druga to za dużo liczenia. Zliczenie wyników i spisanie ich zajmuje mi i tak godzinę. No chyba, że chodzi o typowania z jednej rundy - tu mogę się zgodzić, by każdy kto dobrze wytypuje dostawał skarb. Macie rację z tym czasem. Chciałam to robić wieczorem, ale nie zawsze Wy się wyrobicie (ostatnio czekałam na Veruisa), nie zawsze ja.

Jeśli zwiększyć liczbę złota to do ilu kupek na takiej wielkości loch?

@Ravenger - po tej rundzie będzie legenda.


Image

Venninne Goodbarrow - Hobbit Guardian - Dwarrowdelf >>blog<<
Góra
 Profil E-mail  
 
Naon
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 22:00  
Awatar użytkownika

Zawadiaka

Zawadiaka

Rejestracja: 25 Kwi 2010, 13:15
Posty: 13
Favor: Neutralny
Miejscowość: Gorzów Wlkp.

Serwer: Orien
Postacie: Ezron
Opis: Leń 20 poziomu
Płeć: Facet
Według mnie liczba kupek powinna wynosić około 10% pól, nie jest to według mnie nazbyt wielka liczba a powinna znacznie zwiększyć zabawę. Co do poprzedniego pomysłu to fakt nie zbyt przemyślany, jednak sądzę iż pojedyncza osoba nie da sobie rady ze smokiem, tym bardziej że zabawa się dopiero rozpoczęła, dlatego też proponuję ukrycie na mapie jakiś 2 lub 3 artefaktów, które umożliwiły by zabicie smoka, każdy z artefaktów byłby równoważny kupce złota, a żeby zabić smoka wszystkie osoby posiadające artefakty musiały by jednocześnie zaatakować smoka, którego zabicie mogło by zwiastować ukończenie lochu.
Góra
 Profil E-mail  
 
Gardianos
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 15 Wrz 2010, 23:45  
Awatar użytkownika

Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 26 Paź 2009, 17:40
Posty: 199
Favor: Pomocny
Miejscowość: Coventry (UK) / Jasło (PL)

Serwer: Hardcore
Płeć: Facet
No tak, chodziło o daną rundę. Po zamknięciu typowania, jeżeli uczestnik sam z własnej winy wytypuje pola już "zużyte" to nic się nie dzieje.

Post Naona natchnął mnie do takiego pomysłu (trochę więcej roboty, ale i bardziej "realistyczne"): zmniejszasz wielkość smoka do powiedzmy 4-6 kratek i jaszczura może sobie łazić po lochu. Wykorzystując pomysł Naona z artefaktami, gracz z artefaktem nie ginie, tylko zabija smoka (poczwara się respawnuje).

Odnośnie ilości skarbów: ja myślę, że 20% (co da nam ~35 skarbów) byłoby ok, dodatkowo np 5% artefaktów (~10) jeśli pomysł z ruchomym smokiem się spodoba ;)


Image
Góra
 Profil E-mail  
 
MindReaver
Offline
 Temat postu: Re: SMOCZY LOCH - propozycje modyfikacji i inne dyskusje
PostWysłany: 16 Wrz 2010, 10:21  
Wolny Autor DDOpl

Wolny Autor DDOpl

Rejestracja: 21 Lut 2010, 19:43
Posty: 180
Favor: Dostrzeżony
Miejscowość: Wejherowo/Łódź

Serwer: Hardcore
Postacie: Shevarra(Bard Spellsinger)
Lighthope(Fighter tank)
Ilune(Favored Soul heal)
Płeć: Facet
20%... za dużo byście chcieli xD Ja bym dał 5%;p
Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy wątek Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Strudzony wędrowcze!
Widzimy, iż korzystasz z rozwiązania typu AdBlock - my również! Jednakże to miejsce zostało stworzone przez pasjonatów jak Ty, dla Ciebie i jest Ci dostępne zupełnie za free.
Abyśmy mogli ten stan rzeczy utrzymać, prosimy Cię skromnie byś dodał nasze adresy do wyjątków, celem umożliwienia wzajemnego wsparcia.
Reklamy pozostaną estetyczne i nieinwazyjne. Dziękujemy!


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych wątków na tym forum
Nie możesz odpowiadać w wątkach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
cron

Zmodyfikowano na bazie "WoWMaevahEmpire" autorstwa MAËVAH: (v3.0.7.0) - wowcr.net
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 - 2020 phpBB Group.
Extended by Karma MOD © 2007—2010 m157y
Buttony (nie Google):
TOP50 Gry

Zapraszamy do Polskiej Społeczności Dungeons & Dragons Online!

|