DakeTarris napisał(a):
Czyli wszystko jest tak, jak w innych MMO
A, i co to są featy? xD
Może skille?
Hehe, no nie do końa
. Ale zobaczysz, są podobieństwa oczywiście - bo to MMO - ale jest więcej możliwości rozwoju i taktyki w walce.
Featy to takie dodatkowe "talenty" (jeśli znasz WoWa), z tym że zupełnie inaczej się je zdobywa. Nie ma drzewka "featów", po prostu są to dodatkowe, bardziej zaawansowane umiejętności postaci. Nie są to Skille, skille to skille - np. pływanie, skakanie, równowaga, koncentracja (odporność na przerywanie zaklęcia), ciche chodzenie czy szukanie tajnych przejść, rozbrajanie pułapek.
Różnica podstawowa: skille się rozwija, featy są niezmienne (choć danego feata można potem podmieć z pomocą zjadacza mózgów
). Featy dają również potężniejsze zdolności - np. walka dwiema broniami - lub "nietypowe" - np. krew węża daje większą odporność na trucizny itp. Do featów zaliczają się również Dragonmarki - czyli tatuaże oferujące dodatkowe zdolności. Te z kolei odblokowuje się po kolei, ale nie ma obowiązku ich wybierać jako przysługujący feat.
Skille - zdobywa się na każdym poziomie. Do wydania wedle widzimisię, jednak klasowe skille kosztują połowę mniej -> 1 punkt = 1 punkt skilla. Poza klasowe kosztują tak -> 1 punkt = 0.5 punktu skilla.
Łotrzykowie mają bardzo wiele skillów klasowych, mało mają ich za to wojownicy i (sic!) czarodzieje. Ci ostatni skupiają się bardziej na opanowywaniu magii, stąd mniej imponująca liczba skilli.
Skille oparte są na Atrybutach - Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Roztropność (czy Mądrość), Charyzma. Bonus widniejący przy danej wartości atrybutu to bonus, jaki dany skill dostaje od samego atrybutu. Tzn, nie tylko skillpointy podnoszą skille, ale i atrybuty i to dość znacząco.
Niektóre z umiejętności (skillów) wymagają jednak nauczenia, tj. wydania choćby jednego punktu, zanim doliczy się modyfikator z Atrybutu, na którym bazuje. Jest to wszystko opisane w zakładce Skills.
Modyfikatory od atrybutów mogą być jednak zarówno dodatnie, jak i ujemne. Innymi słowy, trudno oczekiwać od głąba, by zdołał odkrywać tajne przejścia i pułapki (Search).
Poza tym, inaczej niż w innych MMO, klasy są tutaj zupełnie różne od siebie. Generalnie jest bardzo duża różnica między nimi, zupełnie inaczej gra się magiem, wojownikiem, barbarzyńcą czy łotrem. Nie każdy nawet potrafi się dostosować - te same taktyki po prostu skazane są na porażkę, trzeba zupełnie zmieniać podejście do gry.
Z kolei Enhancementy - to coś bliższego "talentom" z WoWa. Większość można rozwijać. Zwykle do nich zaliczają się bonusy do obrażeń, umiejętności, specjalne zdolności klasowe (niektóre dostaje się jako featy...), zwiększanie atrybutów (np. siły czy inteligencji), itd. Również zmniejszanie aggro (w DDO "hate") to coś, co dostają tylko niektóre klasy - właśnie jako Enhancementy.
Za każdy Rank jest 1 Enhancement, poziom postaci dzieli się na Ranków 5. Piąty Rank to już kolejny poziom. Nie oferuje enhancementów, zwiększają się jednak bazowe zdolności postaci i na każdym nieparzystym poziomie przysługuje jeden feat. Wojownicy, jako sprawni w walce, dostają więcej featów.
Ludzie na pierwszym poziomie otrzymują 1 dodatkowy feat i 4 dodatkowe Skill Pointy do wydania. Ma to zrekompensować brak bonusów do atrybutów i unikalnych zdolności innych ras. Poza mechaniką, odzwierciedla to "dynamikę" tej krótko żyjącej rasy.